CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

Text: Daniel Kuchta

11. 07. 2013

0 komentářů

Chcete ušetřit čas? Proleťte se

 


 

V dnešní době přitom není vůbec složité, aby si člověk pronajal menší letadlo i s pilotem, nebo si dokonce udělal pilotní průkaz a zkusil létat sám. Tuto možnost využívá stále větší množství podnikatelů, a šéfů firem, kteří nejsou ochotni při cestách na kratší vzdálenosti trávit čas v autě, nebo ztrácet čas na letištích.

Samozřejmě to není levná záležitost a cesta letadlem je určitě několikrát dražší než automobilem. Úspora času je ale stejně podstatná. A to jak na území ČR, nebo když chce člověk letět na Slovensko, nebo do Německa, případně do Rakouska apod. „Do Brna trvá let při cestovní rychlosti 200 km/hod přibližně hodinku, do Košic 3 hodiny a do Salzburku 1,5 hodiny,“ říká Martin Kuba, autor projektu Pilotem na zkoušku a provozovatel letecké školy AeroPrague.com a doplňuje, že „let do Brna a nazpět čtyřmístným letounem Cessna 172 vyjde na cca 16000 Kč, do Košic na cca 40000 Kč a do Salzburku na 24000 Kč.“ V případě letadla Cirrus SR 22T, které má mnohem vyšší rychlost, se čas ještě zkracuje, vzhledem k nákladům je ale let také dražší.

Samotná příprava na let může trvat několik minut, a jelikož provoz na malých letištích není nijak nabitý, není velká šance, že by se čekání na letadlo protáhlo na několik hodin. V případě letů na Slovensko, nebo do Německa dokonce ani není nutní podávat letový plán. „Pro lety na Slovensko nebo do Německa není nutné mít podaný letový plán. Při letu do Rakouska je potřeba podat letový plán. Letový plán ale není žádnou překážkou nebo omezením pro let. Podání letového plánu je provozní záležitost, která je v kompetenci pilota a klienta se nijak nedotýká. Samozřejmě v případě zájmu je možné si způsob podání a vyplnění letového plánu ukázat. Letový plán je dobré mít podaný, pokud se chystáme přiletět na nějaké větší letiště, protože složky řízení letového provozu o nás ví všechny důležité informace (trasu letu, typ letadla, plánovanou výšku letu, rychlost, přístrojové vybavení letadla, apod.), počítají s námi a samotný let se tím zjednodušuje,“ říká Martin Kuba.

Je pravdou, že letět v malém letadle, které je mnohem více citlivé na turbulence a poryvy větru, není pro každého úplně jednoduché, ale v dnešní době už se dá říct, že bezpečnost těchto letadel je na vysoké úrovni. Pokud si někdo není jistý, může si let vyzkoušet, v několika městech ČR jsou malá letiště, kde se let v podobném letadle dá vyzkoušet. A pro ty, kteří by si chtěli let vyzkoušet jako piloti, je rovněž možnost.

Je to až překvapivě jednoduché, i když zpočátku je to trochu nezvyk. „Ono to bude znít možná zvláštně, ale ještě se nám nestalo, že bychom museli někoho přemlouvat, aby se nebál a letěl,“ říká Martin Kuba. „Jistá lehká nervozita z neznámého je ale určitě přítomná u všech účastníků. Myslím, že ale nejlepší způsob jak dotyčného uklidnit je ujistit ho naším osobním a pohodovým přístupem, že je v dobrých rukou. Naši piloti jsou velmi zkušení profesionálové, dopravní či bývalí vojenští piloti s mnohaletou praxí. Letadla, která nasazujeme na lety, jsou nové a moderní stroje povětšinou řady Cessna, Piper nebo Cirrus a patří k tomu nejlepšímu, co v naších luzích a hájích létá.

REKLAMA

Není to levné, ale je to zábava a ušetří to čas

A pokud chce být člověk úplně nezávislý, je dalším stupněm pilotní průkaz. I zde platí, že nejde o levnou záležitost a člověk musí počítat s tím, že kromě dobrého zdravotního stavu musí obětovat určité množství peněz (podle typu letadla a typu průkazu se cena může vyšplhat od 60 tisíc až na pár stovek tisíc) a několik desítek hodin jak teoretické přípravy, tak i letových hodin.

Pro samotné létání je pak pilot potřebuje platnou pilotní kvalifikaci minimálně soukromého pilota letounů SEP LAND, platnou zdravotní prohlídku, minimálně 2. třídy, radiotelefonní průkaz, uzavřenou smlouvu o pronájmu a přeškolení na typ. Na první pohled to tedy vypadá složitě, ale pro někoho, kdo si rád užije adrenalin a ještě k tomu potřebuje ušetřit čas na služebních cestách, to může být zajímavý způsob, kam investovat peníze. Jak říká Martin Kuba, „vždy, když letíme nad ucpanou jižní spojkou nebo kolonou nad dálnicí D1 do Brna, pociťujeme ten nepopsatelný pocit volnosti a prostoru.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Ponziho schema growing way

Growing Way: Opětovné zneužití garážového fondu

Foto: Shutterstock Národní centrála proti organizovanému zločinu na začátku září zasáhla proti společnosti Growing Way Ondřeje Janaty. Janatu kriminalisté podezírají z vytvoření Ponziho schématu.  

Text: Veronika Hejná

01. 10. 2021

Tunel z peněz - peníze - USD

Jak skončily největší podvody v Česku

Česká republika je rájem podvodníků. Lidé jsou důvěřiví a financím nerozumí. I proto v posledních letech proletělo naším územím několik letadel, postavilo se několik pyramid a rozjelo několik Ponziho schémat. Jak dopadly největší podvody typu WSM Investments, Double Investments a EDBUSY?

Text: Petr Zámečník

04. 04. 2017


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *