Pátek 20. září. Svátek má Oleg.

Pojišťovny jako supermarkety

Kvalita potravin v supermarketu - obchod - potraviny

Pojišťovny se začaly chovat tak trochu jako supermarkety. Stále častěji si konkurují formou časově omezených cenových akcí. Proč to dělají?

Pojišťovny se stále častěji pouští do cenových akcí, protože chtějí podpořit prodej, tedy přilákat pozornost klientů a přesvědčit je, aby s uzavřením pojištění rozhodně neotáleli. Prodejní kampaně pojišťoven s časově omezenou platností mají různou podobu. Nejčastěji jde o zvýšeného plnění v případě vybraných událostí, o slevy na pojistném či bonusy.

Zvýšené plnění bez vlivu na cenu

Například životní pojišťovna NN (dříve ING) lákala klienty do konce dubna na zvýšené plnění v případě rakoviny. Pokud si zájemce sjednal připojištění pro případ závažných onemocnění, získal jako bonus vyšší plnění pro případ diagnózy rakoviny, a to o 250 000 Kč oproti sjednané částce ve smlouvě.

Pojišťovna České spořitelny vyplatí dvakrát víc klientovi, který si do konce června sjedná FLEXI s pojištěním velmi vážných onemocnění a v budoucnu onemocní lymeskou boreliózou nebo klíšťovou encefalitidou.

Pojišťovny Allianz a Kooperativa tak trochu sázejí na strach z dopravních nehod. Allianz u vybraných (při)pojištění produktu Rytmus poskytuje do konce června takzvaný úrazový bonus, což je dvojnásobné plnění v případě dopravní nehody. Kooperativa nabízí v programu ŽABKA navýšené plnění pro sirotky. Při úmrtí obou rodičů dítěte při dopravní nehodě je vyplacena dvakrát vyšší částka.

UNIQA pojišťovna letos již inzerovala 30% slevu na úrazové pojištění, nebo AXA pojišťovna lákala na dvojnásobné plnění v případě hospitalizace. Rovněž pojišťovna MetLife podpořila prodej některých svých produktů formou dvojnásobné ochrany v případě invalidity či navýšeného plnění za úrazy dětí v době prázdnin.

Slevy na pojistném

Pojišťovna Aegon propaguje několik slevových a věrnostních akcí. Například v rámci akce Fit Sport je možné získat slevu 15 % z rizikového pojistného pro pojištění smrti a invalidity. Jen je třeba doložit sportovní aktivitu, například kopií dokladu o zaplacení lekce jógy či jiného cvičení, doložit účast na běžeckém závodě či registraci vybrané sportovní činnosti.

Pojišťovna Allianz do konce června láká na 10% slevu na riziko invalidity. Aktuálně nejzajímavější cenovou akci však inzeruje pojišťovna MetLife Europe Limited. Do 30. 6. láká klienty u pojištění GARDE na 20% slevu z celého rizikového pojistného.

Slevy na pojistném jsou častější také u majetkového pojištění. Například Wüstenrot pojišťovna čas od času opakuje akční slevu 30 %, obdobně postupuje Česká podnikatelská pojišťovna s navýšenou obchodní slevou až na 45 % z pojistného.

Bonusy navíc

Bonusy mívají podobu bezplatného pojištění navíc. Aktuálně ČPP u smluv investičního životního pojištění, majetkového pojištění či autopojištění (do konce června), přidává cestovní pojištění pro celou rodinu na 20 dní zdarma. Časté je doplňování vybraných výhod k povinnému ručení. Může jít o asistenční či právní služby, rozšířenou pojistnou ochranu v podobě pojištění skel, živelního pojištění či střetu se zvěří.  

Každý finanční poradce by měl tyto kampaně pojišťoven, které jsou stále častější a častější, bedlivě sledovat, neboť mohou ušetřit klientům peníze. Na druhou stranu je třeba mít na paměti, že cenové akce pojišťoven nesmí odvádět pozornost od důležitých parametrů pojištění, jako jsou například výluky.

Autor je analytik společnosti Broker Trust.

Nakupujete pojištění v akci?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

5 komentářů: “Pojišťovny jako supermarkety”

  1. napsal:

    Regulace prodeje životních pojistek. Revoluční tajfun, nebo větříček? A komu pomůže?

    http://www.pe­nize.cz/zivot­ni-pojisteni/301033-regulace-prodeje-zivotnich-pojistek-revolucni-tajfun-nebo-vetricek-a-komu-pomuze

  2. Michal Gryc napsal:

    Proč by měla být smlouva za 2 roky přebouchnuta? Když nebude kvalitní, tak budiž, ale púokud je smlouva dobrá tak by měla vydržet nebo ne snad?

    • napsal:

      Pane kolego, kde žijete ? Na Marsu ? Proč přebouchnuta po dvou letech ? No přece kvůli nové provizi na další dva roky, co je na tom k nepochopení ? Děje se to dnes a denně napříč celým poradenským trhem.

      • Radek napsal:

        Hm… jedna věc mi pořád vrtá hlavou. Na přebouchnutí smlouvy musí být dva: zprostředkovatel a klient. Bez klientova souhlasu a podpisu to nejde. Proč všichni (i zákonodárce a regulátor) dělají s klientů nekompetentní blbce, kteří podepíší cokoli?

  3. § napsal:

    Mají podobné slevové akce smysl, když se smlouva jako taková dožije horko těžko dvou tří let a poté je kvůli nové provizi „přebouchnuta“ něčím „modernějším“ nebo konkurenčním produktem v akci ? Cítím z toho spíše zoufalství pojišťoven nad neustále klesající produkcí u běžně placeného pojistného, možná snahu se produkčně „předzásobit“ před schválením novely zák. 38.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.