CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

22. 07. 2008

13 komentářů

Nárůst stížností mladých lidí na zprostředkovatelské firmy

 


 

Nabídce většinou předchází emotivní prezentace na jejímž závěru je nabízen podpis smlouvy o spolupráci s tím, že smlouvu si nelze vzít k prostudování domů a je třeba ji podepsat namístě, protože nabídka se nebude opakovat. Smlouva přitom obsahuje sankci ve výši i několika desítek tisíc korun, pokud si dotyčný spolupráci rozmyslí a životní pojištění si nesjedná, popřípadě sjednané do dvou let vypoví! Navíc bývá součástí smlouvy tzv. rozhodčí doložka, která dotyčné firmě umožňuje velmi snadno (pomocí jednoho jimi určeného rozhodce) a mimo působnost soudu získat exekuční titul a sankci tak následně účinně vymáhat.

Tyto firmy nejsou členy AFIZ a naše právní oddělení proto stížnosti musí postupovat ČNB jako orgánu dohledu nad finančním trhem.

AFIZ se od výše popsaného způsobu prodeje finančních produktů důrazně distancuje. Zájemce o podnikání na finančním trhu upozorňujeme, že u celé řady seriozních firem mohou po příslušném vyškolení a získání podnikatelských oprávnění začít působit, aniž by si museli sami na sebe sjednávat jakýkoliv finanční produkt a aniž by jim hrozila jakákoliv sankce za řádné ukončení spolupráce.

Důrazně doporučujeme – zejména pak studentům bez dostatečných životních zkušeností, aby v žádném případě nepodepisovali jakékoliv smlouvy bez konzultace minimálně s rodiči či lépe i s právníkem. Pokud vám kdokoliv neumožní si vzít nepodepsanou smlouvu domů k prostudování nebo vám tvrdí, že smlouvu musíte podepsat ihned, jinak se nabídka nebude opakovat, ukončete okamžitě jednání a odejděte. Zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele takové jednání ve vztahu ke spotřebiteli jednoznačně definuje jako zakázanou nekalou obchodní praktiku.

Tisková zpráva AFIZ

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 13 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Student

    22 července, 2008

    Nic noveho pod sluncem, co se tu pise. Chapu, ze urcite veci by se nemeli zverejnovat v ramci ocernovani dobreho jmena firmy. Ale dle meho nazoru, presvedceni a i zkusenosti firma Eurofinancial, o ktere clanek je, zadnou dobrou povest nema… Proto by se zde mohlo hovorit primo, o koho se jedna…

    Odpovědět

  • Ondřej Hrachový

    23 července, 2008

    Souhlasím, a navíc by měla být společnosti pozastavena činnost. Všichni víme jak funguje, důkazů je spousta a není složité si je opatřit.
    Ale ČNB ani AFIZ opět nic…
    Škoda mluvit, když třeba i ZFP je členem Afizu a ti zase používají převážně lživé argumentace a taky to nikomu nevadí…

    Odpovědět

  • Adam

    23 července, 2008

    Ale ZFP není až tak troufalá aby chodila přes hranice regulérnosti až legality řekl bych. EF na to „má“.

    Odpovědět

  • Student

    23 července, 2008

    U ZFP to asi zalezi na kazdem jednotlivci zvlast, zda jde pres hranice regulernosti, nebo ne. U EF jsou za hranicemi vsichni, kdo lapaji nove ptacky…

    Odpovědět

  • Ondřej Hrachový

    23 července, 2008

    Já mám pocit, že u ZFP se od začátku jejím klientům a poradcům prezentují zkreslené informace.
    Setkal jsem se s mnoha lidmi ze ZFP a prostě nemám jinou zkušenost….

    Odpovědět

  • Adam

    23 července, 2008

    Ja jsem take ale netvrdil opak. Je to neeticke a „napřeshubu“, ale ne nelegalni. Bohužel. A ani ZFP nema zaludek na vyderacske lapani dusi jako EF. Takova mafie pres pojistne smlouvy. Ale pro uplnost – znam dva specialni pripady zprostredkovatelu ZFP kteri si uvedomuji ze maji jenom tolik informaci aby prodali, ale taky se nevydavaji za poradce, proste si vybiraji klientelu ktera si takovy obchod ceni. U nich zase nema sanci skutecny poradce. Ti dva ZFPaci to vedi a verte nebo ne maji uspech a to ne zrovna maly v uplne jinem segmentu klientu…

    Odpovědět

  • Student

    23 července, 2008

    Mate pravdu, pane Hrachovy. Zkusenost mam uplne stejnou. Za celou dobu jsem mel ale moznost poznat i jednoho cloveka, ktery je v ZFP a dela vskutku pomerne dobre poradenstvi. Je vsak pravda, ze plno instituci si nasmlouval sam…

    Odpovědět

  • Ondřej Hrachový

    23 července, 2008

    Ano, a jsme přesně u toho.
    Můj názor je, že v této branži je společnost, pro kterou pracuji, velmi důležitá.
    Existují společnosti, kde si poradce nemusí sám nasmlouvat jiné finanční instituce a kde filozofie firmy zahrnuje více než pouhý prodej finančních produktů…
    Ovšem platí, třkrát měř, jednou řež:-)
    Hezký den

    Odpovědět

  • Student

    23 července, 2008

    No, jste presny, ale opet je tu ale.
    Na ceskem trhu je porad hodne prilezitosti a hlavne zakonem stanovene podminky takove, ze se do poradenstvi i „poradenstvi“ muze pustit kazdy bez rozdilu. A ten dany clovek poradce/“poradce“ nemusi mit jen zajem na tom, aby lidem radil. Muze mit zajem pouze a jen na vlastnim obchodu, vlastnim prospechu. Nekdy jsou tomu nakloneny cele organizace viz treba EF. A potom by mel fungovat AFIZ, obchodni komora, SOS a spis hlavne CNB. Ale kde nic, tu nic. Pak vznika otazka, zda tu vubec nejaky dohled nad financnim trhem vubec existuje??? Takovych pripadu, jako byla kauza Stork, by se naslo nespocet – jak u jednotlivcu, tak u celych firem. A prestoze se o tom/o nich verejne vi, nic se s tim nedeje…potom se ptam, proc???

    Odpovědět

  • Ondřej Hrachový

    23 července, 2008

    Tak to mě zajímá úplně stejně jako Vás….

    Odpovědět

  • Zdenál

    23 července, 2008

    K tomu zájmu-prospěchu poradce: Podnikání je konáno za účelem příjmu-zisku. Tedy i fin. poradce by měl dělat pro zisk. Jen za dobrý pocit nepřežijete a rodinu neuživíte. Je to naprosto přirozené a legální přání – vydělat na obchodu a mít prospěch, spokojenost klienta je prostředkem k zisku. Nemělo by být hanba to přiznat (u nás ještě velmi často ano, bohužel). Úplně stejně, jako v každém druhém byznysu, ať jde o výrobu nebo služby. I poradce má zboží – informace(a to bývá to nejcennější zboží obecně), produkt a instituce by mělo být až druhotné v tomto kontextu.

    Jde jen o to, jak korektní cestou svůj příjem (a potažmo zisk) poradce vytvoří. S dohledem – dokud za podobné kauzy nepřijde jako v tom fotbale vyloučení z placu bez napomínání,nic moc se dostatečně rychle nezmění.
    Jenže je i otázkou, jak kvalitní „prováděcí předpisy“ dozor má (on je nevytváří) plus státní úředník má plat a šmitec. Jde ale i hodně o „prevenci“ – zastavit davy s registracemi. Ad Afiz – to je v principu zájmové sdružení a princip hodně utrpěl, že se zkraje někteří rozhádali a trhli do druhého uskupení (USF). Dále zprostředkování je v Česku i legislativně podpořenější,než poradenství …. Dlouhá ještě cesta….

    Odpovědět

  • Student

    23 července, 2008

    Pane Zdenale, samozrejme s Vami souhlasim. To, o cem jsem se tu snazil psat, vsak byla jina podoba obchodu. Je samozrejme, ze kazdy z nas se zivy obchodem – preci jen malo kdo z ceskych obcanu slysi a uznava primo placene fin. poradenstvi. Proto je nas vetsina placenych od provizi. Pokud uz se vsak obchodem zivime, tak snad mi, co tu jsme, tak se jej snazime delat poctive. Ackoli je pro nas klient komodita, na kterem se snazime profitovat at uz ve vzajemnem vztahu win-win, nebo nekteri win-lost, tak je proste urcity rozdil obchod a obchod. Je to podobne jako byste vzal v uvahu obchod v ramci „taxikariny“. Taxikar z Prahy (a ted bez urazky), ktery ma v aute namotnovane turbo anebo jezdi bez tachometru za 100Kc/km se samozrejme take zivy obchodem v ramci sluzeb. Ale je to jiny obchod nez napr. taxikar z Roznova s nastupni sazbou 10Kc a 22Kc za kilometr… Zde je myslim potom zasadni rozcesti ucelnosti, ucelovosti a korektnosti obchodu zbozi, sluzeb a vubec vseho…

  • Student

    23 července, 2008

    Zajímalo by mě, zda sem zavítá pan Lukáš Hinterbuchner a bude obhajovat práci „svých“ lidí… asi by se tu poté zase strhla lavina příspěvků, jako už v jiných článcích o této, ehm, firmě…

    Odpovědět