18. 06. 2019
Komerční banka řeší problémy s duplicitními platbami
Podle informací Aktuálně.cz Komerční banka během pondělka poslala přes 130 tisíc zdvojených plateb na účty v ostatních bankách. Ještě ten samý večer se klientům peníze zase strhly a odeslaly zpět do Komerční banky.
Komerční banka oficiálně o problému neinformovala, ale některé banky rozeslaly svým klientům upozorňující SMS zprávu.
Například Air Bank v ní píše, že o problému obě banky ví a že klienti nemusí podnikat žádné kroky. „Druhou platbu vám z účtu strhneme automaticky. Komerční banka totiž požádala o mezibankovní storno,“ píše Airbank svým klientům. Banka zaznamenala skoro 5 000 duplicitních plateb za přibližně 40 milionů korun.
„K mezibankovním stornům občas dochází, ale týká se to třeba jen jedné platby nebo několika desítek či nižších stovek plateb a tyto platby se pak vrací manuálně. V této situaci, kdy se jedná o pět tisíc plateb, jsme ale potřebovali vyvinout automatické zpracování storna a tento proces následně otestovat. K automatickému vrácení duplicitní platby by tak mělo dojít během odpoledne, klienti budou o provedeném stornu opět informováni SMSkou,“ vysvětluje tisková mluvčí Airbank Jana Karasová.
„K duplicitnímu odeslání plateb došlo z důvodu technické chyby na straně KB. Neprodleně jsme bankám příjemců podali žádost o storno transakcí. Storno položek tak bude automaticky provedeno bankou, u které je účet vedený,“ reagoval na dotaz Aktuálně.cz tiskový mluvčí Komerční banky Michal Teubner.
Zdroj : Aktuálně.cz
REKLAMA