CZK/€ 24.760 +0,02%

CZK/$ 22.861 -0,28%

CZK/£ 28.837 +0,15%

CZK/CHF 25.261 +0,01%

Text: Filip Kučera

07. 09. 2023

0 komentářů

Globální marketingové trendy. Společnosti investují a chystají metaverse zážitky

 

Od geopolitických válek, přes ekonomickou nestabilitu až k hrozbám, které přináší klimatická změna. Tomu všemu a dalším externalitám čelí marketingoví ředitelé po celém světě. I přes neustálý nátlak ale nachází nová řešení pro další růst. Průzkum Deloitte Globální marketingové trendy pro rok 2023 přináší čtyři tipy, které pomáhají marketérům zefektivnit jejich úsilí a nasměrují je k tomu, jaké by měly být jejich priority.

Loading



 

V průzkumu se mimo jiné dočteme, že 75 % marketérů, kteří se nejvíce obávají ekonomické nestability, jí čelí pomocí investic. 86 % dotazovaných marketérů zavádí interní iniciativy v oblasti udržitelnosti. 89 % rychle rostoucích firem se shoduje na tom, že je jejich dlouhodobý úspěch podmíněn podporou kreativity. 84 % dotazovaných společností v následujících dvou letech vytvoří metaverse zážitky.

Firmy bojují s ekonomickou nestabilitou pomocí investic

Pro zajištění konkurenceschopnosti svých firem i v nepříznivých podmínkách marketéři využívají nové technologie, expanzi na nové trhy a personalizaci zákaznického servisu. Klíčovými trendy jsou urychlení přechodu na nové digitální technologie nebo platformy, dále expanze na nové trhy, do nových segmentů nebo geografických oblastí. V neposlední řadě také implementace systémů nebo algoritmů pro větší personalizaci zákaznického servisu.

Marketingoví ředitelé posilují růst interními změnami směrem k udržitelnosti

Vzhledem k tomu, že spotřebitelé považují udržitelnost za stěžejní při výběru značky, se marketéři čím dál více zaměřují na dopad jejich firmy na životní prostředí. Dotazované společnosti se shodují ve třech prioritách na cestě k udržitelnosti: udržitelnější interní marketingové postupy, větší propagace udržitelných produktů a služeb a stanovení dlouhodobých závazků v oblasti udržitelnosti.

Kreativita pomocníkem růstu

Všechny rychle rostoucí dotazované firmy mají jedno společné, a to implementaci procesů a postupů, které podporují kreativitu, riskování a mezioborovou spolupráci. I přes to, že jsou v dnešní době preferována marketingová data a jejich analýza, je kreativita stále neodmyslitelnou součástí tohoto odvětví a je velkým přínosem, pokud se k ní přistupuje správně.

REKLAMA

Nové marketingové technologie na obzoru

Jaké nové technologie letos zaujaly marketéry a jaké si jejich pozornost i nadále udrží?  Nové technologie mohou vytvořit velmi důležitou konkurenční výhodu a jako obzvláště slibné vnímají marketéři metaverse a blockchain.

Poroste síla SEO

Každý den obdrží Google 10 miliard vyhledávacích dotazů. Proto čím dál více firem využívá SEO, aby si zajistily návštěvnost a první pozice ve vyhledávačích. Firmy proto musí svůj zájem obrátit k úryvkům ve vyhledávačích, protože ty se budou nově zobrazovat v horní části stránek s výsledky vyhledávacích dotazů.

Být o krok vepředu

Mít přehled o tom, jaké trendy v marketingu v roce 2023 nás čekají, se hodí každému, kdo chce být o krok dál před svou konkurencí. Kvůli nepříznivým ekonomickým podmínkám, které zasáhly český i zahraniční trh, je potřeba být ve střehu a pečlivě promýšlet účinnou marketingovou strategii. Pozornost je více než kdy dříve zaměřena na efektivní sdělení, kterým budujeme vztah s publikem. Marketing se mění rychlostí světla a neustálý vývoj přináší také velké pokroky v technologiích.

 

 

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Rizika nového spoření DIP: Pozor na šmejdy, varují experti

Dlouhodobý investiční produkt (DIP) představuje od prvního ledna nový způsob zajištění na penzi. Rozšiřuje tak okruh možností spoření na stáří o produkty bankovního a investičního typu. Stát tedy nově umožňuje čerpat daňovou podporu celkem na čtyři produkty. Ke stávajícímu penzijnímu připojištění a životnímu pojištění přibyl DIP a […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

15. 05. 2024

Bitcoin se vrací zpět na úroveň 60 000 USD

Bitcoinu se nepodařilo navázat na dynamiku z předchozího týdne, přičemž jeho cena nebyla schopna dosáhnout „vyššího maxima“ nad hranicí 66 800 USD. Místo toho jsme byli svědky ústupu k hranici 60 000 USD, která byla od března opakovaně testována.

Text: Redakce

14. 05. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *