Fincentrum a.s.
Hypoindex.cz Hypoindex.cz ČeskéReformy.cz ČeskéReformy.cz Bankaroku.cz Bankaroku.cz Investiceroku.czInvesticeroku.cz Investujeme.sk Investujeme.sk InvesticiaRoka.sk InvestíciaRoka.sk Ověření poradců Ověření poradců

Děkujeme našim partnerům:

fincentrum-mensi-nove

logo-fctr-real-hypoindex

logo

fecif


AFIZ vyloučil finančního poradce. Prodával IŽP

AFIZ vyloučil finančního poradce. Prodával IŽP

Asociace AFIZ potrestala vyloučením individuálního člena Lukáše Bergmanna Čovbana. Důvodem bylo opakované doporučení a zprostředkování investičního životního pojištění s minimální pojistnou ochranou“. Jedná se o druhý obdobný trest finančnímu poradci. (Aktualizace 15:30 – odpovědi na dotazy společnosti Broker Trust; Aktualizace 27. 3. 8:30 – vyjádření Lukáše Čovbana)

AFIZ podruhé v historii sáhl k nejpřísnějšímu trestu pro individuální členy – vyloučení a zveřejnění disciplinárního opatření. Finančním zprostředkovatelem, který se prohřešil prodejem investičního životního pojištění „na spoření“ na vysoké částky bez pojistné ochrany, je Lukáš Bergmann Čovban.

„Jedná se o druhý případ, kdy Etický výbor AFIZ v rámci samoregulace sáhl k nejpřísnějšímu možnému disciplinárnímu opatření. Prvním bylo vyloučení pana Lukáše Štorka, kterého nakonec výrazně sankcionovala i ČNB,“  konstatuje Petr Šafránek, generální sekretář AFIZ.

Lukáš Čovban měl podle závěrů Etického výboru doporučovat a zprostředkovávat investiční životní pojištění na vysoké částky bez pojistného krytí pouze na investice. „Jmenovaný měl přitom možnost doporučit a zprostředkovat i nástroje kolektivního investování,“ konstatuje AFIZ ve své tiskové zprávě. Podle slov Petra Šafránka Etický výbor přihlédl ke skutečnosti, že měl Lukáš Čovban oprávnění zprostředkovávat i investiční produkty. Pokud by oprávnění vázaného zástupce neměl, pravděpodobně by byl jeho trest mírnější.

„Rozhodnutí AFIZ o vyloučení L. Čovbana vnímáme jako správné. Jsme toho názoru, že minimálně přispěje k informování veřejnosti o způsobu činnosti L. Čovbana. Takováto opatření obecně přispívají k pročištění trhu od obchodníků, jejichž zájem není v souladu se zájmy klienta. Prokazatelná porušení Etického kodexu AFIZ o tom jasně vypovídají. Dodržování etických principů při působení zprostředkovatelů jsou zásadním předpokladem pro budování důvěry mezi klientem a poskytovatelem služeb. Toho jsme si plně vědomi. Naše společnost má rovněž tak svůj vlastní Etický kodex, který v mnoha aspektech vychází z Etického kodexu AFIZ,“ uvedla k našemu dotazu Jana Pelcová, ředitelka komunikace a marketingu ZFP akademie.

Podnět proti Lukáši Čovbanovi podala sama ZFP akademie, pod jejíž hlavičkou finanční zprostředkovatel pracoval.Podnět k prošetření zprostředkovatelské činnosti p. Čovbana, resp. podnět se žádostí o pomoc při řešení stížností klientů na zprostředkovatelskou činnost p. Čovbana, dala AFIZu společnost ZFP akademie, a.s., neboť p. Čovban přestal se společností ZFPA už v době své výpovědní lhůty jakkoliv komunikovat,“ potvrdila Jana Pelcová. ZFP akademie zároveň u poškozených klientů situaci napravovala. U některých klientů se např. podařilo s pojišťovnou domluvit zrušení pojistné smlouvy od samého počátku a vrácení zaplaceného pojistného. Etický výbor posuzoval případy přibližně tuctu poškozených klientů.

Prodejem investičního životního pojištění pouze na investice finanční zprostředkovatel poškozuje klienta. Vzhledem k vysokým počátečním nákladům, které jsou využity především na provize, nemůže investovaná částka dosáhnout stejného zhodnocení, jakého docílí stejná investice přímo do podílových fondů. Někteří finanční zprostředkovatelé využívají IŽP k vlastnímu obohacení na úkor klienta.

Tip: Jak snadno přijít o peníze ze stavebka

„Paradoxem je, že ani vyloučení z profesní asociace jako nejpřísnější samoregulační opatření není důvodem pro ztrátu důvěryhodnosti a tím i podnikatelského oprávnění, tudíž tito lidé mohou i nadále na trhu působit. Zatímco  se vymýšlí všemožné informační povinností a podobná plošná administrativní opatření, s těmi, kteří opravdu klienty poškodí, se státní dohled podle současné legislativy účinně vypořádat nemůže,“ hodnotí současný stav legislativy Petr Šafránek.

Lukáš Bergmann Čovban působil přes osm let v ZFP akademii. K 31. 7. 2013 podal výpověď a ukončil s ní smluvní vztah. Zároveň přešel v polovině loňského roku pod Broker Trust.

Registrace Lukáše Čovbana u ČNB:

  • Podřízený pojišťovací zprostředkovatel
    • 6. 8. 2005 až 6. 9. 2013 – ZFP akademie
    • 3. 6. 2013 dosud – Broker Trust
  • Vázaný zástupce
    • 22. 2. 2011 až 16. 8. 2013 – ZFP akademie
    • 26. 8. 2013 dosud – Broker Trust

Lukáš Čovban k 9. 12. 2013 přerušil svou živnost. Spojit se nám s ním nepodařilo, nicméně podle důvěryhodných zdrojů chce zcela opustit oblast financí, a to přesto, že odmítá jakékoli pochybení.

Pochybení odmítal i první vyloučený člen AFIZ – Lukáš Štork. Ten nicméně i po šesti letech dál ve finančním zprostředkování působí. Jeho práce se ale podle slov jeho nadřízených měla významně zlepšit, což potvrdil jak někdejší generální ředitel OVB Allfinanz Pavel Uzel, tak jeho nástupce Miroslav Řezník, stejně tak i zemský ředitel Petr Křen, v jehož struktuře Lukáš Štork působil a který se nakonec s OVB rozešel s nedořešeným sporem. A stejným hlasem hovořil též Jan Lener, ředitel komunikace a PR společnosti Broker Consulting, kam na sklonku roku 2012 Lukáš Štork zamířil.


Aktualizace 15:30 – odpovědi na dotazy společnosti Broker Trust

Nastoupil Lukáš Bergmann Čovban přímo pod Broker Trust, nebo do některé ze spolupracujících společností?

Pan Bergmann Čovban na začátku spolupráce nastoupil přímo pod Broker Trust.

Byla známa společnosti Broker Trust historie poradce před podpisem smlouvy?

Při zahájení spolupráce jsme ověřovali profesní historii standardními způsoby a nenašli jsme žádné dostupné informace, které by indikovaly problematickou historii nebo činnost potenciálního partnera.

Má Broker Trust možnost reagovat na oznámení AFIZu o vyloučení poradce z důvodu porušení etického kodexu?

Možnosti jsou různé. Zveřejněnou informací se vážně zabýváme, požádali jsme AFIZ o bližší informace. Nyní je to v pozici tiskové zprávy, která toho moc nevysvětluje a neznáme podrobnosti. Není nám aktuálně známa historie případu a co předcházelo rozhodnutí o vyloučení. Je potřeba se podívat také na argumentaci protistrany, tedy pana Čovbana. V této souvislosti jsme jej kontaktovali a požádali o vyjádření.


Vyjádření Lukáše Bergmanna Čovbana (27. 3. v 8:30)

„Rozhodnutí a postup AFIZ považuji za protiprávní. Proti jednání AFIZ se budu dále bránit. Nevylučuji řešení soudní cestou,“ uvedl pro server Investujeme.cz Lukáš Bergmann Čovban.

Anketa

Má AFIZ přísně trestat prodej IŽP na spoření bez pojištění rizik?

Ano. (82)
 
Ne. (11)
 
Nevím. (1)
 Celkem hlasovalo 94 čtenářů

AFIZ vyloučil finančního poradce. Prodával IŽP >> sdílejte na sociálních sítích

 
Reklama

 

 

Odkazující články

Otevřený dopis Mirkovi Řezníkovi Autor: Petr Stuchlík | 13.03.2014 00:00

Samoregulace aneb Pozdě bycha honit? Autor: Petr Zámečník | 16.06.2014 00:00

Misselling, neznalost, nebo záměr? Autor: Petr Zámečník | 11.07.2014 00:00

Otestováno: Lákadlo daňových úlev od ZFP Autor: Vladimír Švorba | 16.07.2014 00:00

Finanční poradci jsou vnímáni pozitivně. Navzdory excesům Autor: Petr Zámečník | 23.07.2014 00:00

Příběh z praxe: Jak přijít o 1,5 mil. Kč přes IŽP Autor: Zbyněk Prim | 22.09.2014 00:00

Praktiky finančních poradců Autor: Petr Zámečník | 13.10.2014 00:00

Zprostředkování pojištění: Blíží se zpřísnění podmínek Autor: Petr Zámečník | 15.04.2015 00:00

ČNB zaostřuje na finanční poradce Autor: Petr Zámečník | 14.09.2015 00:00

Smích a pláč pojišťoven Autor: Vladimír Švorba | 05.06.2014 00:00

Jak regulovali a regulovali, až přeregulovali Autor: Vladimír Bezděk | 04.06.2014 00:00

Lukáš Kaplan: Stojíme na straně finančních poradců a jejich klientů Autor: Petr Zámečník | 03.06.2014 00:00

Broker pool: Místo posledního odpočinku Autor: Petr Stuchlík | 21.03.2014 00:00

Petr Hrubý: Broker pooly nejsou pro klienty zrovna bezpečné Autor: Petr Zámečník | 20.03.2014 00:00

Lukáš Štork v Broker Consulting končí Autor: Petr Zámečník | 20.03.2014 11:07

Poradce vyloučený z AFIZu se bude bránit Autor: Petr Zámečník | 27.03.2014 08:21

Poradenství není soutěžní disciplína Autor: Zdeněk Simaichl | 28.03.2014 00:00

Lukáš Štork se přejmenoval. Bojí se klientů? Autor: Petr Zámečník | 28.04.2014 00:00

Lukáš Štork neskončil. Klienty obírá dál Autor: Petr Zámečník | 16.05.2014 12:00

Lukáš Štork alias Lukáš Mikula v poradenství skončil? Autor: Redakce | 28.05.2014 10:00

OVB Allfinanz si vysloužila pokutu 5 mil. Kč. Za prodej IŽP Autor: Petr Zámečník | 16.03.2016 00:00

Poslední přidané komentáře (celkem 34 komentářů)

vasek2 | 17.03.2014 16:23
Re: Re: AFIZ Adraj | 15.03.2014 08:41
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFIZ ... | 13.03.2014 18:38
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFIZ Mirek | 13.03.2014 00:27
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: AFIZ Dlouhodobý poradce | 12.03.2014 20:12

Přidejte komentář

* Pokud je obrázek nečitelný, nový načtete kliknutím na obrázek.
Pro přihlášené se kontrolní obrázek nezobrazuje. Přihlašte se či se zaregistrujte pokud ještě nemáte účet.
Opište text z obrázku: *

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.


Reklama

banner-investujeme-ceskych100

Články z Finanční poradenství

Michal Bureš | 27.06.2016 00:00 Certifikace €FA pro finanční poradce? Rozhodně ano

Pokud chcete být opravdu kvalitním finančním poradcem, nepřemýšlejte o tom, kolik tento kurz stojí, kolik vám zabere času a že je potřeba se učit, ale přemýšlejte o tom, co všechno NAVÍC díky tomuto vzdělávání přinesete klientům, kolik lidí se díky tomu stane spokojenější, kolika lidem pomůžete k zabezpečení rodiny a k finanční nezávislosti a kolika lidem výrazně zvýšíte finanční gramotnost. Celá zpráva »

Komentářů: 7 / 7 Poslední komentář: 27.06.2016 12:01

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 20.06.2016 14:32

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 16.06.2016 14:22

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 14.06.2016 18:02Další články »

Krátké zprávy z Finanční poradenství

17.06.2016 13:11 SWOT analýza „Refinančného boomu“

Píšeme na Investujeme.sk: Situácia na finančnom trhu sa po 21.marci tohto roku sa výrazne zmenila. Dnešok prináša klientom, finančným sprostredkovateľom a bankám množstvo príležitostí ale aj hrozieb. V nasledujúcom prehľade preto prinášame analýzu aktuálneho stavu s pozitívami, negatívami, príležitosťami aj hrozbami tejto doby očami územného riaditeľa Fincentra Romana Gálika. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

02.06.2016 11:58 Hypotéky zvyšujú hlad po finančnom sprostredkovaní

Píšeme na Investujeme.sk: Súčasný hypotekárny boom zvýšil okrem úverov na bývanie záujem i o ďalšie služby. Konkrétne ide o finančné sprostredkovania. Ľudia si čoraz viac uvedomujú, že k získaniu výhodných podmienok potrebujú poradenstvo odborníka, a že im nestačia vlastné sily. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

01.06.2016 11:52 O provize pro pojišťováky se vede opět ve Sněmovně boj

Další kolo tématu, které loni téměř rozložilo koalici se vrací na pole Sněmovny. Zákon o pojišťovacích zprostředkovatelích má dojít nové podoby a počítá s koncem přetáčení smluv. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

17.05.2016 11:57 Flexibilita, ponuka, starostlivosť - najsilnejšie piliere finančného sprostredkovania

Píšeme na Investujeme.sk: Čoraz viac ľudí vkladá dôveru v oblasti financií finančnému sprostredkovateľovi. V praxi oceňujú najmä široké portfólio možností, prehľad a komplexnú opateru v otázke peňazí. Priestor na rozvoj finančného sprostredkovania na Slovensku stále existuje. Celá zpráva »

Komentářů: 2 / 2 Poslední komentář: 19.05.2016 10:19

12.05.2016 15:13 Největší nezávislý kongres pro finanční poradce FPG MoneyExpo Profi 2016

Již ve středu 25. května se uskuteční v Praze-Pankráci největší nezávislý kongres finančních poradců v ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0Další krátké zprávy »

Anketa

Jakou správu portfolia upřednostňujete?

Pasivní. (154)
 
Aktivní. (152)
 
Žádnou. (750)
 Celkem hlasovalo 1056 čtenářů

Nejčtenější články z Finanční poradenství za posledních 14 dní

Zbyněk Drobiš | 23.06.2016 00:00 Ondřej Tichota: Pomáháme spotřebitelům ve sporech s obchodníky z jiných zemí EU

Doba dovolených se nezadržitelně blíží a spotřebitel se může setkat s řadou problémů v zahraničí. Zrušené a zpožděné lety, problémy se zavazadly a nákupy přes internet, problémy s ubytovacími službami, spory s cestovními kancelářemi a autopůjčovnami, reklamace zboží zakoupeného v kamenných prodejnách v zahraničí… Evropské spotřebitelské centrum může spotřebiteli pomoci. Jak? Odpovídá Ondřej Tichota, poradce pro komunikaci u Evropského spotřebitelského centra ČR. Celá zpráva »

Komentářů: 0 / 0

Paul Stanfield | 20.06.2016 00:00 Mají spotřebitelé a poradci konečně stejné cíle?

Poslední rok či dva mě zaráží fakt, že stále složitější regulaci vnímají negativně nejen finanční poradci a finanční zprostředkovatelé, ale i spotřebitelé. Zejména skupiny spotřebitelů mají rostoucí obavy z jejího nepříznivého dopadu na širokou veřejnost. Celá zpráva »

Komentářů: 1 / 1 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jiří Šindelář | 16.06.2016 00:00 Má stát chránit spotřebitele, anebo pojišťovny?

Přesně takovou otázku bude muset po nepřijetí usnesení rozpočtového výboru k „lex provize“ řešit poslanecká sněmovna. Pro nezúčastněné, „lex provize“ je míněna jednoparagrafová vládní novela zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích, kterou se již přes rok snaží pojišťovny a koaliční levice prosadit regulaci odměn pojišťováků. Nu a druhé čtení napsalo v podivuhodném příběhu této novely další nadmíru zajímavou stránku. Celá zpráva »

Komentářů: 3 / 3 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00

Jakub Mokroš | 13.06.2016 00:00 Finanční poradenství v roce 2016

Obor finančního poradenství patří v západní společnosti mezi nejprestižnější a v žebříčcích povolání se spolu s lékaři a právníky tyčí na čelních příčkách. V České republice je ale situace odlišná a mnoho lidí by tento obor stále zařadilo na spod žebříčku mezi podřadná povolání. Proč to tak je a kde je pravda? Celá zpráva »

Komentářů: 10 / 10 Poslední komentář: 01.01.1970 01:00Další články »