30. 03. 2023
Bezkontaktní placení pomocí mobilních zařízení vzrostlo u Home Creditu meziročně o 57 %
Placení pomocí mobilu či hodinek se stává zcela běžným standardem. Klienti Home Creditu realizovali v loňském roce tímto způsobem o 57 % více transakcí než v předchozím roce. Používání mobilní aplikace pro správu svých financí meziročně vzrostlo o 32 %. Jednoduchost a časová úspora přitom není jediným důvodem popularity nových technologií, lidé stále více zohledňují také ekologické přínosy.
![]()
Ke správě svých financí mají klienti Home Creditu možnost používat webové rozhraní nebo mobilní aplikaci. 90 % z nich dává přednost právě mobilní aplikaci, neboť je jednoduchá, umožňuje okamžitý přístup kdykoliv klient potřebuje a její používání je bezpečné. Až 65 % klientů se přihlašuje do aplikace pomocí biometrických údajů, což představuje ještě větší ochranu při správě svých financí.
Kromě používání mobilní aplikace roste také počet transakcí přes kreditní karty nahrané v mobilním zařízení. „Plastové karty stále v platbách vedou, ale jejich obliba se každým rokem snižuje, od roku 2020, kdy jsme na trh zavedli jako první nebankovní společnost virtuální kartu, je dnes její preference pětinásobně vyšší než u plastové, a placení pomocí mobilu nebo hodinek roste meziročně o více než 50 %,“ uvádí Alessandro Villa, vedoucí oddělení karet z Home Creditu. Fyzickou kreditní kartu vlastní 85 % klientů Home Creditu a 15 % má virtuální kartu. Podíl používání Apple Pay a Google Pay je v případě klientů Home Creditu vyrovnaný.
Na oblíbenosti používání chytrých telefonů a hodinek má také vliv fakt, že klienti vědí, že je mohou použít v dnešní době v podstatě kdekoliv. I když jsou stále místa, kde se bez hotovosti neobjedou, je Česká republika poměrně napřed, nejenom co se týče poptávky, ale i nabídky bezkontaktního placení. Mobilní terminály začali například používat i pouliční prodejci. Lidé mají mobil vždy po ruce a je pro ně jednodušší přiložit ho k terminálu, než manipulovat s kartou a zadávat PIN nebo dokonce vytahovat hotovost z peněženky. Lidé platí bezhotovostně i částky do 100 Kč.
V případě výběrů hotovosti z ATM prostřednictvím mobilních peněženek eviduje Home Credit meziroční nárůst o 140 % co do objemu a o 144 % v případě počtu transakcí. I zde platí výrazně vyšší bezpečnost bezkontaktního výběru hotovosti z ATM ve srovnání s kontaktním použitím karty, kde může hrozit riziko zkopírování údajů karty.
![]()


