Úterý 20. dubna. Svátek má Marcela.

Co s dárky, které se “netrefily do černého“?

Banky 08.01.2015 | 11:44 0 Komentářů

Každoročně, pár týdnů před Vánoci, začínají zákazníci s hledáním dokonalých dárků pro své nejbližší. 37 % českých spotřebitelů ale bohužel v minulosti již zažilo situaci, kdy obdržený produkt nesplnil jejich očekávání. Díky službě PayPal Refunded Returns je nyní možné vrátit nechtěné dárky zaplacené přes PayPal a získat zpět uhrazené poštovné. (Tisková zpráva: PayPal)

Protože 9 z 10 Evropanů se na vánoční svátky těší, 85 % vyjadřuje své „nadšení“ a většina se přiznává, že milují nakupování dárků, je přirozené, že očekávání ohledně vánočních dárků jsou obvykle veliká . I když se všichni snaží zakoupit něco skutečně originálního a jedinečného, mohou tyto snahy představovat velké riziko, že se netrefí do očekávání obdarovaného. Podle nedávné studie organizace Gemius provedené pro společnost PayPal až 37 % všech spotřebitelů v České republice již nejméně jednou obdrželo produkt, který nesplnil jejich očekávání .

Prodat, věnovat na charitu nebo odložit do sklepa?
Díky nekonečným možnostem moderních technologií je jednoduché si usnadnit život a vyhnout se nepohodlnému nakupování dárků tradičním způsobem – online nakupování je rychlé, snadné a praktické. Navíc vám může pomoci s výběrem těch nejlepších dárků – stačí jeden pohled na seznam nejprodávanějších produktů a ty nejoblíbenější, přesto však neobyčejné dárky mohou být ve vašem virtuálním nákupním košíku. Odhadnout přání svých nejbližších je ovšem složité, a proto se někdy nevyhneme otázce: co s nechtěným dárkem?

Podle průzkumu provedeného společností PayPal se nejčastěji rozhodneme obdržený produkt upravit tak, aby vyhovoval našim představám (38 %). Další oblíbenou volbou je věnovat jej někomu jinému (36 %), odložit jej do sklepa (11 %) nebo jej prodat online (25 %), což je skvělá příležitost nejen pro vlastníka nechtěného dárku, ale také pro všechny, kteří v lednu na webu hledají výhodné nabídky.

Kromě prodeje na aukčních webech nebo bezhotovostní výměny za jinou věc je někdy nejlepším způsobem, jak se vypořádat s nevhodným dárkem, věnovat jej na charitu. Vánoční dárky, jako jsou hračky, je možné věnovat nemocnicím nebo dětským domovům, nechtěné knihy mohou uvítat školy či knihovny, zatímco oblečení snadno najde uplatnění v místních útulcích pro lidi bez domova. Navíc weby jako eBay nebo Gumtree, kde je můžete prodat online, nabízejí možnost darovat výtěžek z prodeje vybrané charitativní organizaci.

Nejjednodušším způsobem by se ovšem mohlo zdát vrácení produktu do obchodu, kde byl zakoupen. Přesto však 35 % Čechů nežádoucí produkty do obchodu nevrací, a to především z důvodu nákladů na poštovné (24 %), komplikovaného postupu (19 %) nebo časové náročnosti (16 %).

Nové služby jako výhoda při vánočních nákupech online

Jedním z nejlepších řešení, jak se vypořádat s nechtěnými dárky, je nedávno představená služba PayPal Refunded Returns. Uživatelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou nyní bez ohledu na důvod požádat o úhradu poštovného v případě, že se rozhodnou k vrácení zakoupeného zboží. Získávají tak ještě pohodlnější a bezpečnější možnost nakupování od místních i zahraničních obchodníků . PayPal tak navíc rozšiřuje svůj program ochrany nakupujících a nově chrání spotřebitele od okamžiku nákupu po případné vrácení zboží.

Vánoce jsou skvělou příležitostí vyzkoušet si, jak rychlé, snadné a bezpečné může být nakupování díky společnosti PayPal. Nejenže můžeme v zahraničí najít jedinečné dárky za nejlepší cenu, ale pokud se něco pokazí nebo pořízený vánoční dárek není tak skvělý, jak jsme očekávali, každý uživatel služeb společnosti PayPal se může spolehnout na plnou podporu nakupujících, říká Damien Perillat, generální ředitel společnosti PayPal pro střední a východní Evropu.

Spotřebitelé, kteří si objednali produkt a zaplatili jej přes svůj účet PayPal, mohou toto zboží z jakéhokoli důvodu vrátit, přičemž dostanou zpět uhrazené poštovné až do výše 820 CZK. Jenom je třeba nezapomenout na uschování podacího lístku. Pak už pro vrácení poštovného stačí provést jen tři jednoduché kroky:

1. Stáhnout a vyplnit formulář.

2. Přiložit nákupní doklad a podací lístek.

3. E-mailem zaslat tyto dokumenty společnosti PayPal.

Díky této nové službě se pak po dokončení této krátké procedury objeví vrácené poštovné na účtu PayPal zákazníka již během 10 dnů.

Další informace o službě PayPal Refunded Returns naleznete na webu https://www.paypal.eu/returns/ pro zbytek střední a východní Evropy.

Tagy PayPal

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.