Neděle 25. října. Svátek má Beáta.

Lidé žádají kompenzace za chyby v životním pojištění

Pojišťovnám se začínají hromadit stížnosti lidí, kteří nejsou spokojení se svým investičním životním pojištěním a chtějí vrátit peníze. Například manželé, kteří si chtěli spořit na důchod, zaplatili navíc 155 tisíc korun. Pojišťovna klientům již vrátila více než sto tisíc korun.

Finanční poradce ze společnosti OVB sjednal manželům tři různá investiční životní pojištění. „Prakticky všechno šlo na investice, na rizika jen minimální částky,“ vysvětluje Lukáš Kaplan z projektu poradnaposkozeneho.cz. Následně jejich poradce přešel k Allianz pojišťovně a manželé u něj uzavřeli další dvě pojištění. Celkem manželé zaplatili na provizích téměř 260 tisíc korun. Při správném nastavení pojištění by manželé ušetřili 155 tisíc korun.

Finanční poradce se podle České národní banky (ČNB) dopustil nekalých praktik v pojišťovnictví tzv. missellingu. „Typickým případem může být sjednání investičního životního pojištění s významně potlačenou rizikovou složkou v případě, kdy zájemce má v prvé řadě zájem spořit část prostředků v určitém časovém období, nikoliv je investovat dlouhodobě bez záruky návratnosti,“ vysvětlila mluvčí centrální banky Kateřina Bartůšková.

Odškodnění by mohly žádat až statisíce lidí. „Pokud budeme za poškození chápat situaci, kdy mě někdo uvede v omyl a sjedná mi smlouvu se skrytými poplatky, o kterých mě zástupce pojišťovny neinformoval, pak počet poškozených dosahuje minimálně řádu statisíců, možná i milionů,“ myslí si Vít Kalvoda, ředitel poradny Finemon.

Zdroj: iDnes.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.