Z celkem 22 provozoven zjistili kontroloři nedostatky na třech obchodech. U dvou obchodů společnosti Penny Market neinformoval prodejce o aktuální ceně výrobků a současně v jedné z nich účtoval zlevněné zboží za cenou původní, tj. nesníženou. Prodejna Albert zase bylo spotřebiteli vráceno při platbě 500 Kč bankovkou o 40 Kč méně, než bylo účtováno pokladnou.
Výše pokut udělených ve správním řízení prozatím nebyla stanovena. „Spotřebitelé by si toto či podobné jednání neměli nechat líbit a okamžitě by měli žádat nápravu. Prodávající je povinen ceny správně účtovat, a to ve výši uvedené u zboží, v případě akčních nabídek v souladu s deklarovanými cenami,“ uvedl ředitel inspektorátu ČOI pro Středočeský kraj a Prahu Jan Štěpánek.
„Relativně pozitivním zjištěním je, že i přes zjištěné nedostatky je dodržování právních povinností vůči spotřebitelské veřejnosti v těchto řetězcích (například ve srovnání s provozovnami typu večerek a minimarketů) na vyšší úrovni,“ dodal mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.
Zdroj : ČTK