Čtvrtek 22. srpna. Svátek má Bohuslav.

Životko na úkor penzijka. To se dalo čekat

Podle průzkumu ING Pojišťovny a Svazu průmyslu a dopravy ČR jsou nejčastějšími zaměstnaneckými benefity stále mobilní telefony, vzdělávání a stravenky. Nezájem o druhý pilíř pravděpodobně stojí za poklesem u penzijního připojištění, díky čemuž zase vzrostl počet firem přispívajících na životní pojištění.

Průzkum, jehož se účastnilo 155 společností z České republiky, ukázal, že firmy nabízejí zaměstnancům průměrně deset benefitů a s rostoucím počtem zaměstnanců roste také počet benefitů. Nejčastěji poskytují firmy svým zaměstnancům mobilní telefon a vzdělávání. U vzdělávání je patrný největší dynamika nárůstu a až 14 % firem jej plánuje rozšiřovat. „Vzdělávání a zvyšování kvalifikace pracovníků je pro firmu klíčem, jak čelit konkurenci a jak dosahovat růstu. Zaměstnanci je touto formou navíc vysílán signál, že s ním zaměstnavatel počítá i do budoucna, a to se v této době velmi cení,“ uvedl Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR pro hospodářskou politiku a konkurenceschopnost. Trochu jiná situace je u mobilních telefonů, které začínají ztrácet postavení benefitu a stávají se spíše standardním vybavením zaměstnanců.

Přes osmdesát procent firem pak poskytuje také pitný režim a stravenky. Netradičním benefitem, který se těší velké oblibě jsou pak lékařské prohlídky a více než tři čtvrtiny firem poskytují svým zaměstnancům také firemní automobil. I zde se ale firmy přizpůsobují situaci na trhu a „zatímco v minulosti bylo služební auto poměrně běžným vybavením středního a vyššího managementu, dnes je poskytováno pouze těm, kdo je nezbytně potřebují k výkonu pracovní činnosti,“ dodává Radek Špicar.

Celkově se dá říct, že zájem firem poskytovat benefity svým zaměstnancům roste a oblibu získávají i netradiční benefity, jako jsou sick days, které jsou oblíbené i u samotných zaměstnanců a poskytuje je již 30 % firem. Firmy, u nichž dochází ke zlepšování ekonomické situace také stále více poskytují svým zaměstnancům 13. plat, přičemž i celkově nabízí více benefitů.

Zaměstnanecké benefity

Procento poskytujících firem

2010

2011

2012

2013

Mobilní telefon

80 %

84 %

75 %

87 %

Vzdělávání

70 %

78 %

82 %

85 %

Pitný režim

71 %

79 %

71 %

82 %

Stravenky

75 %

68 %

81 %

82 %

Služební automobil

75 %

80 %

75 %

76 %

Lékařské prohlídky

75 %

Věcné dary/jednorázové odměny

57 %

64 %

64 %

71 %

Příspěvek na penzijní připojištění

60 %

71 %

74 %

68 %

Příspěvek na životní pojištění

39 %

54 %

43 %

53 %

Kultura

29 %

28 %

33 %

41 %

Sport

33 %

32 %

39 %

40 %

13. plat

32 %

37 %

37 %

39 %

Zaměstnanecké půjčky

31 %

32 %

36 %

38 %

Zdraví (vitamíny, rehabilitace atd.)

24 %

31 %

35 %

36 %

Očkování proti chřipce

24 %

28 %

25 %

35 %

Příspěvek na dovolenou

20 %

24 %

28 %

32 %

Dny volna tzv. sick day

30 %

Flexi – poukázky

14 %

13 %

12 %

24 %

Příspěvek na cestování do zaměstnání

14 %

20 %

15 %

22 %

              Zdroj: ING Pojišťovna

Prakticky jediným benefitem, který zaznamenal co do počtu poskytujících firem, je příspěvek na penzijní připojištění, což může souviset s velmi negativním přijetím penzijní reformy a nových druhů fondů, a zároveň s možným přesunem zájmu firem, ale i zaměstnanců k životnímu pojištění. O penzijní spoření nemají zájem ani samotní zaměstnanci Téměř 80 % společností zaznamenalo naprostý nezájem o II. pilíř mezi zaměstnanci a ani pro firmy již dnes není výhodné uzavírat smlouvy s jednotlivými společnostmi, protože již nejsou motivované zajímavými provizemi, jako tomu bylo v minulosti.  

Na úkor penzijní spoření tak zaznamenalo jeden z největších nárůstů mezi všemi benefity životní pojištění, které mnozí poradci velmi rádi prodají jako zajímavý rezervotvorní produkt, u něhož mohou společnosti ušetřit ještě více peněz než v minulosti a navíc není zatížen negativní reklamní kampaní. Co na tom, že takové investiční životní pojištění je zajímavé zejména pro poradce a pro samotné klienty existuje mnoho jiných, možná zajímavějších, levnějších a i bezpečnějších alternativ. Poradci nemají problém obhajovat tento produkt podporou státu, firmy mohou ušetřit nějaký peníz a nabídnout zaměstnanci další benefit a zaměstnanci jsou vlastně také spokojeni, protože firma jim vlastně dává více peněz.

50 komentářů: “Životko na úkor penzijka. To se dalo čekat”

  1. tla napsal:

    Uz me nebavi cist porad ty same kecy o tom, jaci jsou VSICHNI poradci zlodeji atd atd. V zajmu objektivity je treba rici, ze jsou i poradci dobri, kteri jsou pro klienta prinosem. Jsem klient, nikoliv poradce, a dlouhodobe spolupracuji se dvema poradci ze dvou ruznych spolecnosti. K me naproste spokojenosti. Jedna je organizovana jako pool, druha jako mlm. Jak vidno, struktura za blbce a zlodeje nemuze.

    Take je treba se zamyslet nad tim, proc maji poradci tak spatnou reputaci…kazda mince ma dve strany a ta druha jsou v tomto pripade neznali klienti, kteri podepisuji nevyhodne smlouvy. Az si laskave vetsina klientu uvedomi, ze se o sebe maji starat hlavne oni sami (ne stat, ne poradce jakehokoliv druhu), tak za sebe nenechaji premyslet zlodeje na druhe strane stolu. A tim povl proste odpadne, protoze nebude mit z ceho zit.

    Takze abych to uzavrel. Nejlepsi obranou pred zlodejem je prevence, v tomto pripade pouceny klient.

    • PB napsal:

      Nejlepší obrana před zlodějem (promiňte, finančním poradcem)? Hned u dveří…
      „Dobrý den, já jsem finanční poradce“. Reakce ? Prásk jednu mezi oči, stejně jako tomu zlodějovi. Mezi vámi totiž žádný rozdíl není.

      • napsal:

        Chválím tento web, konečně se tu začínají věci nazývat pravým jménem.

        • napsal:

          Ano, web, kde zloději v diskuzích ospravedlňují svoje zlodějiny na klientech a maskují to etikou a férovostí. Zloději křičí „Chyťte zloděje“. Vy ani netušíte, jak báječnou službu tím co píšete poskytujete finančním poradenstvím ještě nepolíbeným lidem. Informace zde jsou k nezaplacení. To, jak o nás klientech skutečně přemýšlíte a co si o nás myslíte, to je ta největší přidaná hodnota tohoto webu. Jsme pro vás jen dojné krávy a tupé ovce, takto se na nás díváte. Z debat je to více než zřejmé.

      • Mirek napsal:

        A nejlepší obrana před blbcem je klacek. Na Vás by byly třeba hned dva.

      • napsal:

        No, vy jste taky pěkný dárek, koukám. Proč si my, finanční poradci nepřiznáme, že na tom něco bude ? Že nás tak drtivá většina lidí skutečně vnímá ? Neškodilo by trochu sebereflexe ve vlastních řadách. Ten pán má (bohužel) v mnohém pravdu. A ta bolí…

  2. Klient pojišťovny napsal:

    Jen tak dál, více podobných upřímných zpovědí, jak to s námi vy poradci myslíte upřímně a děláte to jinak. Když si to teď jako klient pročítám u ranní kávy, tak mi i přes dvě kostky třtinového cukru zhořkla v ústech. Je až děsivé, jak o nás klientech přemýšlíte, co pro vás vůbec znamenáme (spíš neznamenáme) a jak nás vidíte jen prizmatem snadno a rychle vydělaných peněz. Debatu pod tímto článkem rozesílám kolegům v práci, aby věděli, s kým mají tu čest. Nyní už se nedivím, že v rámci hodnocení jednotlivých profesí jste absolutní spodinou. Máte vůbec nějakou hrdost, čest, svědomí, nebo jsou to pro vás jen prázdné pojmy ? Po přečtení komentářů začínám vnímat finanční poradce jako stejně bezpáteřní a všehoschopná individua, která si mohou podat ruce s těmi, kteří nás reprezentují v poslanecké sněmovně, není totiž mezi vámi žádného rozdílu.

    • Jana napsal:

      Jsem poradce a je mi z toho na zvracení stejně jako vám. Nejvíc mě mrzí, že i to minimální procento, které mezi námi je je hozeno do stejné špinavé louže.

      • Jana napsal:

        minimální procento, co se snaží být proklientských…

        Klidně mě tu sežerte, ale každý (i když to děláme za peníze) to neděláme jen s vidinou statisíců měsíčně. Někteří z nás pracují dlouhodobě (10 a více let)a budujeme si své jméno coby značku. To vy ve velkých městech nemáte zapotřebí a proto se někteří chováte jako hyeny s tím, že se např. v Praze ztratíte v davu.

  3. napsal:

    Tzv. finanční poradce křičí „Chyťte finančního poradce“.

    Není pravda, že většina nesmyslných smluv je sjednána se záměrem zlodějiny. Mnoho tzv. poradců ani neví, co prodává, ani je to nezajímá, blbosti sjednávají z přesvědčení, nedostatku zkušeností oborových a životních, z nouze, z donucení (firmou, životní situací) atd. Takhle to ale funguje v každé profesi. V každém oboru je daleko méně těch, které daná oblast opravdu zajímá. Tady u nás zajdu na oční a mistr doktor mě pošle na laserovou operaci. Protože za ni má provizku, že. Tzv. poradce je navíc z principu prodejce, čili prodává.

    Většina lidí pracuje jen kvůli příjmu. Většina lidí je zabedněná až hloupá, líná, pohodlná atd.

    Takže těžko změníme právě lidi. Co se změnit může, to je počet agentů v oboru. Logicky by prodejcům některých finančních produktů pomohlo, kdyby jich nebylo jak sraček.

    Protože skutečný zájem o pojištění je docela malý. Tak co vlastně potom mají všichni ti tzv. poradci prodávat, aby vůbec přežili?

  4. Ranař napsal:

    Jeden finanční poradce zrušil mojí drahé polovičce životku po půl roce od sjednání a ještě u toho lhal, cucák dvacetiletý. Tak jsem si toho zmetka našel, dostal krátkou nakládačku a ještě rád zaslal přítelkyni všechny peníze, o které jeho odbornou radou přišla. S přeraženým nosem v sádře ještě zavolal a omluvil se, pokud ne, zlomil bych mu ho po vyléčení znovu. Neptám se dvakrát, jen jednou. Myslím, že už nikdy nikoho z klientů nepodvede. Tohle na ně pane Pokorný platí, jen tohle. Žádný kecy nebo zbytečný psaný nějakých stížností. To nikam nevede. Škoda rány, která padne vedle.

    • napsal:

      Kdo si pozve 20letýho machra, aby mu radil ohledně financí, ten má v hlavě nasráno (nejspíš tam však nemá nic), takže si vyloženě zaslouží, aby byl okraden.

      • Ranař napsal:

        Nikdo si nikoho nezval, smlouvu musela partnerka podepsat v zaměstnání, byl to příspěvek zaměstnavatele zaměstnanci (produkt od ČP). Dostala to příkazem, buď podepíšeš životní smlouvu od ČP nebo nebudeš mít vůbec nic. Partnerka to chtěla dávat na penzijko, co má u PF Generali, ale to zaměstnavatel kategoricky odmítl. Prostě buď životní smlouva od ČP nebo nic.

        • Honza napsal:

          A co jste udělal zaměstnavateli, když všechno tak silácky řešíte a takto nutil do jediného řešení Vaši přítelkyni? Tomu jste zlomil co? :-))

        • PetrB napsal:

          To se mi snad zdá, místo toho aby zaměstnanec byl rád, že mu zaměstnavatel nad rámec mzdy přispěje do nějakého produktu, tak si ještě stěžujete ? Je snad logické, že kdo platí tak určuje pravidla. Pochybuji, že vaši ženu nutili ať si ten příspěvek vezme.
          Klidně mohla mít své ŽP na krytí rizik a druhé s příspěvkem zaměstnavatele, rušit nic nemusela

        • PetrB napsal:

          To se mi snad zdá, místo toho aby zaměstnanec byl rád, že mu zaměstnavatel nad rámec mzdy přispěje do nějakého produktu, tak si ještě stěžujete ? Je snad logické, že kdo platí tak určuje pravidla. Pochybuji, že vaši ženu nutili ať si ten příspěvek vezme.
          Klidně mohla mít své ŽP na krytí rizik a druhé s příspěvkem zaměstnavatele, rušit nic nemusela

          • PetrB2 napsal:

            No…jen tak mezi námi děvčaty: to nucení kam bude zaměstnavatel přispívat je docela běžné, jak sám píšete, kdo platí, ten určuje pravidla. Trošku si tedy protiřečíte, nemyslíte, pane PetřeB ?

            • PetrB napsal:

              Proč bych si měl protiřečit ? Neznám firmu kde by zaměstnanec měl v pracovni smlouvě POVINNOST využít příspěvku od zaměstnavatele , je to na zaměstnanci jestli ho chce dostat tak SAMOZŘEJMĚ za podminek jaké určil zaměstnavatel . Nevidím nikde žádné nucení . Je to benefit, něco navíc co zaměstnavatel dávat nemusí, takže pokud mi v práci nabídnou příspěvek do ŽP od Čpp tak si ho buď vezmu a uzavřu smlouvu od Čpp nebo nevezmu . To by jste mohl taky říct, že zaměstnavatel nutí pracovat lidi za mzdu kterou ma v pracovni smlouvě :-)

    • napsal:

      Důležitý je, že hned po tom, co udělal to zrušení smlouvy, tedy podraz na klientku, dostal přes prsty (tedy přes držku). Věřím, že se zlomeným nosem si to bude do smrti pamatovat. Kdyby se takto choval každý poškozený klient, tak chodí 95% poradců v této zemi se spřeráženým nosem. Vypadá to, že doba, kdy si lidé nechali všechno líbit, je nenávratně pryč. Dobře mu tak, hajzlovi. Možná jste mu měl zlomit ruku, kterou píše, aby už příště nemohl žádné prasácké výpovědi běžících smluv vypovídat…

  5. Xyz napsal:

    http://www.muzi2013.cz – to se to zas bude krásně okrádat klientela, rušit stávající pojistné smlouvy, co ? Důvod si vždycky najdete, co ? Jste vážně šmejdi, zmetci a hajzli, nic jiného.

  6. kwinna napsal:

    Škoda, že tyhle diskuze nečtou lidé ještě předtím, než si pustí do bytu finanční poradce. Pak by tyhledy kurvy neměly tolik šance.

    • Michal napsal:

      Omyl, klienti to čtou a málokterý poradce si uvědomuje, že tyto příspěvky v konečném důsledku nejvíce poškozují samotné poradce. Ukažte mi obor, kde by panovala taková vzájemná profesní nenávist, která jde až za hranice lidského rozumu. Veřejně tu řešíme tu největší poradenskou špínu a čím více ji řešíme, tím více klesá důvěra lidí v to, co děláme. Pak se nedivme, že se na většinu z nás dívají běžní lidé skrze prsty, jako na nějaký lidský odpad, který se živí lží, manipulacemi a podvody (a nenamlouvejme si, že nás tak nevnímají a nevidí, jen nám to málokdo je schopen říct zpříma do očí). Obor finančního zprostředkování ztratil u běžných lidí veškerý svůj kredit. Nevěříte ? Zeptejte se namátkou několika lidí, kteří nevědí, že jste finanční poradce, co si o nich myslí a hlavně proč…možná budete nepříjemně překvapeni. Howgh…

      • Pokorný Jaroslav, Praha napsal:

        Dobrý den,
        patřím k lidem, kteří nesjednávají žádné pojištění, jsem normální obyčejný člověk, který se dvakrát spálil u finančního poradce a potřetí se sám pustil do samostudia, což mě přivedlo na tento web, který sleduji již třetím rokem. A ano, máte pravdu, 99% všech finančních poradců bez příslušnosti k té či oné firmě považuji za prolhanou špínu a verbež nejhlubšího zrna. Uklízečka v nemocnici dělá smysluplnější práci a má v mých očích větší respekt a obdiv než vy. Mohl bych se tu rozepsat o osobní zkušenosti s předchozími dvěma poradci a mohl bych tu uvést příběhy lidí z mého blízkého okolí, kteří naletěli těm poradenským šmejdům, ale k ničemu by to nevedlo. Jste jako paraziti, nic smysluplného nevytváříte, jen cucáte naše peníze vykoupené vlastním obelháváním nás klientů (čest vyjímkám).

        • BB problém napsal:

          totižto MLM shit Břeclav – Bílovice. Lhát, podvádět, krást a likvidovat posléze všechny naletivší za podpory advokátů – parazitů ze Slovenska.

      • Jiří napsal:

        Poškozuje to, zprostředkovatelé, kteří prodávají značku a ne sebe. Zprostředkovatel, který jde vlastní cestou, si to u klientů dokáže vždycky obhájit. Je zvláštní, že mé služby jsou pořád žádané, nemám pocit, že by mě házeli do jednoho pytle. Jaký si to kolegové uděláte, takové to budete mít.

        • napsal:

          Prý mé služby jsou žádané…

          Tak jsou. Vůbec to však nevylučuje, že klientům lžeš, okrádáš je atd.

          Ty totiž vůbec netušíš (jak jsi nejen tady několikrát předvedl), co je základem tvé profese (z toho si nic nedělej, on to ví jen málokterý tzv. poradce). Je to prodej. A prodej má málo společného s racionálnem. Takže klienti se na tebe obracejí třeba jen z toho důvodu, že si s tebou dobře pokecají, jsi jim sympatický atd. Prostě jsi dobrý prodejce. Klient, který rozumí financím i jen na základní úrovni, tě vůbec nepotřebuje.

          • Jiří napsal:

            Klientům nelžu, kdyby jste znal mojí práci tak to nenapíšete. Nechávám si platit za služby od klientů, kteří na to mají a kteří to vyžadují. Zprostředkovatelská činnost je doplněk, a kdybych Vám řekl, že se mnohdy zdávám provize, tak mi nebudete věřit. Odrazuji klienty od různých produktů, které jsou tak ve firmách oblíbené a prosazované. Spouštím výběrové řízení a nejen v pojištění, zastupuji klienty na základě plné moci. Klienti si sáhnou na podmínky, o kterých se Vám ani nezdálo. Křivdíte mi.

            • napsal:

              A teď tu o perníkové chaloupce, prosím…

            • PetrB napsal:

              Nezlobte se na mě, ale jako poradce musíte lhát, protože kdybyste klientům nelhal (či eufemisticky řečeno nezamlčoval klíčové informace), tak si nevyděláte ani na slanou vodu. Právě proto má obor finančního poradenství tak neuvěřitelně špatnou pověst, vždyť nás lidé vnímají jako lháře aneb slibem nezarmoutíš…

              • Radek napsal:

                Aha, „já“ je fatalista. Musí-li podle něj poradce při prodeji finančních produktů lhát o klíčových informacích, aby ho prodal, musí nepochybně totéž dělat ta milá paní na pobočce. A co z toho plyne? Kdokoli si koupí kdekoli jakýkoli finanční produkt, musel být někým obelhán.

              • Jiří napsal:

                To je velký omyl, právě že naopak. Důvěru získávám opravdu nezávislým přístupem. Mě je jedno, jakou má poradenství pověst, dělám si to po svém a i přesto, že kolegové z praxe můj systém práce nemusí, klienti si to žádají. Za 7 let práce jsem udělal spoustu chyb, taky jsem začínal v MLM a vím, co se dělalo. Dnes mám vlastní hlavu a ten kdo pochybuje o mé práci, je člověk, který ji nezná. Ještě jednou, jak si to kolegové uděláte, takové to budete mít. Nezáleží na mediích, ani na konkurenci, všechno záleží na Vás. Nějaké šeptaní a psaní o tom, jak jsme špatní, mě opravdu nemůže rozhodit. Možná to bude znít nadneseně, možná sobecky, ale nejsme všichni na stejné lodi a ani bych si na ni nikoho nevzal.

                Schválně mi zde napište, jaké klíčové informace bych měl podle Vás zamlčovat? To jen abychom zde o tom jenom nekecali. Pojďme o tom psát, jestli na to máte žaludek.

  7. Jiří napsal:

    Krásně se to tady rozmohlo, je zajímavé, že ten největší problém tady nikdo nezmínil a to je firemní korupce. Mohli jste přijít s nejlepší nabídkou a stejně si vybrali např. ING, která zdaleka nenabídla to, co konkurence, proč asi? Kdo dal nejvíce, kdo ovlivnil vedení firmy, ten vyhraje. Takže tady nejde ani tak o to, co nabízíte, ale o to koho podplatíte a jaké máte styky. Tady už nejde o žádné poradenství, ale vyloženě o tvrdý byznys. Bohužel výhodný jenom pro vyvolené. Těm, kteří to myslí opravdu vážně, zbývají jen malé ryby, velké ryby řídí velké ryby a to je realita. Pamatuji si, když jsem začínal v MLM, tak ředitelé nám říkali, jak museli makat, aby se dostali na horu. Všechno se počítalo na rodiny, pak jsem zjistil, že dělali firmy. Tak pěšáčci makají jako hovada a velké ryby dělají velké obchody, které dolů nepustí. To je ten byznys, který tady nepolíbení(MLM) obhajují.

  8. Jana napsal:

    Tak já si nemyslím, že to není provokace. Všichni dnes víme, že PP III. pilíř není k ničemu a benefity do IŽP jsou výhodnější pro všechny zúčastněné, POKUD se nastaví rozumně. Ale žádný normální poradce by svůj příspěvek nenapsal takhle „hulvátsky“.

    • Jana napsal:

      Patří dolů pod Michala

    • Mirek napsal:

      „Všichni dnes víme, že…“ Já to nevím, paní Jano. V čem je životko pro zaměstnance výhodnější než DPS (III. pilíř)?

    • Radek napsal:

      To je nesmysl. Naopak, v rámci DPS dnes lze nastavit rozumné investiční strategie a není to jen ta dřívější konzerva ztrácející každý rok díky inflaci.

    • Petra Š. napsal:

      To byste se divila, jak se manažeři a ředitelé finančně poradenských firem vyjadřují o klientech na různých konferencích, nejčastěji k večeru a notně pod vlivem alkoholu. Často nechybí titulování typu „ti zmetci, ti šmejdi jedni, ať kurva pořádně a dlouho platí, potřebuju novou káru, barák, vetroň“…a to uvádím spíše ta slušnější častování klientů. Lidé (klienti) jsou pro ně jen zdroj peněz (provizí a meziprovizí), nic víc a pokud si myslíte, že ano, tak jste neuvěřitelně naivní. Zapomeňte na jakýkoliv lidský, nedej bože etický rozměr, klienty vnímají jen jako ovce, které se musejí pořádně ostříhat.

      • Jiří napsal:

        To je ta kvantita, nemají čas mít dobré vztahy a ani nechtějí.

      • napsal:

        Zato klienti, ti nemyslí na nic jinýho než na dobro agenta. A zaměstnanci nelpí na ničem jiném než na úspěchu zaměstnavatele.

  9. Poradkyně napsal:

    Na co bych v rámci zaměstnaneckých benefitů nabízela penzijko, ze kterýho mám finančně hovno ? Když jim nabídnu investičko na dva litry měsíčně, tak mám kolem třiceti litrů na provizi doma. Když to bude menší firma kolem osmi až deseti lidí, tak mám slušněji vyděláno. To bych musela být vážně blbá, abych tam cpala penzijko. Ta rádoby etika je na tomto webu fakt směšná, vždyť to všichni děláme pro peníze, nebo snad ne ? A žeb to měla dávat na mimořádný pojistný ? Já taky potřebuju z něčeho žít, vy snad ne ? A co na to zaměstnanec ? Jsou mi upřímně u prdele, zajímají mě první dva roky, aby to zaměstnavatel + zaměstnanec řádně platili, po dvou letech je mi to u prdele, už nic nemusím vracet. Jednoduchá matematika. Jděte se s tou etikou a etickým poradenstvím vycpat, jde o peníze a kdo tvrdí že ne, tak kecá.

    • Jana napsal:

      průhledná provokace, ale možná způsob, jak rozproudit diskuzi.

      • Michal napsal:

        Paní Jano, obávám se, že se nejedná o provokaci. V naší firmě se lidé, kteří se specializují na empoyee benefits, dívají na tuto problematiku z pohledu financí (rozumějte provizí) stejně. I oni mohli nabídnout v rámci zaměstnaneckých programů penzijka, ale nenabídli, proč asi ? A s „etikou“ či „férovým“ poradenstvím je dnes člověk (bohužel) směšný. Neuděláte ten byznys z „etických“ důvodů Vy ? Nevadí, udělá ho jiný. Nebuďme naivní, v tom předchozím příspěvku je více pravdy, než je vidno :0)

        • yowie napsal:

          Sám jsem tohle kdysi zažil v prvním zaměstnání. Velká firma s tisícem zaměstnanců a pokud už zaměstnanec do firmy nepřišel se životkem, tak aby dostal příspěvek od firmy, měl jedinou možnost zřídit si životko od Generali přes Absolut-in. Některé dny tam úlisný strejda bouchal životko každé půl hodiny. Někdo z té firmy musel dostat pěkně nasypáno bokem…

          • Radek napsal:

            Zpětné toky do firmy jsou druhá věc vedle provizí, která vede k prodeji IŽP v rámci benefitů. Firma ze zákona nesmí dostat žádný bakšiš z prodeje penzijka (DPS), ale u IŽP jí to zákon nezakazuje. :-(

            • vasek napsal:

              problém u zpětných toků je ten, že toto umožňují pojišťovny s produkty, které nejsou zrovna user friendly…

              • napsal:

                Pojišťovna je jakási samostatná entita? Stejně jako stát?

                Ne, pojišťovna, to jsou najatí manažeři. Manažeři, kteří zodpovídají za hospodářské výsledky. Jinak…

                Logicky potom dělají vše pro to, aby dnes bylo dobře. Co bude zejtra? Sereme na to. Normální instinkt.

                Proč se asi nikdo z vedení pojišťovny nezabývá tím, že jsou peníze klientů umísťovány do akciových fondů, ačkoli je velmi dobře známo, že lidi obecně investovat nechcou? Inu důvod je ten, že u akciových fondů jsou vyšší poplatky za vedení. V objemu vybraného pojistného to dělá už pěkné plusové částky. A z nich se odvíjející odměny manažerům.

    • Miroslava napsal:

      Smutně přímočarý, leč zcela pravdivý příspěvek, takto to skutečně chodí.
      Na etiku si dnes hrají už jen ti největší a nejzabedněnější naivkové…proto nic nemají a jsou ve finančních potížích.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.