CZK/€ 24.710 -0,12%

CZK/$ 23.709 -0,49%

CZK/£ 29.056 -0,03%

CZK/CHF 23.580 -1,03%

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

08. 03. 2022

0 komentářů

Banky varují před kybernetickými útoky

 

Kritické mezinárodní situace zneužívají ve velkém kybernetičtí podvodníci. Jejich cílem jsou klienti tuzemských bank, především pak rusky a ukrajinsky hovořící občané. Hackeři těží z nepozornosti klientů a jejich strachu o budoucnost. A pod záminkou, že jsou jejich peníze v ohrožení, je nutí sdělit citlivé údaje. Ty následně zneužijí pro získání jejich úspor.



 

Kritické mezinárodní situace zneužívají ve velkém kybernetičtí podvodníci. Jejich cílem jsou klienti tuzemských bank, především pak rusky a ukrajinsky hovořící občané. Hackeři těží z nepozornosti klientů a jejich strachu o budoucnost. A pod záminkou, že jsou jejich peníze v ohrožení, je nutí sdělit citlivé údaje. Ty následně zneužijí pro získání jejich úspor.

Česká bankovní asociace v této souvislosti zdůrazňuje, že pokud by měly banky podezření z ohrožení klientských vkladů, dokážou účet zablokovat samy. Nikdy nežádají klienta o sdělování citlivých údajů ani o převod peněz na pochybné účty nebo do kryptoměn.

Podvodníci v současné době využívají sociálního inženýrství v podobě tzv. vishingu a spoofingu. Vishing je telefonním podvodem, kdy pachatel jménem banky obvolává své oběti. Při spoofingu pak dokonce dokáže napodobit jakékoli telefonní číslo, tedy například informační linku banky, což dodává útoku na věrohodnosti.

Typický útok probíhá tak, že se volající představí jako pracovník banky, který zjistil napadení účtu volaného či nestandardní zahraniční transakce. Fiktivní bankovní úředník vystraší volaného a přiměje jej peníze z účtu převést na jiný bankovní účet, který označí jako bezpečný. Tvrdí přitom, že se jedná pouze o dočasné bezpečnostní opatření. Věrohodnost pokynů fiktivního bankovního úředníka umocňuje často další telefonát, tentokrát osoby vydávající se za policistu.

REKLAMA

Četnost těchto podvodů, mnohdy velmi úspěšně dokonaných, přitom dramaticky stoupla v posledních týdnech. Policie České republiky uvedla, že aktuálně eviduje 450 těchto případů. Policisté i banky přitom zdůrazňují, že nikdy nepřenášejí činnosti spojené s ochranou účtu na klienty a občany. A už vůbec ne formou telefonické komunikace. Zásady bezpečného chování na internetu si můžete osvěžit zde. Rady pro rusky a ukrajinsky mluvící občany jsou k dispozici na vložených odkazech.

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Už je tady zase! Zlatý rubl

Je to horší než rozzuřené jo-jo, je to horší než nejhorší hity osmdesátých let a dokonce je to horší než bumerang. Pověst o zlatém rublu je zpět. Znovu uráží dobrý vkus posluchačů, tahá uši ekonomů a vyvolává nadšení fandů.

Text: Luboš Smrčka

Foto: Shutterstock

16. 05. 2022

Phil Laut: Peníze jsou moji přátelé

Recept, aby peníze nikdy nedošly, je jednoduchý. Fungovat má tak, že člověk si může ze svého účtu vybrat vždy třeba dvoutisícovku. Pak ji nosit v kapse a kdykoliv ji utratit, pokud je splněn předpoklad, že na účtu v bance bude okamžitě čekat k vyzvednutí dvoutisícovka […]

Text: Radovan Novotný

Foto: Shutterstock

28. 04. 2022


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.