Sobota 19. října. Svátek má Michaela.

Dušan Šídlo: Nenech se dojit

Dušan Šídlo uzavírá svou trilogii knihou o úsporách mimo finanční trh. Bez obalu a jmenovitě popisuje praktiky obchodních řetězců, dává rady při nákupu nemovitosti i při provozu automobilu. Čtenáře navíc směřuje na internetové servery, které pomáhají šetřit nemalé peníze.

Kniha „Nenech se dojit aneb Jak vydělávat nejen na slevách“ je třetí z trilogie knih Dušana Šídla přispívajících ke zvýšení finanční gramotnosti. V první knize „Život jako riziko aneb Zásady pojišťování životních rizik“ popisuje zásady správného využití životního pojištění. Měl by si ji přečíst každý finanční poradce, než prodá svou první životní pojistku.

Ve druhé knize „Jak nás podvádějí aneb Pravda o finančním trhu a penzijní reformě“ Dušan Šídlo odkrývá praktiky finančních institucí a kritizuje provedení penzijní reformy. „A výsledek? Dostal jsem „padáka“ od svého tehdejšího zaměstnavatele,“ uvádí Dušan Šídlo v předmluvě ke své nové knize. Společnost Partners vsadila na penzijní reformu i svou investicí do penzijní společnosti Allianz a stačily klacky házené po reformě tehdy opoziční Sociální demokracií – nepotřebovala svého „interního kritika“.

„Marže většiny prodejců zboží a služeb jsou v Čechách natolik vysoké, že nejsem ochoten platit standardní ceny,“ píše Dušan Šídlo v mottu své nové knihy. A zatímco první kniha byla zaměřena především na finanční poradce, druhá kniha již cílila na širší publikum, třetí je určena všem. Nakupovat chodí každý a téměř každý si stěžuje na vysoké a stále rostoucí ceny. Dušan Šídlo podává řadu návodů, jak se vysokým cenám vyhnout a jak ušetřit při každodenních i výjimečných nákupech.

Důležité není ale především ušetřit. Mnohem větší význam má potřebná kvalita za odpovídající cenu. Hledat maximální kvalitu se ale nevyplácí. Kvalitativní „perličky“ nevyužije zdaleka každý spotřebitel a kupovat kupříkladu mobilní telefon s maximálním rozlišením fotoaparátu je pro běžného uživatele zbytečný luxus. Fotografie do formátu plakátu tiskne málokdo a na sociálních sítích je beztak vhodnější použít menší rozlišení. Spotřebitel by měl kupovat pouze to, co skutečně využije, a neplatit za zbytečnosti.

Dušan Šídlo nastiňuje vlastní typologii spotřebitele. Dělí spotřebitele na „vrtače kolene, skrblíky“, „ovce, dojné krávy“ a „nenechdojisty“. Rozumný člověk by měl usilovat být nejlépe „nenechdojistou“, který se nenechává obírat prodejci, ale zároveň není skrblíkem, který může být na úsporách i závislý. „Nenechdojista“ si je vědom i ceny svého času a nehledá slevy za každou cenu, ale neutrácí zbytečně a hledá kvalitu za rozumnou cenu.

Některé rady pro efektivní nákup spotřebního zboží, automobilů, bytů a domů či služeb mobilních operátorů a internetového připojení jsou triviální a lidí, kteří je neznají, zřejmě nebude mnoho. I takové rady jsou ale v knize užitečném, neboť jí dávají ucelený tvar a bez nich by nebyly kompletní ani rady inovativní, které nejsou běžné známé. Kniha je navíc plná tipů na zajímavé internetové portály, které porovnávají ceny zboží či nabízejí další možnosti úspor v nejrůznějších oblastech spotřeby.

Každá kapitola je doplněna stručným shrnutím s nejdůležitějšími tipy a úkoly pro „nenechdojisty“, které jsou praktickým pokračováním textu a přinášejí praktickou stránku spoření rodinných financí.

Kniha „Nenech se dojit aneb Jak vydělávat nejen na slevách“ je vhodná především pro dvě skupiny lidí: pro lidi, kteří se svými financemi nevychází a nevědí, jak se ze svízelné finanční situace dostat, a pro lidi, kteří chtějí chod svých financí ještě dále zlepšit. Obě skupiny naleznou v knize řadu užitečných postřehů.

Zaujala vás kniha Dušana Šídla "Nenech se dojit"?

Nahrávání ... Nahrávání ...

11 komentářů: “Dušan Šídlo: Nenech se dojit”

  1. Martina napsal:

    Knihu už mám, je výborná a rozhodně jí doporučím svým klientům

  2. :) napsal:

    v Partners se něm nemluví moc pěkně, co 😉

    • Vím napsal:

      Dušan má rád malé holky, o tom to je. Dušane, promiň.

      • [Autor příspěvku zneužil cizí jméno] napsal:

        Také jsem o tom slyšel, ale to přeci nic neříká o jeho analytických schopnostech. Je to unfair.

    • Libor napsal:

      Poradci Partners by se take nemeli nechat dojit a meli by take odejit do broker poolu

    • napsal:

      V Partners jste totiž pěkní pokrytci, když tam Dušan Šídlo pracoval a psal své první knihy (Život jako riziko apod.), tak jste se jím chlubili a bili se v prsa, jaké analytické eso máte v tom svém slavném „strukturálně řízeném“ MLM. No a pak si Dušan dovolil naprosto nehoráznou a neslýchanou věc, napsal další knihu s názvem Jak nás okrádají. A Petr Borkovec ho vyhodil, ono je těžké číst v knize jak se věci skutečně mají a pak dělat v terénu u klientů opak, protože si prostě nějak ty peníze musíte vydělat. No a po vyhození Dušana Šídla začalo být najednou všechno z jeho dílny špatné, a vlastně i ten Šídlo je špatný a je divný a je támto a je ono. No a teď je špatný dvojnásob, protože si dovolil přijmout nabídku od pana Sluky z Broker Trustu, ano, pracuje v tom „strašném“ a „otřesném“ broker poolu, který MLM firmy tak nenávidí. Koho poplivete jako dalšího z minulých či současných lidí od Partners, kteří si dovolili odejít nebo někdy v budoucnu odejdou ? Prouzu ? Pálkovou ? Simaichla ?

      • napsal:

        Zajímavé, já tu story o vyhozeni slyšel jinak. A ano, mělo to spojitost s knihou. Dušan byl údajně hodně drahý a k tomu líný, nechtělo se mu chodit ani do kanceláře, dělal si, co chtěl, k tomu spousta chyb a odfláklé práce a místo toho psal knížky a pak ještě chtěl po pojišťovnách, aby mu na ni přispěli docela významné částky, což z jeho pozice v Partners je spíš vydírání než žádost o příspěvek či reklamu. Tento problém byl už s tou první knížkou. Ale je jasné, že tuto verzi nikde šířit nebude.

        • já2 napsal:

          Zajímavé, a já tu story o vyhození slyšel taky jinak a asi v pěti různých variantách, které se neustále mění podle toho, komu a jak se to argumentačně hodí do krámu…

        • PS napsal:

          No, vážený já, mám pocit že máte málo zkušeností. Partners (ale nejen Partners) dyndají peníze z obchodních partnerů na každou knihu. Osobně jsem to zažil paradoxně ne s knihou Dušana, ale s knihou jak ovládnout své finance. Tam dokonce Partners poslali ceník, za kolik může být producent partnerem a jaké úrovně. Generální, hlavní atd. Pak partneři pro jednotlivé kapitoly atd. Je to prostě takový folklor trhu. A nevidím to ani na tu ‚lenost Dušana Šídla‘. Je to člověk od podstaty pracovitý. Jeho práce ho baví. Myslím že dopadl jako vesměs všichni jeho předchůdci z managementu – nastala chvíle kdy se dostali do křížku s Napoleonem (jedno jak vážného) a k tomu navrch ve chvíli, kdy jim samotným docházel dech. A tak se dohodli na ukončení spolupráce. Ono, když víte, že vaše práce je zneužívaná a překrucovaná vůči stovkám poradců kteří vám věří, není to žádnej med a máte jakousi ‚životnost‘. Nalijte dvě piva do Majera, do Prouzy, do Katky Palkové, do Dušana – a dozvíte se jak se věci mají a jak Partners skutečně fungují.

  3. slevomat napsal:

    To bude velký hit, když je hned ve slevě.

  4. vasek napsal:

    a kdy vyda kucharku a prirucku na sex?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.