Pátek 07. srpna. Svátek má Lada.

Platební brána PayU v ČR roste, ve fiskálním roce 2013/2014 dosáhla obratu 3,76 miliardy korun

Investice 13.11.2014 | 11:23 0 Komentářů

Online platbám[1] se v České republice daří a potvrzují to i celkové výsledky platební brány PayU v ČR. Její obrat dosáhl ve fiskálním roce 2013/2014[2] 3,76 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 88 %. Počet transakcí provedených přes PayU vzrostl na 4 miliony a v současnosti ji používá více než milion unikátních internetových nakupujících. Celkově tak PayU poskytuje platební služby firmám, které tvoří 38 % online retailového trhu v ČR. (Tisková zpráva: PayU)

Do výsledků platební brány PayU v ČR se podle jejího ředitele, Gabriela Kalapoše, promítl především celkový růst české e-commerce, který s sebou táhl i segment online plateb: „Internetové nakupování je především o pohodlí, a to je důvod, proč jsou online platební metody tak úspěšné u zákazníků. Jen za poslední rok stoupl počet nakupujících, kteří využívají naše platební řešení, o více než 360 tisíc.“ Zájem zákazníků povzbudil i e-shopy, pro které je nabídka online plateb možnou konkurenční výhodou, a to nejen na tuzemském trhu, ale i pokud se chtějí vyrovnat stále zajímavějším nabídkám zahraničních e-shopů. „Počet našich aktivních klientů i díky tomu vyrostl od roku 2012 až o 300 %,“ doplňuje Gabriel Kalapoš.

Podle dat PayU v ČR je 20 % všech plateb za zboží a služby v české e-commerce provedeno přes některou z online platebních metod. Oblibě se těší hlavně karty, které tvoří více než polovinu objemu online plateb v české e-commerce. Zájem o online platby kartou je viditelný např. v segmentu služeb – právě karty pokrývají až 70 % všech online plateb za služby na internetu. Celkově segment online plateb za služby rychle roste.

Uložené karty jsou zajímavým řešením

Budoucnost platebních řešení PayU v ČR představují podle Gabriela Kalapoše nové produkty s tzv. uloženou kartou, kdy se při prvním nákupu uloží informace o kartě, dopravě a adrese zákazníka a ten už příští nákup dokončí a zaplatí jen jedním kliknutím. Celkově půjde PayU v ČR cestou zjednodušování a zrychlení online nákupního procesu pro zákazníky a z hlediska e-shopů plánuje dále vylepšovat konverzní poměr. „Online platby efektivně zvyšují počet dokončených objednávek. Navíc jsou zákazníci platící online loajálnější, mají vyšší průměrnou objednávku a nakupují častěji. Potvrzují to statistiky našich největších zákazníků,“ doplňuje Kalapoš. Mezi zákazníky PayU v ČR patří společnosti jako Mall.cz, Heureka, Student Agency, TipSport, Česká Pošta, Čedok, Škoda Auto nebo ČEZ.



[1] Mezi online platby jsou počítány online platby kartou, platební tlačítka a elektronické peněženky.

[2] Byl uzavřen 30. 3. 2014.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.