„Ještě v roce 2012 využívali naši klienti mobilní aplikace převážně ke kontrole zůstatku na účtu a v menší míře pak k aktivním transakcím. Chování klientů se však v průběhu posledních měsíců výrazně změnilo a mobil používají ke stejným transakcím, jež dříve ovládali přes internet,“ ujasňuje chování klientů Milan Dolanský, manažer útvaru Digitální produkty a služby ČSOB a Ery. „I z tohoto důvodu se snažíme aplikaci neustále vylepšovat a zavádět funkce, o které mají klienti zájem, k těm posledním patří možnost vytváření vzorů tuzemských platebních příkazů pro opakované platby, či tvorba i rušení trvalých příkazů,“ doplňuje Milan Dolanský.
Počet aktivních uživatelů i počet zadaných plateb včetně objemu peněz prostřednictvím smartbankingu neustále roste, ročně jsou to desítky procent. Klienti smartbankingu tvoří cca pětinu všech uživatelů internetového bankovnictví. V loňském roce došlo k meziročnímu nárůstu aktivních uživatelů smartbankingu přibližně o čtvrtinu. Počet zadaných transakcí vzrostl v roce 2015 v porovnání s rokem 2014 dokonce o 40 %. Aplikaci ČSOB a Era smartbanking si od doby spuštění, což bylo v lednu 2012, stáhlo přibližně půl milionu klientů.
„Na základě neustálého zkvalitňování této aplikace a přidávání nových funkcí a také díky narůstající oblibě používání mobilních zařízení předpokládáme, že počet nových uživatelů bude stále narůstat. Primárně se bude jednat o uživatele, kteří v současné době stále využívají internetové bankovnictví jako primární kanál pro obsluhu osobních financí,“ uzavírá Milan Dolanský.
![]()


