Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


Mojmír Urbánek: Nejsme jen broker pool. To by k úspěchu nestačilo

Mojmír Urbánek: Nejsme jen broker pool. To by k úspěchu nestačilo

Hledal vyhovující servisní firmu a nenašel ji. Proto si založil vlastní. Čím chce zaujmout finanční poradce SAB servis založený Mojmírem Urbánkem? A jak chce odradit od spolupráce „poradce“ poškozující klienty?

Vedle vaší finančně poradenské společnosti Stone & belter jste založil broker poolovou společnost SAB servis. Co vás k založení broker poolu vedlo?

Jako poradenská firma jsme na trhu fungovali řadu let a od té doby formujeme finanční poradenství. Nikdy jsme se nechtěli zabývat back-officem. Náš byznys byl v poradenství, v konzultacích, v rozvoji lidí – poradců, nikoli v administrativě.

Sedm let jsme byli pod servisní firmou, která vytvářela mnoho chyb. Sedm let jsme na to poukazovali. Dokonce jsme si vytvořili vlastní systém, který kontroloval jejich systém. Na konci loňského roku, přestože jsem upozorňoval, že máme vlastní systém a můžeme se kdykoli přepnout na jinou servisní firmu, ignorace našich požadavků vyvrcholila v hledání jiné alternativy.

Hledali jsme novou servisní firmu, která by vypořádala naše požadavky, ale nenašli jsme ji.

Nenašli jste ji? Na českém trhu působí celá řada broker poolových společností, dokonce „broker poolový“ servis jsou ochotny nabídnout i některé multilevelové finančně poradenské společnosti, takže na trhu rozhodně z čeho vybírat je.

Multilevelové poradenské společnosti typu Fincentrum, Broker Consulting, Partners, OVB a další nabízí určitý daný systém, vyzkoušená určitá pravidla. Značkou té poradenské firmy se poradci prezentují. My nabízíme systém, který se přizpůsobuje potřebám každé firmy zvlášť, nikoliv systém kterému se firmy musejí přizpůsobit.

Některé tyto společnosti jsou schopny a ochotny se domluvit s menšími společnostmi, že jim zajistí právě jenom servis, nikoli, že by museli přijmout jejich obchodní model a značku.

Máte pravdu. Ale když sepisujete smlouvu, vždycky je dole uvedena značka společnosti. Klient se pak může ptát, proč je na smlouvě uvedena značka firmy, kterou na trhu zná a nemusí být s prací jejich poradců spokojený. A tím máte hodně ztížené profilování vlastní značky. Ostatně proto jsme vsadili na vytvoření „značky bez značky“ – SAB servis.

Pak jsou tu ale broker pooly, které se soustředí na zajištění servisu. A není jich málo. 

Není jich málo, je jich jak hub po dešti. Z toho jsme chtěli těžit a vybrat si. Jenže kamenem úrazu je, že žádná firma nebyla schopna dodat nám podporu, kterou jsme potřebovali a vyžadovali.  

Když jsem SAB servis zakládal, vytvářel jsem broker poolovou společnost, která nejen vypořádá smlouvy, bude hlídat legislativu a poskytovat základní rámec, jaký nabízí standardní broker pooly, ale navíc poskytne individuálně každé společnosti na trhu, která s námi bude chtít spolupracovat, vlastní model – a my se přizpůsobíme té firmě, nikoli ona nám. A to na trhu dosud nebylo.

Firma, která s vámi chce spolupracovat, tak potřebuje mít vlastní systém, kterému vy se přizpůsobíte?

Nemusí. Může. A pokud ho má, tak náš systém napasujeme na její. Individualita jednotlivých subjektů není pro nás zátěž, ale naopak nás obohacuje. Pro systémy Broker Trustu, Insia apod. to zátěž je a všechny individuální systémy se musí přizpůsobit jejich robustnímu systému.

Poskytujeme také např. strategický management. Přibližně před dvěma lety jsem začal komunikovat s malými finančně poradenskými firmami, které se odštěpily od velkých multilevelů. Problém nastal v momentě, kdy měly řízení uchopit „po svém“ – a nevěděly, co všechno to znamená. Ostatně i velké multilevely často oprávněně říkají, že malé společnosti neumí se svobodou pracovat a neví jak dál.

Během několika měsíců mě kontaktovalo 5 – 6 firem, které chtěly pomoci, já jsem byl ochoten jim pomoci, ale když jsem jim sdělil podmínky, neměly na to finance. Minulý rok jsme si proto spočítali, že se nám vyplatí tento servis poskytovat právě za náklady spojené s back-officem. Náš systém je natolik ulevující na náklady na back-office, že úsporu můžeme dát poradcům ve strategickém managementu a rozvíjet je.

Malé firmy musí vědět, kam směřuje trh, musí mít možnost si s někým popovídat, mít možnost srovnání, konzultace obchodního modelu…

Podle vašeho popisu to vypadá, jako suplování nadřízených složek v multilevelových společnostech.

Do jisté míry ano. Je to o vrcholovém managementu, který sleduje trendy trhu a stanovuje vize. A pak je management jednotlivých firem, z nichž má každá jiné požadavky, obchodní model, kulturu, vlastní pravidla. A my jim nabízíme podporu, ale nebudeme jim mluvit do toho, co chtějí dělat.

Např. pokud je obchodní model společnosti založený na placeném poradenství, my jim jako vizionáři řekneme ano, trend takový je a podpoříme to čísly vývoje placeného poradenství. A pokud tím směrem společnost chce jít, ale neví jak, tak jim to ukážeme.

Tvoříte si tak ambici řídit po manažerské linii desítky firem, která každá bude chtít směřovat jiným směrem.

Neřekl bych řídit, ale spíš podporovat. Jsme na jedné lodi. Pokud se poradenské firmě bude dařit, bude se dařit i nám.

Malé firmy se liší vždy nějakou přidanou hodnotou, se kterou jdou na trh. SAB servis dokáže nastavit systém dle požadavků firmy, ale tu přidanou hodnotu si definuje sama firma.

Ve strategickém řízení nabízíte širší záběr, než nabízí ostatní broker pooly. Tento servis ovšem něco stojí. Jakou si berete marži z provizí?

To je hodně individuální. Nekonkurujeme ale cenou. Nechceme se pouštět do cenové války. Strategický management dokážeme ufinancovat z 3 – 4 % navíc.

Nechceme partnery, kteří se zaměřují např. z 95 % na pojištění. To nejsou skupiny, které by na trhu chtěly dlouhodobě fungovat, ale orientují se ze 100 % na zisk. Ty vždy půjdou po nejvyšších provizích a budou hledat někoho, přes koho peníze protečou.

Zaměřujeme se na firmy, které mají nebo chtějí vytvořit svůj byznys model, neví jak a bojí se osamostatnit např. z multilevelu a potřebují partnera, který jim s procesem pomůže a poradí.

SAB servis na trhu již působí. Kolik jste již získali partnerských firem?

Oficiální start jsme měli od října, ale samozřejmě jsme se připravovali dlouhodobě. Na tento rok jsme plánovali mít 150 lidí, resp. obraty odpovídající 150 lidem. Dnes již máme zasmluvněné skupiny v součtu 100 lidí. Na příští rok plánujeme 100 mil. Kč provizního obratu. Aktuálně spojený roční obrat spolupracujících skupin dosahuje 50 mil. Kč.

Přijímáte i individuální finanční poradce, nebo se zaměřujete pouze na právnické osoby?

Samostatné poradce přijímáme, ale neumožníme jim vystupovat jako poradce SAB servis, tak jak to umožňují některé jiné broker pooly. Jsme servisní firma, a proto je naším cílem vytvořit skvělé podmínky pro podnikání a poradci poradit s dalším rozvojem, případně ho doporučit pod nějakého našeho smluvního partnera.

Častým tématem je kvalita produkce. Máte v rámci SAB servisu nástroje, které umožní hlídat kvalitu produkce? Nebo nekvalitní poradenství neřešíte?

Za prvé je tu nějaký legislativní rámec, jak se musí společnosti chovat.

Ten je velmi široký.

Ten je velmi široký pro formu, jak se zajistí podpis klienta. Pak jsou samozřejmě požadavky definované Českou národní bankou, které musí splnit agent, investiční zprostředkovatel apod. To už je blíže specifikováno. Pak jsou vnitřní předpisy, které definují sami společnosti pod legislativním rámcem. To je první věc, kterou kontrolujeme.

Nemusí si vás vybrat cíleně, protože by od vás chtěli pomoci, ale protože je z jiných broker poolů nebo multilevelů vyhodili, protože provozují příliš nekalé činnosti – a tak hledají dalšího hráče na trhu, který jim zajistí zpracování smluv.

Řeknu to jednoduše. Máme velmi dobře propracovaný systém kontroly lidí a kontroly produkce. Každého nového partnera si velmi důkladně testujeme.

To, co dnes chceme, jsou skupiny, které známe – na trhu působí dlouhodobě, víme, jaké mají renomé a jak je dokážeme obohatit.

 Děkuji za rozhovor.

Mojmír Urbánek: Nejsme jen broker pool. To by k úspěchu nestačilo >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 20 komentářů)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ??? Zvědavý | 31.10.2013 12:38
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ??? Logika | 31.10.2013 11:50
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ??? Zvědavý | 31.10.2013 10:31
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ??? Zvědavý | 31.10.2013 10:26
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ??? Mojmír Urbánek | 31.10.2013 09:59

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

banner-investujeme-ceskych100

Články z Finanční poradenství

Michal Bureš | 27.06.2016 00:00 Certifikace €FA pro finanční poradce? Rozhodně ano

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá zpráva »

Komentářů: 8 / 8 Poslední komentář: 27.06.2016 20:20

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 20.06.2016 14:32

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 16.06.2016 14:22

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 14.06.2016 18:02Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

17.06.2016 13:11 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Píšeme na Investujeme.sk: Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

02.06.2016 11:58 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Píšeme na Investujeme.sk: Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

01.06.2016 11:52 O provize pro pojišťováky se vede opět ve Sněmovně boj

Další kolo tématu, které loni téměř rozložilo koalici se vrací na pole Sněmovny. Zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích má dojít nové podoby a počítá s koncem přetáčení smluv. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.05.2016 11:57 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Píšeme na Investujeme.sk: Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje. Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 19.05.2016 10:19

12.05.2016 15:13 Největší nezávislý kongres pro finanční poradce FPG MoneyExpo Profi 2016

Již ve středu 25. května se uskuteční v Praze-Pankráci největší nezávislý kongres finančních poradců v ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (154)
 
Aktivní. (152)
 
Žádnou. (751)
 Celkem hlasovalo 1057 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »