„Recese v eurozóně pokračuje. Říjnové statistiky nových registrací osobních aut tak pouze odrážejí ekonomickou situaci na evropských trzích. Naštěstí Německo, které je nejvýznamnějším evropským trhem, stále osciluje kolem nuly. Pozitivním překvapením je Velká Británie, která letos předstihla Francii a stala se tak druhým největším evropským trhem. Ostrovní monarchie tak válcuje všechny ostatní hlavní trhy.
Určité náznaky stabilizace se objevují na jihoevropských trzích. S výjimkou Španělska již prodeje v jižní Evropě neklesají tak velkým tempem, jako v uplynulých měsících. Nejedná se tedy již o volný pád, dna však stále nebylo dosaženo.
Středoevropské země, tedy Česká republika, Slovensko, Polsko a Maďarsko, převážně vykazují mírné nárůsty, jsou tedy určitým stabilizujícím prvkem regionu. Je však nutné říci, že tyto státy stále ještě dohánějí náskok západoevropských zemí, výchozí základna tedy byla nižší než ve srovnatelných západních ekonomikách. I mezi těmito zeměmi existují obrovské rozdíly. Například Česká republika vykazuje více než trojnásobné prodeje oproti Maďarsku, které má podobný počet obyvatel. Na druhé straně jsou však prodeje aut v České republice poloviční oproti Rakousku, které má dokonce o pětinu méně obyvatel.“
Jan Linhart, Partner odpovědný za služby pro automobilový průmysl KPMG Česká republika