Úterý 20. dubna. Svátek má Marcela.

Na elektronickou evidenci tržeb se firmy musejí připravit. Ideální jsou služby nastavené na míru podnikání

Investice 17.07.2015 | 22:31 8 Komentářů

Se zavedením elektronické evidence tržeb (EET) bude nutné všechny platby vykazovat online. Aby tedy EET mohla fungovat, musí živnostník nebo firma mít například pokladnu, počítač nebo i mobil připojený na internet a vydat zákazníkovi při platbě účtenku s unikátním kódem přiděleným finanční správou. Společnost SONET v této oblasti poskytuje individuální nenákladné řešení pro různé typy podnikání, které bude v souladu se zákonem o elektronické evidenci tržeb.

Princip EET spočívá v online vykazování všech přijatých plateb nejen v hotovosti, ale například i platební kartou, stravenkou nebo šekem. „Povinná elektronická evidence se tak může dotknout všech odvětví a samotným obchodníkům z toho může vyplynout povinnost disponovat elektronickým zařízením s nainstalovaným pokladním softwarem a připojením k internetu, které bude propojené s tiskárnou účtenky,“ upozorňuje Lenka Bukalová ze společnosti SONET, která poskytuje komplexní služby v oblasti platebních technologií. „Může se jednat buď o pokladnu, platební terminál, počítač, notebook, tablet či chytrý telefon,“ dodává Bukalová.

Různým podnikatelským subjektům mohou pro tyto účely vyhovovat různá řešení. Někdo ve své podnikatelské činnosti pokladní systém nepotřebuje, například při stánkovém prodeji, při provozování taxislužby a podobně. „Pokud podnikatel ke své činnosti pokladní systém nepotřebuje, nabízíme mu efektivní řešení akceptace hotovostních i bezhotovostních plateb prostřednictvím platebního terminálu ve stacionární i mobilní verzi. Lze ho tedy využít v kamenné prodejně i v terénu,“ uvádí Lenka Bukalová s tím, že i toto nejjednodušší řešení umožňuje komunikaci s finanční správou a splňuje tedy parametry EET.

Další možností je platební terminál, který v sobě integruje pokladní systém. Toto řešení umožňuje využít modulární systém pro správu nabízeného zboží, nástroj pro akceptaci hotovostních i bezhotovostních plateb, čtečku čárových a QR kódů i tiskárnu. Disponuje rovněž dvěma displeji, z nichž jeden vidí zákazník a druhý je určen pro obsluhu platebního terminálu. „Jedná se taktéž o mobilní či stacionární zařízení, které splňuje všechny potřeby podnikatelů i jejich zákazníků a současně i požadavky zákona o elektronické evidenci tržeb,“ upozorňuje Bukalová.

Pro malé a střední obchody a restaurace, které vyžadují jednoduchou a rychlou obsluhu zákazníka, je určena kombinace platebního terminálu a pokladního systému. „Sestava se skládá z obchodní nebo restaurační verze pokladny včetně dotykového monitoru, tiskárny účtenek a rovněž platebního terminálu. Terminál si podnikatel může dle svých požadavků vybrat z naší nabídky,“ popisuje Lenka Bukalová. Výhodou tohoto společného řešení je jednak plná kompatibilita pokladního systému s elektronickou evidencí tržeb a současně propojení s platebním terminálem, což umožňuje automatický přenos placené částky z pokladny do terminálu.

O společnosti SONET, s.r.o.

Společnost SONET působí na trhu již od roku 1991 a zabývá se vývojem a poskytováním služeb v oblasti platebních technologií. Kromě vývoje softwaru pro platební terminály nabízí SONET i speciální platební aplikace, které zajišťují propojení platebního terminálu s pokladním systémem, dobíjení kreditů mobilních telefonů či Cash-Back. V rámci dalších aktivit se firma také věnuje vývoji manažerských a monitorovacích aplikací pro platební terminály. SONET zároveň poskytuje kompletní servis platebních systémů a provozuje odborné call centrum. Společnost působí v České republice, Slovensku a Maďarsku.

Tisková zpráva společnosti Sonet

 

8 komentářů: “Na elektronickou evidenci tržeb se firmy musejí připravit. Ideální jsou služby nastavené na míru podnikání”

  1. Martin Peterka napsal:

    My máme v restaurac terminál POS HS-3500W, který využívá kvalitní pokladní systém a nemůžeme si ho vynachválit, jednoduchá obsluha, i starší kolegyně zvládly obsluhu naprosto v pohodě. Terminál jsem pořídil z http://www.gastrosystemy.cz

    • Petr Novák napsal:

      Opravdu s Vámi musím souhlasit. Taky v práci využíváme a je to skvělé. Nedá se tomu terminálu nic vytknout.

  2. Karolína napsal:

    Dobrý den , chtěla bych se zeptat , v případe ztráty nebo rozbití mobilu je možné zadat pokladní transakce i ručně na webu? :)

  3. Vivien napsal:

    Ahoj, plně s vámi souhlasím. Pokladny z miniposu jsou nejlepší :)

  4. Magdaléna22 napsal:

    Ahoj lidi, před týdnem jsem si objednala do firmy tento pokladní terminál a nedám na něj dopustit. Má všechno co jsem očekávala a potřebovala. Doporučuji. https://www.mi­nipos.cz/poklad­ni-terminal-7003/ .

  5. Adam napsal:

    Ja jsem uz taky pripravenej vsak v prosinci se to spusti a uz to je jen mesic. Mam svou pokladnu z minipos.cz

  6. Kamila napsal:

    podle me nam nic jineho nez porizeni registracni pokladny nezbyva, sama jiz jsem se na nejake stranky a ty pokladny divala

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.