Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

wustenrot-logo-no-claim-a5-prechod

fecif


Pozor na multilevely na distribuci IŽP!

Autor: Petr Zámečník | 08.11.2010 00:10 | Kategorie: Editorial | 28 komentářů
Pozor na multilevely na distribuci IŽP!

"Blíží se penzijní reforma, pořiďte si investiční životní pojištění, dokud je čas!" "Máme exklusivní produkt k zajištění na stáří." "Zapojte se do systému - zbohatnete!" Taková a mnohá další i lživá tvrzení lákají lidi do multilevelových "monoproduktových" společností.

Nemá smysl se dále rozplývat nad lidskou důvěřivostí. Je snad v přirozenosti (zejména méně často přemýšlejících) jedinců z lidské společnosti hledat cesty snadného zbohatnutí a jednoduchých řešení. A právě taková nabízejí četné společnosti rostoucí jako houby po dešti. K jejich růstu stačí málo: Otřepaný systém tvrdého prodejního multilevel marketingu a smlouva s libovolnou životní pojišťovnou.

Na bázi multilevel marketingu fungují i klasické finančně poradenské společnosti. Rozdíl mezi nimi a těmi nebezpečnými je ale zásadní: Klasické finančně poradenské společnosti v prvé řadě nestaví svou nabídku na jediném stěžejním, často navíc hodně zjednodušeném (rozumějte: osekaném k maximální jednoduchosti, aby smlouvu zvládla vyplnit i cvičená opice - tím se nechci dotknout primátů), produktu. A jakém jiném, než investičním životním pojištění. Rozdílů je pochopitelně více.

Pochybné (dere se mi do klávesnice až termín "podvodné") multilevelové společnosti sázejí na neznalost. Jejich cílem není ani v nejmenším šířit osvětu či se snažit prosadit jakoukoli podobu poradenství. Vezmou zpravidla jeden produkt, který v souznění s pojišťovnou mnohdy přebarví do svých barev, nazvou ho svým unikátním názvem a s tím vyšlou "do terénu" polapené obchodní zástupce se smlouvou o obchodním zastoupení (či podobnou), o jejíž výhodnosti nelze pochybovat, neboť výhodná je, ale jedině pro zastupovanou společnost.

Moc informací škodí. Nejlépe se prodává produkt, o kterém nemusíte pochybovat. Stačí věřit. Vždyť na školení tvrdili, že je nejlepší na trhu, nikdo nemá lepší a hodí se prostě všem na všechny neduhy světa i rodinných financí. Na školení se pohádka připepří dalšími (neznám trefnější výraz) lžemi, kupříkladu o důchodové reformě a včasné přípravě na ní prostřednictvím IŽP, které bude za chvíli povinné - a právě to naše je to jediné vhodné a správné, posvěcené centrální bankou, vládou, parlamentem a pro případ akvizic ve světě věřících i samotným Bohem.

Uvěřit právě takové pohádce znamená stát se velmi výkonným prodejcem v kruhu důvěřivých a - finančně negramotných. Všichni přeci již slyšeli o chystaných reformách, některá úsporná opatření jsou již i vidět, a tak přeci ten pán v obleku či paní v kostýmu, kteří o tom tak pěkně mluví, musí mít pravdu.

Pojistky distribuované tímto typem (opět se mi dere krz klávesnici k monitoru ošemetný, ale dle mého názoru trefný termín "podvodných") společností jsou zjednodušené natolik, že neposkytují žádnou nebo poskytují téměř nulovou pojistnou ochranu. A ani kdyby klient nějakou chtěl, nemá nárok. Krom toho, že prodejce pojištění vůbec nerozumí, smlouva nic takového neumí.

Společnosti tohoto charakteru vznikají jak na běžícím pásu. Není divu. Finančně negramotných důvěřivých lidí je dost, lidí, kteří se chtějí zapojit do "spásonosného" systému, kde není třeba nic dělat a který funguje téměř jako perpetuum mobile, je snad ještě víc. A dnešní doba je těmto firmám obzvláště nakloněná. Při trochu ohybačské dovednosti lze překroutit informace o chystané penzijní reformě v totální dezinformaci až lež, finanční krize je příležitostí k získání zoufalých distributorů i hledačů zázraků. Co považuji ale za skutečně smutné je, že se najdou pojišťovny, které jdou těmto společnostem na ruku...

Jak nespadnout do pasti svůdných snadných řešení je zdánlivě jednoduché: Ověřovat informace, vzdělávat se a nekupovat ani neprodávat nic, čemu nerozumíte. Snadné řešení to ale není. Lidstvo snad denně dokazuje, že je snazší věřit než ověřit.

Anketa

Považujete multilevel marketing za pyramidu či letadlo?

Ano. (303)
 
Jen některý. (60)
 
Ne. (437)
 Celkem hlasovalo 800 čtenářů

Pozor na multilevely na distribuci IŽP! >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Poslední přidané komentáře (celkem 28 komentářů)

AFIZ Jirka | 01.01.2011 20:14
RE: RE: RE: RE: Zažitek Jirka | 01.01.2011 20:12
velký rozdíl já | 19.11.2010 00:46

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Komerční sdelení

banner-invr2016-investujeme-2

Články z Editorial

Patrik Nacher | 23.02.2017 00:00 Bankovní sektorová daň: Pravý populismus

Slovo populista či populistický se stalo frekventovanou a vcelku módní replikou na znevážení téměř jakéhokoliv návrhu či názoru politického oponenta či strany. Když dojdou argumenty či je dotyčný ani nechce hledat, označením populista celou věc jednoduše shodí ze stolu. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 21.02.2017 00:00 Řešením pro rok 2017 a další nejsou provize, ale transparentnost

Řada komentátorů z odvětví finančního poradenství neustále tvrdí, že provize mají celosvětově odzvoněno – je tomu ale opravdu tak? Všichni víme o přechodu na poplatky ve Velké Británii i několika málo dalších částech světa, nicméně některé další jurisdikce se podle vlastních vyjádření rovněž vydaly touto cestou, přičemž následně narazily na odpor vlastních regulátorů. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 16.02.2017 00:00 Bankovní daň… zaplatí klient!

Sociální demokracie (ČSSD) postupně rozkrývá svůj volební daňový program. Jedním z již zveřejněných bodů je bankovní daň. A kdo ji zaplatí? Pochopitelně klient. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 16.02.2017 16:48

Daniel Guéguen | 18.01.2017 00:00 Rok 2017: Činy, činy a ještě jednou činy

„Mé pravé křídlo je zničeno, levé křídlo je na ústupu, situace je skvělá – útočím!“ Toto jsou slova, která pronesl generál Foch v nejtemnějších okamžicích 1. světové války. A nyní jsme opět ve stejné situaci, kdy máme dvě možnosti: buď jít ke dnu, nebo jednat. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Petr Zámečník | 16.01.2017 00:00 Líp ještě nebylo

Daří se nám nejlépe v historii. Nezaměstnanost je zanedbatelná, mzdy stoupají, inflace se zdá být pod kontrolou, státní rozpočet je v rekordním přebytku a hrubý domácí produkt roste. Proč se obáváme budoucnosti? Celá zpráva »

Komentářů: 7 / 7 Poslední komentář: 18.01.2017 09:06Další články »

Krátké zprávy z Editorial

28.11.2016 11:51 Na Titanicu nervózne tancuje Pani ropa a neistý je aj Trump (Svet financií očami komentátora)

Píšeme na Investujeme.sk: Ceny čierneho zlata čakajú na rokovanie producentov vo Viedni. Na prezidentove reči o antiglobalizácii doplácajú potápajúce sa lodné spoločnosti a talianske MoVimento 5 Stelle môže ľahko potopiť celú Európu! Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

14.11.2016 11:55 Blíži sa 17. november a otázka znie: Chceli sme do Európy alebo do Hulvátova? (Svet financií očami komentátora)

Píšeme na Investujeme.sk: Trhy si užili silnú, ale krátkodobú volatilitu. Odnieslo si to najmä zlato. Hoci Trump postupne uberá paru, čo trhy nakoniec naplnilo optimizmom, nemôžu dlho čakať so založenými rukami a musia hľadať iné impulzy. Ale to, čo stvárajú českí politici posilnení aj výsledkom US volieb, to už nie je vtip, to je diagnóza! Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

31.10.2016 11:58 Teraz je čas nabaliť sa čo najlepšie! Nevieš, čo príde neskôr... (Svet financií očami komentátora)

Píšeme na Investujeme.sk: Finančné trhy oceňovali, keď Hillary s nadhľadom a vtipom odvracala Trumpove urážky a invektívy na adresu žien. Potom ale prišiel podpásový úder zo strany šéfa federálneho úradu. Čierne zlato sľubom o dohodách o znížení produkcie už tak skoro nenaletí a tak si všetci zatancujme Hriešny tanec. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.10.2016 11:57 Tvrdý alebo mäkký? Ženy vedia najlepšie... (Týždeň vo financiách očami komentátora)

Píšeme na Investujeme.sk: Brexit ďalej točí svetom peňazí. Aj keď časť eurolídrov varuje Britov pred tvrdým pristátim, pri ktorom ich krajina príde až o 9,5 percenta HDP, zároveň zdôrazňuje, že je to ich voľba a oni sa musia rozhodnúť. Nakoniec sa ukazuje, že tvrdosť či mäkkosť je tak ako vždy v ženských rukách! Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

03.10.2016 11:59 Ani starodávne Icosium nenahodilo ten správny smer (Svet financií očami komentátora)

Píšeme na Investujeme.sk: Bol synom boha Dia a prekrásnej Alkmény, dcéry kráľa Elektryóna. Bol obdarený nadľudskou silou, odvahou i dôvtipom a dlho bol vzorom pre muža – nebojácneho a šľachetného hrdinu. V gréckej mytológii sa volal Héraklés, v latinizovanej podobe starorímskych čias sa písal ako Heracles, resp. Hercules. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jaký očekáváte rok 2017?

Lepší než 2016. (139)
 
Stejný jako 2016. (15)
 
Horší než 2016. (1256)
 Celkem hlasovalo 1410 čtenářů

banner-300-300

Nejčtenější články z Editorial za posledních 14 dní

Petr Zámečník | 16.02.2017 00:00 Bankovní daň… zaplatí klient!

Sociální demokracie (ČSSD) postupně rozkrývá svůj volební daňový program. Jedním z již zveřejněných bodů je bankovní daň. A kdo ji zaplatí? Pochopitelně klient. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »