CZK/€ 25.025 -0,26%

CZK/$ 23.283 -0,71%

CZK/£ 29.238 -0,34%

CZK/CHF 25.669 -0,18%

03. 12. 2018

0 komentářů

Češi investují do aut svých otců, zamilovali si socialistické modely

 

Kdo by pokládal staré vozy značky Škoda za bezcenný kus šrotu, velmi by se mýlil. Modely 105 nebo 120 znovu ožívají jako youngtimery a je o ně nebývalý zájem. Brázdily sice silnice ještě nedávno, ale dnes hodnota zachovalých kusů zase stoupá a kupců přibývá. Vyplývá to ze statistik nové služby Mototechna Classic, jež se na prodej investičních vozů specializuje. Podle Stanislava Gálika, ředitele inovační laboratoře AuresLab, se od jejího jarního spuštění prodalo přes padesát veteránů.

Loading



 

„Vzhledem k tomu, že nabízíme pouze vozy s reálným investičním potenciálem, které jsou extrémně zachovalé a s nízkým nájezdem, jedná se o velmi slušné číslo,“ říká Stanislav Gálik. Prodejům Mototechny Classic vévodí vozy bývalého východního bloku, které tvoří zhruba 70 procent. Nejvíce prodaných veteránů jsou škodovky, hlavně modely 100, 105, 120 nebo Favorit. V závěsu jsou pak další auta bývalého východního bloku – VAZ 2101 nebo VAZ 2103, tedy legendární „žigulíky“.

„K těmto vozům má spousta zákazníků nostalgický vztah, zároveň ale daná auta představují dobrý potenciál zhodnocení počáteční investice,“ říká Gálik. Například Škoda 105 ještě před 5 lety stála 30 tisíc korun, dnes je cena zachovalého kousku 80 tisíc a víc. A zhodnocení se očekává i od dalších youngtimerů, které dnes ještě ani nedosahují „veteránských“ 30 let stáří.

Zájem však nebudí pouze socialistické vozy, díky Mototechně Classic už si našlo nové majitele i několik německých a amerických klasik. Zákazníci se mohou pyšnit Fordy Mustang, Ranchero nebo Thunderbird, popřípadě Volkswagenem Golf či Mercedes-Benzem CL500. Přes Mototechnu Classic se za 400 tisíc korun prodala také Lancia Kappa po bývalém prezidentovi Václavu Havlovi.

Řada Čechů skryté klenoty ze svých garáží a stodol též zkouší zpeněžit. U veteránů je však výkupní síto mnohem jemnější než u běžných vozů. „Chceme nabízet jen skutečně zachovalá auta s potenciálem růstu hodnoty, takže vykupujeme zhruba jedno z deseti,“ vysvětluje Gálik. To se týká i kusů, které sice ještě věkem veterány nejsou, ale díky extrémně nízkým nájezdům mají investiční potenciál vysoký.

REKLAMA

Tisková zpráva AuresLab

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Amundi: Scénáře a prognózy výnosů aktiv pro příští desetiletí

V příštích deseti letech by mohlo dojít k vyššímu růstu a nižší inflaci v porovnání s dlouhodobými prognózami Amundi z roku 2023, a to díky zvýšené produktivitě v důsledku implementace umělé inteligence. Zpoždění přijímaných kroků v oblasti klimatu naopak zvýší rizika a povede k vyšším ekonomickým nákladům v […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

03. 05. 2024

Vyplatí se prodávat akcie v květnu podle známého přísloví?

‘Sell in May and go away’ je jedno z nejznámějších přísloví ve finančním světě a podle analýzy investiční platformy eToro je toto rčení dobře podloženo historickými údaji. Společnost prozkoumala měsíční výnosy cen 15 největších světových akciových indexů za posledních 50 let, aby otestovala, zda se akcie v […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

02. 05. 2024

Diverzifikaci portfolia pomocí FX. Proč a jak na to?

Nejdůležitější investiční strategií je diverzifikace. Devizové prostředky (FX) jsou sice v tomto ohledu často podceňovány, mohou však pomoci zvýšit stabilitu portfolia i rizikově vážené výnosy. FX mohou prohloubit diverzifikaci tím, že sníží přílišnou expozici vůči domácí měně, umožní správu závazků v cizích měnách, budou generovat pasivní příjem, případně nabídnou […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

30. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *