CZK/€ 24.155 +0,14%

CZK/$ 20.708 +0,23%

CZK/£ 27.623 +0,42%

CZK/CHF 25.864 +0,11%

Text: Petr Zámečník

03. 03. 2012

Jak vyslat nováčka ke klientům

 


 

Nováčci ve finančním poradenství obecně mají dvojí problém. Buď jdou ke klientovi, aniž by měli dostatek informací. Nebo naopak ke klientovi nejdou, protože se obávají, že mají nedostatek informací.

První problém – s nedostatkem informací – musí vyřešit jeho nadřízený a společnost, pro niž má pracovat, vzděláváním. Bohužel se vyskytují i společnosti, které nemají zájem o vzdělané „poradce“, ale chtějí jen obrat získaný díky neznalosti. „Hlavně nepřemejšlejte.“ Vyskytuje se ale i druhý extrém – nováček s dostatkem informací a nízkou sebedůvěrou. Řešení je přitom jednoduché.

Na pátečním kongresu společnosti Fincentrum jsem se bavil s jedním ze tří nových zemských ředitelů na Slovensku na uvedené téma. Popsal jednoduché, ale ve své podstatě smutné řešení:

Nováčkovi bez dostatku sebedůvěry v získané informace dá několik případových studií a vyšle ho do příslušných finančních institucí – do bank a pojišťoven. Bohužel se nováček vrací zdrcený se slovy: „Vždyť já po měsíci školeních vím o finančních produktech víc než ti lidé na přepážkách po několika letech práce!“

Ostych z nedostatku informací je rázem překonán a nováček se začíná s klienty stýkat.

REKLAMA

Smutné na celém příběhu ale je, že finanční instituce své přepážkové pracovníky školí především k prodeji. Poradenství pro klienty je na zadní koleji. A není to jen otázka našeho sousedního státu – se stejným nedostatkem se setkáváme i na přepážkách českých bank a pojišťoven.

Loading


Související články

Rodičovský příspěvek v roce 2026. Rodiny s jedním dítětem přijdou zkrátka

Od ledna 2026 se mění výše rodičovského příspěvku. Změna však nepřinese úlevu všem. Zatímco rodiče dvojčat a vícerčat si výrazně finančně polepší díky zvýšení na 700 000 Kč, rodiny s jedním dítětem zůstávají na současných 350 000 Kč, a navzdory inflaci tak reálně ztrácejí. Úprava přitom neplatí […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

04. 12. 2025

Investice pod stromeček: Dárek, který roste s obdarovaným

Češi stále častěji hledají dárky, které nezatíží domácnost zbytečnostmi a neskončí bez užitku v šuplíku. Roste proto zájem o investice jako vánoční dárek – nejvíce u rodičů, kteří chtějí dětem založit investiční účet, ale také mezi prarodiči nebo partnery. Investice totiž dlouhodobě roste, chrání před inflací a […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstck

02. 12. 2025