Čtvrtek 02. července. Svátek má Patricie.

Budou banky kompenzovat ztrátu příjmů tzv. slevomaty i u nás?

Banky 09.06.2014 | 14:48 0 Komentářů

Vzhledem k tomu, že klesají úroky z úvěrů a dochází k omezování poplatků, hledají banky další možnosti, jak navýšit své příjmy. Ve Spojených státech proto začaly banky nabízet slevy v obchodech či na energie. Disponují totiž velkým množstvím údajů o platbách zákazníků, které se rozhodly využívat. Výhodou oproti běžným slevomatům je dobrá znalost klienta.

„Banka se změní z dodavatele komoditní služby, jako je běžný účet, hypotéka a kreditní karta do role pomocníka s rodinnými financemi. Například v Británii a USA se banky už reálně snoubí s obchodníky a dodavateli služeb. Analyzují transakce klienta a podle nich mu umějí nabídnout významné slevy na věci a služby, za které obvykle utrácí. Mohou nabídnout i doplňkové služby nebo srovnání útraty a optimalizaci rodinných financí,“ uvádí David Slánský z KPMG.

„Česká spořitelna průběžně připravuje pro své klienty různé bonusy. Nejdeme však cestou přímého využívání dat klientů s ohledem na soukromí. Snažíme se spíše hromadně vyjednávat zajímavé podmínky u obchodníků. Máme také věrnostní program iBod, kde si klient vybírá odměnu sám. Oproti jiným sektorům jsou totiž banky ze zákona striktně regulované v nakládání s klientskými daty,“ říká Tereza Fořtová z České spořitelny.

Zdroj: iDnes.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.