Středa 21. dubna. Svátek má Alexandra.

VELKÉ FIRMY LETOS OČEKÁVAJÍ RŮST ZAKÁZEK A CHTĚJÍ EXPANDOVAT

Velké firmy letos očekávají ve srovnání s minulým rokem mírný růst zakázek.  Vzhledem k situaci na některých zahraničních trzích zároveň velká část firem hledá možnosti pro expanzi na nové trhy, vyplývá z průzkumu agentury IPSOS pro Raiffeisenbank.

Korporátní klienti v letošním roce očekávají stabilní prostředí, které jim umožní získat více zakázek než v minulém roce. Plných 43 % firem věří, že v letošním roce budou mít více zakázek, 49 % pak očekává ve srovnání s loňskem stabilitu. „Pouze osm procent z firem pak předpokládá, že bude mít méně zakázek než loni. Svědčí to o rostoucí důvěře v domácí ekonomiku a zároveň lze předpokládat, že se tato očekávaní projeví i v zájmu o financování,” tvrdí ředitelka firemního bankovnictví Raiffeisenbank Barbara Tutass. Trh se tak podle ní po předchozím mírném oslabení vrací na úrovně roku 2012.

Velké firmy zároveň pečlivě sledují zhoršující se situaci na některých zahraničních trzích a dívají se proto na možnosti expanze na jiné trhy. „Více než polovina korporátních klientů exportuje nebo chce v letošním roce začít exportovat. Více než pětina přitom plánuje expandovat na nové trhy, nejčastěji ve střední nebo jihovýchodní Evropě,” dodala Barbara Tutass.

IPSOS se ve spolupráci s Raiffeisenbank ve studii rovněž zabýval přístupem firemních klientů k bankovnictví. „Potvrdilo se, že v korporátním bankovnictví platí obdobné trendy jako v retailu. Klienti nejvíce oceňují dlouhodobý vztah, kvalitní poradenství, produkty na míru a aktivní, vstřícný přístup,” uvedla Barbara Tutass.

Více než 41 % klientů tak od banky očekává především kvalitní produkty a služby, 29 % si cení dlouhodobého vztahu, stability a spolehlivého partnerství a 25 % oceňuje hlavně kvalitní komunikaci ze strany banky. Naopak prostor ke zlepšení vidí firemní klienti především v oblasti poplatků a snížení byrokracie.

I v tradičně spíše konzervativním firemním bankovnictví hrají stále větší roli moderní technologie. Téměř polovina tak využívá ke své práci tablet a čtvrtina manažerů velkých firem využívá tablet k přístupu do internetového nebo mobilního bankovnictví. „Zajímavé je, že klienti Raiffeisenbank využívají tablet k přístupu 2,5× častěji než klienti naší konkurence. To odpovídá naší ambici být vedoucí bankou v digitálním prostoru a očekáváme, že v budoucnu trend využití tabletů či chytrých telefonů dále poroste,” vysvětlila Tutass. Raiffeisenbank proto na podzim pro své firemní klienty připravila nové internetové bankovnictví X-business, které již bylo připravováno s responzivním designem pro pohodlné využití na tabletech.

Raiffeisenbank je banka, která je tradičně zaměřená především na kvalitu služeb a dlouhodobý vztah s klientem – a to platí i ve firemním bankovnictví. „Klienti nejvíce oceňují osobní a vstřícný přístup. V kvalitě poradců máme před trhem náskok,” uzavřela Barbara Tutass.

Tzv. NPS skóre, které vyjadřuje ochotu klientů doporučit banku dále, tak je u Raiffeisenbank ve firemním sektoru o 11 bodů vyšší než u konkurence, nejvyšší rozdíl je přitom u středně velkých firem. Za hlavní důvody k doporučení přitom klienti oproti konkurenci označují flexibilitu (23 %), širokou nabídku a kvalitu služeb (18 %) a kvality osobního bankéře (15 %).

IPSOS realizoval průzkum telefonicky na konci roku 2014 na vzorku 300 firemních klientů Raiffeisenbank a 150 klientů konkurenčních bank, v průzkumu jsou zahrnuty firmy s ročním obratem nad 50 milionů korun.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.