CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

23. 01. 2013

0 komentářů

Subjekty:

UNIQA loni řešila pojistné podvody za více než 31 milionů

 


 

Stabilní vývoj počtu podvodů byl dán hlavně absencí větších katastrofických škod již druhý rok po sobě. Škody velkého rozsahu s vysokým počtem postižených bývají impulsem pro nepoctivce, aby uplatnili smyšlené nároky s tím, že v tom množství se to spíše „přehlédne“.

Přibližně 40 % odhalených pokusů bylo loni nebo dosud je šetřeno v rámci trestních řízení.

Největší podíl na trestné činnosti měly případy z oblasti pojištění vozidel (asi 59 %), jenž ale meziročně klesl. V tomto segmentu se se řešily sporné případy za 11,3 milionů korun, průměrná nepoctivě uplatněná škoda činila cca 37.000 korun.

Počet škod s indiciemi pojistného podvodu v oblasti pojištění majetku a odpovědnosti (podíl asi 8 %) zůstal meziročně zhruba na stejné úrovni, nicméně výrazně vzrostla jejich hodnota (na 16,2 milionu korun, tedy více než na dvojnásobek). Navýšení je dáno několika případy s deklarovanou škodou za několik milionů. V roce 2012 registrujeme méně požárů, ale přibyly naopak fingované případy odcizení a vloupání. Několikrát jsme byli konfrontováni i s hlášeným loupežným přepadením s údajnou krádeží právě v bance vybrané vysoké hotovosti.

Stabilní byl i vývoj v počtu škod v oblasti pojištění přerušení provozu a pojištění přepravy, který se pohybuje již čtyři roky v řádu několika případů a hodnota ve výši necelého milionu korun.

REKLAMA

Naopak výrazný byl nárůst počtu škod hlášených z oblasti pojištění osob, zejména ze soukromého zdravotního pojištění (meziročně + 27 %, celkový podíl 32 %). Celkem se tento segment podílel na prokázané hodnotě podvodů už bezmála z 10,5 %. Nejčastějším podvodem je pobírání denních dávek v pracovní neschopnosti a porušování léčebného režimu, kdy klient současně chodí do práce. U jednotlivců jde až o desetitisíce korun.

„Tradičním“ pojistným podvodem zůstává i nadále uplatnění škody na nestandardně legalizovaných vozidlech. Pachatelé importují vrak vozu s dokumenty, které „převedou“ na jiné auto stejné značky, barvy a stejných parametrů, ukradené pro tento účel na objednávku. Automobil pojistí a vzápětí nechají odcizit nebo ho nechají shořet. Vzniklou „újmu“ nárokují od pojišťovny.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *