CZK/€ 24.320 -0,02%

CZK/$ 20.631 -0,33%

CZK/£ 27.861 +0,15%

CZK/CHF 26.193 +0,32%

23. 03. 2016

Jak firmy při výběru zaměstnanců nejčastěji chybují?

 


 

„Zájem o práci může rychle ochladnout, když se zaměstnanci zprotiví zástupce firmy nebo jeho možný nadřízený hned během pohovoru,“ říká Adam Salamon z personálně-poradenské společnosti McROY Czech.

Čeho se je tedy vhodné při výběru nových pracovníků vyvarovat?

1. Často se stává, že na recepci ve firmě nevědí, za kým mají uchazeče o práci poslat. Neprofesionální přístup prozradí také dlouhé čekání na pohovor nebo neustálé odbíhání zástupců firmy od pohovoru.

2. Špatně působí, když se při výběrovém řízení uchazeč dozví, že se změnily podmínky nabízené práce nebo její ohodnocení.

3. Někdy se ukáže, že vybírající osoba nemá odpovídající znalosti o trhu, na kterém se firma pohybuje. „V takovém případě mívají firmy přehnané nároky na hledanou pozici nebo naopak nabízejí nízké neodpovídající ohodnocení. Neprofesionální také je, když firma neví, koho přesně hledá nebo netuší, co od nového člověka vlastně očekává,“ říká Adam Salamon z McROY Czech.

REKLAMA

4. Špatnou vizitkou pro firmu je pomalý výběrový proces – když dochází k nedodržení termínu slíbené zpětné vazby nebo když se pozvání na dalšího kola pohovoru firma neustále odsouvá.

5. Lidé kladou stále větší důraz na pracovní prostředí, ve kterém působí. Všímají si, jak vypadají kanceláře nebo výrobní prostory, jaký je dress code nejen na manažerských pozicích a zajímá je celkově firemní kultura. Neuklizené či špatně uspořádané pracovní prostředí udělá někdy tak špatný dojem, že se uchazeč o práci rozhodne pro jinou firmu.

6. Dobře nepůsobí, když při pracovním pohovoru padají otázky typu: Kde se vidíte za pět let? Jaké máte silné a slabé stránky? Proč bychom si měli vybrat právě vás, a proč ne?

7. Nepříjemné a neprofesionální je zlehčování zkušeností kandidáta z předchozích působišť. Někdy dokonce vyústí v zesměšňování jeho schopností.

REKLAMA

„Špatné také je, když firma nedá po neúspěšném pohovoru zájemci o práci vůbec vědět, jak dopadl,“ uzavírá Adam Salamon z personálně-poradenské společnosti McROY Czech.

Tisková zpráva McROY Czech

Loading


Související články

Tipy pro manažery: Jak propustit zaměstnance

Ukončovací pohovor, v literatuře označovaný jako „exit interview“, je oboustranně náročná personální situace – jak pro propouštěného pracovníka, tak pro propouštějícího – manažera. Pokud máte svědomí, určitě to pro vás není lehká situace. Jak zvládnout propuštění a neublížit? 

Text: Olga Medlíková

21. 07. 2015

Tipy pro manažery: Outplacement pomůže i v „malém“, jak na to?

Trend poslední doby, který nekončí. Ze začátku se outplacement používal jen ve velkých firmách, najímali si externí agentury na „servis při propouštění“. Dnes se sami personalisté a manažeři učí, jak to udělat vlastními silami i v malých firmách. Uvažovali jste o tom? Proč byste jej měli zavést i u vás?

Text: Olga Medlíková

20. 05. 2015