26. 05. 2014
Subjekty:
Počasí loňského léta přineslo miliardové škody – Nejvíce škod hlásili lidé na rodinných domech a domácnostech
Právě přívaly vody, kroupy, vichřice a bouřky v červnu, červenci a srpnu vystavily klientům pojišťovny Generali účet za více než jednu miliardu korun. Letní kalamity sice způsobily nejdražší škody zemědělcům a podnikatelům, ale nejvyšší počty škod dopadly na vrub domácností a majitelů rodinných domů, chat a chalup. Byly to dny, kdy klienti Generali hlásili mnohonásobně vyšší počty škod než obvykle.
Nejvyšší podíl na škodách měly červnové povodně, které postihly takřka 2 200 rodinných domů a domácností a způsobily škody za 140 milionů korun. Celkem si vloni velká voda vyžádala 3 900 škod za bezmála 935 milionů korun. Tím ale bohužel nebyl účet loňského léta zdaleka uzavřen. Po řádění krupobití a vichřice v následujících dvou měsících nahlásili klienti Generali dalších více než 2 000 škod za 190 milionů korun. Celkem si pak vloni poryvy větru doprovázené kroupami vyžádali na 3 000 škod za 250 milionů. Více než tisícovka z nich se opět týkala domácností a rodinných domů, jejichž majitelé vyčíslili škodu na 20 milionů korun. Blesky se pak postaraly o další necelou tisícovku škod za 16 milionů korun.
Nejpostiženějším regionem loňského léta s nejvyšším počtem škod byl Středočeský kraj. Podle výše škod pak kraj Ústecký. V případě červnových povodní řešili likvidátoři pojišťovny Generali nejvíce škod právě ve Středočeském a Ústeckém kraji a v Praze. Vichřice a kroupy na konci července a v srpnu nejvíce postihly Jihočeský a Středočeský kraj společně Prahou.
Uvedený výčet škod je jistě pádným důvodem ještě před létem zkontrolovat pojistné smlouvy domácností, rodinných domů a rekreačních objektů. Podle zkušeností specialistů pojišťovny Generali totiž lidé velice často zapomínají aktualizovat své pojistné smlouvy tak, aby odpovídaly aktuálnímu stavu a vybavení domu, domácnosti či chaty nebo chalupy. Výjimkou bohužel není ani uměle podhodnocená cena majetku s vidinou nižšího pojistného. Takový postoj se v případě škody může ukázat jako krátkozraký.
„Řada lidí za účelem minimálního pojistného pojistí svůj majetek na menší částku, která neodpovídá její hodnotě. Vzniká takzvané podpojištění. V případě škody vyplácí pojišťovna v takovém případě pojistné plnění ve stejném poměru, v jakém je výše pojistné částky ke skutečné výši majetku, který je předmětem pojištění,“ vysvětluje Jiří Střelický z pojišťovny Generali. „V konečném důsledku to znamená, že vyplacené pojistné plnění nestačí na opravu či znovupořízení srovnatelného rodinného domu, bytové jednotky nebo například vybavení domácnosti. Stejně jako v životě i v pojištění platí, že každá věc má svoji cenu,“ dodává Jiří Střelický z Generali.
REKLAMA
Součástí pojištění domácnosti, rodinného domu, bytové jednotky či rekreačního objektu od Generali je zdarma asistenční služba. Poskytne nejen cenné informace, ale především pomůže vyřešit případné havarijní situace. Výhodou také je, že základní pojištění se uzavírá bez spoluúčasti V případě pojistné události je vždy hrazena plná výše škody. Před nadcházejícím obdobím, které je spojené s vyšším výskytem klíšťat, přivítají majitelé domácností, rodinných domů či rekreačních objektů možnost připojistit členy domácnosti proti klíšťové encefalitidě. Všechny už za 100 korun ročně.