Za vulgarismy při telefonování dokonce pokutoval evropský antimonopolní úřad trojici bank pokutou ve výši 485,5 milionu eur. Z toho důvodu procházejí noví obchodníci několikatýdenním programem, který rozhodne na jakou pozici se lépe hodí. S rozmachem elektronického obchodování přichází i pokles obchodníků, kteří komunikují výhradně přes telefon. „Hodnota obchodníka, který může udržet vztah s klientem, aby s ním pak udělal velké obchody, roste s tím, jak se drobné obchodování automatizuje,“ říká šéf a spoluzakladatel Amplify Will de Lucy.
Pravidlem bývá, že si manažeři vybírají své obchodníky podle specifické rizikové strategie. „Často vidíte dříve úspěšné obchodníky po změně zaměstnavatele trpět. Jednoduše proto, že profil jejich chování neodpovídá nové firmě,“ míní bývalý obchodník Credit Suisse Group a Commerzbank. Chladní, věcní a logicky uvažující obchodníci budou mít spíš úspěch jako portfolio manažeři nebo správci dlouhodobých finančních derivátů, zatímco riziko odmítající a popudliví lidé jsou vhodnější na trhy typu obchodování s cizími měnami.
Zdroj : iDnes.cz