CZK/€ 25.025 -0,26%

CZK/$ 23.283 -0,71%

CZK/£ 29.238 -0,34%

CZK/CHF 25.669 -0,18%

26. 01. 2022

0 komentářů

Nemovitostní fondy investují do modernizace retailu. Díky tomu roste návštěvnost, tržby i energetické úspory

 

Dvouciferným nárůstem tržeb oproti stejnému období v roce 2019 oslavilo v říjnu OC Rokycanská v Plzni završení rebrandingu a celkové modernizace. Viditelné změny přišly po jeho 20letém úspěšném provozu. Příklad tohoto obchodního centra, jehož vlastníkem je český nemovitostní fond Trigea, dokládá, že investice do starších nemovitostí přinášejí efekt – a to nejen na úrovni návštěvnosti, ale i zájmu nájemců. Vůbec první prodejnu v Plzni chystá 7. února otevřít oblíbená značka Sinsay – a vybrala si právě OC Rokycanská. 

Loading



 

Investice spojené se stavebními úpravami a novou identitou doprovodily přípravy na úrovni technologií. Trigea ve spolupráci s property managementem centra, společností CBRE, dokončuje rovněž přípravy na rozsáhlé rekonstrukce interiérů a inovace energetického zařízení. V průběhu roku 2022 budou střechy komplexu instalovány fotovoltaické panely s očekávaným výkonem okolo 700kW a odpovídající kapacitou baterie.

Dalším krokem se stane obměna technického vybavení centra na kogenerační jednotku vyrábějící efektivně teplo i elektrickou energii s možným rozšířením i o funkci chlazení. Prověřuje se rovněž instalace nabíjecí stanice pro elektromobily, což je mezi zákazníky stále poptávanější služba – a dává smysl právě ve spojení s obchodním centrem.

Oceňujeme aktivní přístup vlastníka, který ihned po převzetí centra v únoru 2020 začal s významnými investicemi. Ty dosáhly desítek milionů korun. A přinesly rychlý efekt v podobě výkonnosti centra, která v některých ukazatelích předčila i poslední před-covidový rok. Další chystané plány naopak povedou – vedle ještě většího komfortu pro nájemce i návštěvníky – k významným provozním úsporám. Jedním z plánovaných projektů je instalace fotovoltaických panelů na střechu OC Rokycanská,“ doplňuje Tomáš Míček, vedoucí retail sektoru a oddělení správy obchodních center v CBRE.

Segment retail parků nebo regionálních obchodních center těžících z komfortní dostupnosti a atraktivního nájemního mixu si mezi maloobchodními formáty vedl nejlépe i během pandemie. Stejně jako v případě OC Rokycanská postupuje Trigea také v dalších retailových projektech v jejím portfoliu – Retail parku Haná v Olomouci nebo Retail Parku Ostrava.

REKLAMA

Atraktivnější vnější podoba, příjemné a přehledné interiéry, vnitřní prostory s potřebným servisem, navigace nebo právě vizuální identita byly v kategorii retail parků dlouhodobě podceňovány. Příklad OC Rokycanská však ukazuje, že při promyšlené investiční strategii má tento maloobchodní koncept značný potenciál oslovit nové cílové skupiny – třeba ty, jež si zmíněné atributy spojovaly především s klasickými obchodními centry nebo kamennými prodejnami. Tedy nejen dostupné a rychlé nákupy, ale rovněž přidanou hodnotu spojenou s pobytem návštěvníků.

Cílem redesignu OC Rokycanská bylo dokázat, že i obchodní centrum může disponovat moderním a progresivním designem, čímž se jasně vymezí od své konkurence. Finální branding tvoří nadčasová a výrazná typografie, originální barevnost a široké spektrum symbolů, které činí Rokycanskou rozpoznatelnou a zapamatovatelnou na první pohled,” vysvětluje Tom Garcy ze studia This is Garcy, které připravilo novou identitu pro plzeňské centrum.

Z průzkumu CBRE vyplývá, že realizované změny jsou zákazníky hodnoceny velmi pozitivně. Proměna prospěla i celkovému vnímání OC Rokycanská, které definuje prostředí páteřní komunikace v Plzni. A především se nová grafická identita projevila na zvyšující se návštěvnosti i tržeb.

Uvedené investice reagující na současné trendy v retailu doprovází kontinuální zatraktivňování nabídky obchodů a služeb. Vedle zmíněné značky Sinsay vedení OC Rokycanská vychází vstříc také poptávce po lokálních a gourmet potravinách. Ty pokrývá Dědova farma, zaměřená na české potraviny včetně pečiva, mléčných výrobků, uzenin, přívlastkového vína a lahůdek.

Všechny popsané kroky dokládají, že náš fond, který je opřený o tuzemský kapitál, k nemovitostem přistupuje jako dlouhodobý vlastník. Vlastnictví zavazuje k co nejlepší péči o nemovitosti, jejich uživatele i návštěvníky. Tento přístup se nám vyplácí už v krátkodobém časovém horizontu,“ doplňuje Tomáš Trčka, řídící partner Trigea nemovitostního fondu, SICAV, a.s., jenž od svého vzniku v roce 2019 investoval do komerčních nemovitostí již přes 3 mld. Kč a důvěru mu svěřilo téměř 10 tisíc klientů.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Amundi: Scénáře a prognózy výnosů aktiv pro příští desetiletí

V příštích deseti letech by mohlo dojít k vyššímu růstu a nižší inflaci v porovnání s dlouhodobými prognózami Amundi z roku 2023, a to díky zvýšené produktivitě v důsledku implementace umělé inteligence. Zpoždění přijímaných kroků v oblasti klimatu naopak zvýší rizika a povede k vyšším ekonomickým nákladům v […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

03. 05. 2024

Vyplatí se prodávat akcie v květnu podle známého přísloví?

‘Sell in May and go away’ je jedno z nejznámějších přísloví ve finančním světě a podle analýzy investiční platformy eToro je toto rčení dobře podloženo historickými údaji. Společnost prozkoumala měsíční výnosy cen 15 největších světových akciových indexů za posledních 50 let, aby otestovala, zda se akcie v […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

02. 05. 2024

Diverzifikaci portfolia pomocí FX. Proč a jak na to?

Nejdůležitější investiční strategií je diverzifikace. Devizové prostředky (FX) jsou sice v tomto ohledu často podceňovány, mohou však pomoci zvýšit stabilitu portfolia i rizikově vážené výnosy. FX mohou prohloubit diverzifikaci tím, že sníží přílišnou expozici vůči domácí měně, umožní správu závazků v cizích měnách, budou generovat pasivní příjem, případně nabídnou […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

30. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *