Středa 17. července. Svátek má Martina.

Komerční banka řeší problémy s duplicitními platbami

Banky 18.06.2019 | 15:38 0 Komentářů

Podle informací Aktuálně.cz Komerční banka během pondělka poslala přes 130 tisíc zdvojených plateb na účty v ostatních bankách. Ještě ten samý večer se klientům peníze zase strhly a odeslaly zpět do Komerční banky.

Komerční banka oficiálně o problému neinformovala, ale některé banky rozeslaly svým klientům upozorňující SMS zprávu.

Například Air Bank v ní píše, že o problému obě banky ví a že klienti nemusí podnikat žádné kroky. „Druhou platbu vám z účtu strhneme automaticky. Komerční banka totiž požádala o mezibankovní storno,“ píše Airbank svým klientům.  Banka zaznamenala skoro 5 000 duplicitních plateb za přibližně 40 milionů korun.

K mezibankovním stornům občas dochází, ale týká se to třeba jen jedné platby nebo několika desítek či nižších stovek plateb a tyto platby se pak vrací manuálně. V této situaci, kdy se jedná o pět tisíc plateb, jsme ale potřebovali vyvinout automatické zpracování storna a tento proces následně otestovat. K automatickému vrácení duplicitní platby by tak mělo dojít během odpoledne, klienti budou o provedeném stornu opět informováni SMSkou,“ vysvětluje tisková mluvčí Airbank Jana Karasová.

K duplicitnímu odeslání plateb došlo z důvodu technické chyby na straně KB. Neprodleně jsme bankám příjemců podali žádost o storno transakcí. Storno položek tak bude automaticky provedeno bankou, u které je účet vedený,“ reagoval na dotaz Aktuálně.cz tiskový mluvčí Komerční banky Michal Teubner.

Zdroj: Aktuálně.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.