Sobota 31. října. Svátek má Štěpánka.

Home Credit spustil nový intranet

Banky 28.07.2014 | 13:40 0 Komentářů

Zcela nový intranet využívají od července zaměstnanci českého a slovenského Home Creditu. Oproti původní interní síti je přehlednější, nabízí více funkcionalit a především otevírá prostor pro vývoj navazujících aplikací. Předchozí verze intranetu byla vyměněná po více jak pěti letech existence. (Tisková zpráva: Home Credit)

Intranet běží na nejnovější verzi platformy Microsoft SQL a .NET Framework. Podobnou či stejnou platformu používají velké organizace veřejné správy i výrobní podniky. „Hlavním technickým přínosem je takzvaný responsivní design, který zajistí jednotnou práci z různých typů zařízení. Intranet tedy neztrácí na přehlednosti ani při prohlížení na mobilních zařízeních, ať už to jsou smartphony nebo tablety“ vysvětlil vývojář společnosti HCM Computers Petr Vašek. Dodal, že významnou inovací intranetu je i komponenta pro řízení paměťových nároků tak, aby dokázala uřídit množství konkurenčních uživatelů přistupujících do systému. Intranet je totiž hlavním přístupovým bodem pro stovky uživatelů.

Hardwarové a softwarové nároky intranetu jsou minimální, je zde také velký potenciál dalšího rozvoje. „Protože je celá aplikace stavěna jako webová, tak nemá žádná omezení na uživatele a nové funkcionality můžeme vymýšlet prakticky donekonečna,“ uvedl Vašek. Intranet je nastaven tak, aby jeho design byl jasně strukturovaný, a zároveň se lehce zobrazoval ve všech typech zařízení a při různých rozlišeních. „Klíčovou složkou změn však nejsou technologie, ale přání a potřeby uživatelů. Systém je připraven na další modernizaci a rozšíření,“ sdělil Josef Mačica, vedoucí oddělení IT.

Přestože použitou platformu využívají i jiné firmy, na novém intranetu pracovali vývojáři i zaměstnanci Home Creditu déle než rok. „Realizace intranetu je vždy složitá záležitost, protože se dávají dohromady požadavky mnoha lidí a oddělení včetně jejich specifických potřeb,“ vysvětlil Mačica. Přesto se podařilo najít společné požadavky jednotlivých oddělení. Po technické stránce bylo nejobtížnější provedení změny jádra platformy s ohledem na nejnovější trendy v ICT.

Už první zkušenosti nám ukazují, že uživatelé nový intranet přivítali. Příliš se neprojevil ani tradiční odpor ke změně, který bývá běžný u projektů zasahujících do uživatelského rozhraní,“ dodává Josef Mačica s tím, že jsou připravené již další rozvojové moduly. Jedním z velkých kroků, které intranet do budoucna čekají, je pak vytvoření komunikátoru ve formě instant messengeru. „Cílem bude zjednodušit a zrychlit komunikaci zaměstnanců, ať se nachází kdekoli“, uzavírá Mačica. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.