10. 04. 2018
Fincentrum obdrželo pokutu od ČNB. A poradci musí nahrávat hovory s klienty
Fincentrum obdrželo pokutu ve výši 1,5 mil. Kč od České národní banky (ČNB) za čtyři prohřešky. Nejzávažnějším bylo nenahrávání mobilních telefonů poradců při zprostředkování investic klientům.
![]()
ČNB ukončila řízení zahájené 11. března 2014 včerejším vydáním pravomocného Rozhodnutí o rozkladu. Z pěti řízení jedno Bankovní rada ČNB zastavila. Dalšími čtyřmi jsou:
- Rejstřík ČNB neobsahoval po určitou dobu zapsanou jednu spolupracující životní pojišťovnu, konkrétně AXA životní pojišťovnu a.s. (tento nedostatek Fincentrum napravilo samo ještě před zahájením kontroly ČNB).
- Fincentrum se dopustilo nekalé obchodní praktiky, když neinformovalo spotřebitele o propojení tehdejšího místopředsedy představenstva společnosti Fincentrum s poskytovatelem produktu životního pojištění.
- Fincentrum nenahrávalo mobilní telefony poradců při zprostředkování důchodového a doplňkového penzijního spoření a komunikaci se zákazníkem či potenciálním zákazníkem neuchovalo (přičemž ČNB deklarovala, že u zrušeného druhého pilíře došlo k zániku zákona i odpovědnosti za přestupek).
- Fincentrum nenahrávalo mobilní telefony poradců při zprostředkování investic a komunikaci se zákazníkem či potenciálním zákazníkem neuchovalo.
“Rozhodnutí v neprospěch Fincentra přichází nedlouho po pokutování Československé obchodní banky sankcí ve výši 2 miliony Kč za nenahrávání hovorů bankovních poradců s klienty. V důsledku tohoto rozhodnutí začaly všechny české banky hovory svých poradců nahrávat a archivovat. Rozhodnutí směrem k Fincentru je podobně precedentní a má za zřejmý cíl totéž: přinutit všechny poradenské společnosti nahrávat a archivovat hovory všech poradců působících na českém trhu v distribuci investic,“ uvedl Petr Stuchlík, zakladatel a předseda představenstva společnosti Fincentrum.
Zdroj: Tisková zpráva finančně poradenské společnosti Fincentrum
![]()