Sobota 25. září. Svátek má Zlata.

UniCredit a Nadace Via podpořili osm start-upů spojujících byznys s dobročinností

V letošním roce rozjelo či vylepšilo svůj byznys osm sociálních start-upů, a to díky grantu Nadace Via a skupiny UniCredit v rámci programu Lepší byznys. Tyto granty dosáhly výše až 340 tisíc korun a podniky je investovaly do svého rozvoje.

Nejúspěšnějším projektem druhého ročníku programu se stal projekt Dobroty s příběhem, který ve středočeské Davli vyrábí nakládané sýry a další pochutiny – a zaměstnává převážně lidi s mentálním postižením. Odborná komise nominovala tento projekt na vítěze ocenění Nejlepšího byznys plánu za největší pokrok, kterého v rámci programu dosáhl.

Oceněn byl také podnik Metráž, který vybrali zaměstnanci partnera projektu, UniCredit Bank, v soutěži Your Choice Your Project Award organizované UniCredit Foundation. Oba oceněné podniky získaly odměnu v celkové výši 130 000 Kč.

„Díky programu Lepší byznys máme do budoucna mnohem větší šanci, že si na sebe dokážeme vydělat a že náš byznys bude udržitelný,“ shrnuje Kristýna Ciprová z projektu Metráž, který dává práci ženám bez domova. Ty v Metráži vyrábějí šperky a designové předměty.

Podpořené podniky v rámci programu Lepší byznys obdržely finanční podporu v celkové výši 1 741 500 Kč. Získaly i další, nefinanční podporu. Jejich zakladatelé se zúčastnili seminářů, na kterých se dozvěděli, jak lépe řídit organizaci, jak zlepšit svůj byznys model nebo jak svůj projekt zpropagovat.

V rámci programu se uskutečnilo 6 takovýchto workshopů, během kterých sociální podnikatelé získali celkem 33 hodin tréninku. K jejich rozvoji pomohlo také 8 odborných konzultantů a 20 dalších expertů, kteří poskytli podnikatelům celkem 340 hodin práce.

Sociální podniky v programu Lepší byznys dosáhly díky nabízení pracovních míst a využívání příležitostí generující příjmy důležitých výsledků v sociální i ekonomické oblasti. Po dobu trvání programu se počet znevýhodněných zaměstnanců podpořených sociálních podniků zvýšil o 20 % na celkem 69, nárůst obratu činil 22 % a zvýšil se také počet jejich zákazníků, a to o necelých 10 %.

Mezi další podpořené projekty patří například třebíčská pekárna Vrátka, kde pracují lidi s hendikepem. Anebo minipivovar v Chříči, který zaměstnává lidi s postižením. „Podpořili jsme podniky, které zaměstnávají lidi znevýhodněné na pracovním trhu a zároveň rozvíjejí komunitu v místě, kde působí,“ říká projektový manažer Nadace Via Ondřej Šindelář.

Program podporují UniCredit Foundation a UniCredit Bank, které rozvoj sociálního podnikání podporují i v řadě dalších evropských zemí.

„Prádelna zaměstnávající neslyšící, bezlepková manufaktura nebo pražírna kávy fungující díky hendikepovaným. Tyto a další skvělé projekty jsme i letos hrdě ve spolupráci s nadací UniCredit podpořili. V naší bance si ceníme přístupu lidí, kteří se nebojí společnost obohatit o nové nápady. Inovace posouvají všechny z nás neustále vpřed. Jsme rádi, že jako jeden z předních inovátorů bankovního trhu k tomu můžeme přispět i mimo svět financí,“ vysvětluje Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

„Každým rokem se zvyšuje počet sociálních start-upů. A UniCredit Foundation k tomu i letos v mnoha zemích přispěla. Kromě finančních prostředků sdílíme s našimi sociálními podnikateli i naše manažerské zkušenosti, které jsou při rozvoji jakéhokoliv typu podnikání to nejcennější. Jsme rádi, že se nám tento trend daří držet i v programu Lepší Byznys, kde jsme i letos podpořili řadu skvělých podnikatelských příběhů,“ říká Maurizio Carrara, předseda UniCredit Foundation.

Počet sociálních podniků v Česku v posledních letech prudce roste. Organizace P3 – People, Planet, Profit, která sdružuje české sociální podniky, registruje v současnosti ve své databázi 230 podniků. Organizace odhaduje, že reálné číslo je ještě o něco vyšší. Podle ředitelky organizace Petry Francové jejich počet zřejmě přesahuje 300.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.