CZK/€ 24.710 -0,12%

CZK/$ 23.709 -0,49%

CZK/£ 29.056 -0,03%

CZK/CHF 23.580 -1,03%

23. 07. 2012

0 komentářů

Výzkum: Některým bankám a pojišťovnám se jen tak nedovoláte

 


 

O kvalitě bank a pojišťoven vypovídá nejen šíře produktů a smluvní podmínky, které nabízejí svým klientům. Rozhodující je i to, jak komunikují se zákazníky. Úroveň jimi poskytovaných služeb letos opět prověřuje unikátní výzkum Nejlepší banka a Nejlepší pojišťovna 2012. Ten v rámci jednoho z desítek hodnotících kritérií zjišťoval v několika etapách mystery callingu kvalitu komunikace na infolinkách. Zpracovatele výzkumu přitom zajímala nejen rychlost spojení s operátorem, ale i kvalita poskytnutých informací, ochota pracovníka a forma hovoru.

Nováčkové jsou nejrychlejší

Bankovní operátoři odpovídali například na to, kolik bankomatů provozuje jejich banka a jestli má bankomaty vlastní, nebo využívá cizí. Měli také vysvětlit, k jakým operacím lze využít internetové bankovnictví. Poslední dotaz se týkal toho, jak probíhá schválení hypotečního úvěru a jaké doklady jsou k tomu nezbytné.

Nadpoloviční většina bank (15 z 21) obstála v testování přijatelně, když z 30 možných bodů jich získala přes polovinu. Mezi třemi bankami s nejvyšším bodovým ziskem jsou vedle Komerční banky relativní nováčkové Air Bank a Zuno Bank. Vyrovnaná byla i kvalita komunikace.

Výsledky mystery callingu potvrzují, že nováčci na českém bankovním trhu berou pozitivní zákaznickou zkušenost jako klíčový faktor pro zvýšení svého tržního podílu. Pevně věřím, že ani tradiční bankovní domy nezůstanou pozadu,“ hodnotí výsledky Tomáš Potměšil, Manager z oddělení Management Consulting společnosti KPMG Česká republika.

Na umístění sedmi bank z 21 se negativně projevila okolnost, že ke spojení s operátorem nedošlo buď kvůli vytížení linky, nebo v důsledku absence osoby, která informační servis zajišťuje (to se týká hlavně malých bank).

BANKA

REKLAMA

Průměrný počet bodů

Air Bank

27

Zuno Bank

25

REKLAMA

Komerční banka

24

Existují pojišťovny, kterým se nedovoláte

Při testování pojišťoven se dotazy týkaly způsobů nahlášení škodní události, možnosti platit pojistné on-line prostřednictvím platební karty a možnosti zjistit průběh likvidace pojistné události přes internet nebo telefon. Zjišťovala se také provozní doba infolinek. Jen pět pojišťoven ze 23 nedosáhlo na nadpoloviční počet bodů. Pojišťovnám s nejvyšším skóre pomohla k vítězství rychlost přijetí hovoru. Ani jedna z nich totiž nepoužívá přednastavené menu.

„Stále více jde totiž vedle hmotné stránky nabízených produktů (cena, kvalita) také o to, jaké emoce instituce při kontaktu se zákazníkem vyvolává. Dnes klient jednoduše předpokládá, že během několika minut dostane kompetentní odpověď od konkrétní osoby, a nebude se muset potýkat se složitým automatickým menu, které si ho přehazuje jak horký brambor,“ dodává Tomáš Potměšil z KPMG Česká republika. 

POJIŠŤOVNA

REKLAMA

Průměrný počet bodů

Victoria

26

Slavia, Halali

24

Generali, Komerční pojišťovna, Allianz, Chartis Europe

23

 Vyhlašovatelem výzkumu Nejlepší banka 2012 a Nejlepší pojišťovna 2012 jsou Hospodářské noviny. Partnery projektu jsou společnosti KPMG Česká republika a IBM Česká republika. Zpracovatelem výzkumu je agentura Datank. 

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.