31. 03. 2015
Klienti Saxo Bank mají zaplatit milionové ztráty z obchodů s frankem
Po prudkém posílení franku banka na konci obchodního dne změnila zpětně cenu švýcarského franku. „Nároky vznesené Saxo Bank vůči svým klientům podle našeho názoru neexistují. Banka neměla právo zpětně změnit ceny, za které uzavřela obchody svých klientů,“ říká advokát přibližně desítky klientů Saxo Bank David Fyrbach.
„Právo banky na zpětnou korekci cen vyplývá ze smluvní dokumentace uzavřené s jednotlivými klienty. Toto právo banky již bylo v minulosti v obdobných případech potvrzeno i příslušnými orgány a potvrzují ho i posudky vypracované renomovanými mezinárodními právními kancelářemi,“ reaguje advokát Jan Krampera z advokátní kanceláře Dvořák Hager & Partners, který zastupuje Saxo Bank v České republice.
„Na výslovné žádosti klientů o poskytnutí smluvní dokumentace a návrhy klientů na narovnání se banka neobtěžovala ani odpovědět. Namísto toho klientům prostřednictvím svého českého právního zástupce o dva měsíce později poslala výzvu k zaplacení,“ komentuje rozeslání předžalobních výzev klientům banky David Fyrbach.
„Saxo Bank se bude zabývat každým seriózním návrhem na narovnání. Na druhé straně je však v této souvislosti nutné zdůraznit, že na banku nemohou být přenášena rizika spojená s obchodováním jejích klientů. Prostor pro případné narovnání je také omezen povinností banky jednat vždy s péčí řádného hospodáře,“ dodává Krampera.
Zdroj : Aktuálně.cz