CZK/€ 25.305 -0,06%

CZK/$ 23.413 +0,02%

CZK/£ 29.594 +0,24%

CZK/CHF 25.911 +0,38%

10. 02. 2014

3 komentáře

Subjekty:

Banka 3.0: mBank spouští bankovnictví nové generace, které zjednoduší zákazníkům život

 


 

Nové služby mBank nabízejí více než jen hezký design. V praxi to znamená několik desítek nových funkcí a vylepšení, které zákazníkům zjednoduší a zpřehlední využívání bankovních služeb a správu jejich každodenních financí. 

Nové internetové bankovnictví opouští obvyklou tabulkovou formu. Místo toho přehledně ukáže, kolik má zákazník k dispozici peněz, a pomůže mu i s nastavením rozpočtu do budoucnosti. „Banky zaznamenávají data o každém účtu, o každém pohybu. My v mBank jsme tato data přetvořili v konkrétní, osobní informaci pro každého zákazníka o tom, jak své peníze používá a jak si finančně vede,” říká Roman Truhlář, generální ředitel mBank

Autoři nového internetového bankovnictví se zaměřili na bezpečnost, jednoduchost, přehlednost, funkčnost i design. Nová mBank nabízí graficky čisté prostředí, které díky širokému rozsahu použití HTML 5 poskytuje lehké a uživatelsky přívětivé animace v intuitivním formátu. Ty podstatně zlepšují pochopení údajů, které si lze jen těžko představit v tradiční formě tabulek. Používá i zjednodušený způsob vyhledávání plateb po vzoru Googlu. Celé internetové bankovnictví bylo navrženo v souladu s moderními pravidly ergonomie, která proti předchozí verzi snižují počet nutných kliknutí o 80 %.

„Změny v systému neznamenají změnu v přístupu k našim zákazníkům. I nadále budeme otevření a transparentní. Tento krok vrací mBank úlohu průkopníka a nositele inovací, ve kterých chceme pokračovat i nadále, dodává Roman Truhlář.

Co přináší nová mBank:

Správa osobních financí ulehčuje řízení osobního nebo rodinného rozpočtu a zabraňuje tak nepříjemným překvapením v podobě minusového zůstatku na účtu na konci měsíce. Systém umí jasně ukázat, kdy a za co byly peníze utraceny a odhadne stav financí do další výplaty. Internetové bankovnictví graficky zobrazí, kolik peněz bylo utraceno, kolik peněz by mělo zůstat na účtu na pravidelné platby, a kolik peněz je k dispozici na tento měsíc. Podle historie účtu systém navrhuje rozpočty na další měsíce a automaticky sleduje jejich plnění.

REKLAMA

Chytré platby. Z mBank zákazník nemusí posílat peníze jen na číslo účtu, ale rovnou konkrétní osobě. Peníze může poslat například svému příteli na Facebook nebo na mobilní telefon. Nemusí si pamatovat nebo žádat o číslo účtu vždy, když chce provést platbu. Posílat peníze pomocí kontaktu přes Facebook nebo SMS přitom může do kterékoli banky v České republice, není nutné, aby jeho přítel měl účet v mBank.  Při převodu plateb jsou dodrženy nejpřísnější bezpečnostní standardy, s Facebookem nejsou sdílena žádná osobní ani finanční data. Funkce načtení přátel z Facebooku je čistě volitelná, v první fázi vypnutá a zákazník se může sám rozhodnout, zdali si jí zapne.

Díky inteligentnímu vyhledávání je hledání starších plateb podobně jednoduché jako na internetu přes vyhledávač. Po zadání se výsledky zobrazují v reálném čase.

Absolutní novinkou bankovního světa je mHRA, která využívá herní principy v typicky neherním prostředí. mHra zákazníka provází po nových funkcích a přívětivým způsobem vysvětluje, jak je používat. Za splnění jednotlivých úkolů pak může získávat virtuální odznaky.

mBank dnešního dne zpřístupnila nové služby pro prvních 40 000 zákazníků, kteří o ně požádali v rámci předběžné registrace. V průběhu nejbližších týdnů bude nové internetové bankovnictví přístupné postupně více než 670 000 zákazníkům mBank v České a Slovenské republice. Ti budou mít možnost využívat jak nové, tak původní internetové bankovnictví až do konce dubna a budou mít tak čas si na nové prostředí zvyknout. Od 1. května budou všichni zákazníci mBank používat již jen nové internetové bankovnictví.

Loading

Vstoupit do diskuze 3 komentáře

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Petr

    20 července, 2014

    se službami mBanky jsem velmi spokojen.Až na její nové internetové bankovnictví.Po­dotýkám,že obsluhuji ještě 3 internetová bankovnictví u bank jiných.
    Ale to nové mBanky,je jak dětská hra,připadám si jako v „Sim City“ a ne jako v bance, přes kterou spravuji 4 účty.Bojím se dne, kdy banka odstaví
    starý systém,který je perfektní_s poz­dravem Petr_

    Odpovědět

  • livi

    21 prosince, 2014

    S příchodem nového internetového bankovnictví jsem mBanku opustil. Odmítám používat takovou prasečinu…
    A najít banku s IB podobným starému systému mBanky je taky umění.

    Odpovědět

  • pavel-hanzl

    22 prosince, 2014

    Bingo!
    Psal jsem jim, prosil je, ale vykašlali se na mé připomínky. Ta jejich grafická hra pro tablet je nejhorší IB, co jsem kdy zkoušel. Odepsali mi:

    Vážený pane inženýre,
    dovolte mi reagovat na Váš podnět, týkající se nové verze internetových stránek mBank.
    Nové internetové stránky mBank přišly s novým stylem a designem, avšak se zachováním všech původních informací, odkazů a funkcionalit. Cílem bylo nejen přinést nový vzhled, ale také zlepšit přehlednost jednotlivých částí, usnadnění vyhledání jednotlivých informací a témat a v neposlední řadě též odlišit se od ostatních finančních institucí.
    Nový vzhled webu mBank přichází souběžně s novým internetovým bankovnictvím, jež přináší mnoho inovací, které budou s určitostí přínosné pro jejich uživatele. Tyto inovace reagují na neustálý vývoj jak informačních technologií, tak i aktuálních potřeb zákazníků. Samozřejmě jednotlivé funkcionality byly vytvořeny na základě důkladného průzkumu a následného vývoje.
    Samozřejmě každá inovace s sebou nese určitou počáteční nespokojenost, či nedůvěru ze strany uživatelů. Tato je často dána zažitou zvyklostí s využíváním stávající služby z pohledu dlouhodobého uživatele. V tomto případě však doporučujeme vyčkat na první zkušenosti s novým webem, i internetovým bankovnictvím. Domníváme se, že nyní je ještě předčasné uživatelsky hodnotit jeho praktičnost. Můžeme Vás však ujistit, že veškeré připomínky jsou pečlivě evidovány a případné nedostatky budou v průběhu provozu opraveny. V této souvislosti nám dovolte poděkovat za Váš podnět, který je pro nás cennou zpětnou vazbou.

    V případě jakýchkoliv otázek nebo nejasností nás, prosím, kontaktujte.

    Odpovědět