Neděle 11. dubna. Svátek má Izabela.

Apple vzbuzuje otázky kvůli projektu elektromobility

Podnikání 31.03.2021 | 17:31 0 Komentářů

Ačkoliv byznys kolem iPhone stále vzkvétá, tržby společnosti klesly. Důvodem je skutečnost, že zákazníci déle setrvávají u starších typů telefonů. To by se však mohlo změnit s novým iPhonem s podporou 5G sítě. Investoři se snaží zjistit, co bude novým hnacím motorem. Nedávno ovlivnila prodej společnosti dvě nová odvětví – služby a nositelná elektronika.

Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020 vzrostly výnosy ze služeb o 25 % na 15,8 miliardy USD. Mezi tyto služby patřily App Store, AppleCare, iCloud, Apple Pay, Apple Music, Apple TV+, Apple Arcade a další. V Evropě a USA ale Apple čelí antimonopolnímu dohledu kvůli zásadám aplikace App Store, jejichž součástí je 30% poplatek za zprostředkování.

Následně 18. listopadu společnost snížila poplatky pro malé vývojáře na 15 %. Pravděpodobně proto, aby uklidnila regulátory. Od té doby akcie klesají.  Současně však ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020 vzrostl prodej nositelné elektroniky (wearables) a domácích doplňků o 30 % na téměř 13 miliard USD.

Spekuluje se o tom, že Apple zvažuje výrobu vlastního elektromobilu. Tyto spekulace zesílily v lednu, když Hyundai oznámil, že s Applem jedná o možném partnerství.

 

Projekt Titan

Od roku 2014 se Apple v rámci projektu Titan snaží o vývoj vlastního elektrického automobilu. Po vytvoření prvního návrhu vozidla se Apple rozhodl změnit své plány a zaměřil se na rozvoj softwaru.

Na trhu je však v současnosti mnoho konkurentů, kteří se vývojem osobního vozu pro masový trh zabývají, příkladem může být projekt Waymo společnosti Alphabet a jeho Robo-taxi. Hlavním cílem strategie Applu je vytvořit nový design baterie, která by dramaticky snížila cenu baterií a zvýšila by možný dojezd vozidel. Apple odmítl komentovat své plány nebo se vyjádřit k budoucím produktům.

Ming-Chi Kuo, analytik společnosti Apple z KGI Securities v Taiwanu, uvedl, že podvozek vozidla by mohl vycházet z platform BEV (E-GMP Electric Vehicle) společnosti Hyundai. Dodal, že Apple by na následujících modelech nebo na jiných trzích mohl spolupracovat s General Motors a evropskou skupinou PSA.

Jozo Perić, hlavní analytik CapitalPanda

 

  1. Apple Inc Investor Relations: https://investor.apple.com/investor-relations/default.aspx#tabs_content–2021
  2. https://www.investors.com/news/technology/apple-stock-could-be-blunted-antitrust-scrutiny-app-store-policies/
  3. https://www.reuters.com/article/us-apple-autos-exclusive-idUSKBN28V2PY

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.