CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

20. 03. 2019

0 komentářů

Češi považují vodu za vzácnou komoditu, investovala by do ní více než polovina z nás

 

Voda je základem života, její zásoby jsou však omezené a klesají. Uvědomují si to i Češi – celých 92 % tuzemských obyvatel totiž vodu v současnosti považuje za vzácnou komoditu. Více než polovina by pak investovala do společností řešících nedostatek vody. Ukazují to výsledky průzkumu pro skupinu Amundi Czech Republic.

Loading



 

Nedostatek sladké vody je jedno z největších globálních rizik. Povědomí o tomto problému existuje i v České republice, pro 78 % Čechů představuje voda vzácnou komoditu, jíž je již v současnosti v některých částech světa značný nedostatek. Největší obavy v souvislosti s vodou vyvolává mezi necelými 67 % Čechů dlouhotrvající sucho,“ říká Dana Kryńska, vedoucí komunikace v Amundi Czech Republic.

Výzkum dále ukázal, že si více než 41 % respondentů myslí, že spotřeba vody v České republice stoupla za posledních 40 let až čtyřikrát, necelých 23 % se pak domnívá, že šestkrát. Nejvíce dotázaných také odpovědělo, že průměrná spotřeba vody za jeden den v domácnosti dosahuje 31–60 litrů (32,4 %). Pouze 5,7 % pak soudí, že je to přes 130 litrů. Skutečná průměrná spotřeba na jednoho člena domácnosti podle dat Českého statistického úřadu z roku 2018 činí 88,7 litru na den.

Češi svou spotřebu vody ani výdaje na ni tolik nesledují. Takřka 31 % respondentů totiž neví, jaké jsou jejich průměrné měsíční výdaje za vodu v domácnosti,“ dodává Kryńska. U necelých 29 % měsíční výdaje dosahují 251 až 500 Kč, více než 21 % se pak domnívá, že se tato částka pohybuje v rozmezí 501 až 1000 Kč za měsíc.

Z hlediska hodnoty je voda v České republice vnímána jako komodita, jejíž cena poroste. „Podle více než 95 % respondentů se cena vody v budoucnu zvýší. V této souvislosti by každý pátý Čech do této komodity investoval právě vzhledem k potenciálu růstu cen vody,“ říká Dana Krynśka. Pro necelých 37 % by pak investice do vody představovala sociálně odpovědnou investici. Přibližně polovina aktivních investorů přitom dnes investici do vody zvažuje více než před několika lety.

REKLAMA

Mezi nejznámější společnosti z oblasti vodohospodářství patří jednoznačně Veolia, kterou znaly skoro tři čtvrtiny respondentů. Druhou nejznámější firmou pak byl Ecolab.

Průzkum pro skupinu Amundi Czech Republic realizovala společnost STEM/MARK na přelomu září a října 2018 na vzorku 512 mužů a žen ve věku 25–65 let.

Tisková zpráva Amundi

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 


Související články

Rozdělený dluhopisový trh

Akcie a dluhopisy vykázaly v roce 2022 po delší době shodný vývoj, když společně zaznamenaly výraznější propady. Stejný směr nalezly obě třídy aktiv i v roce 2023, ale tentokrát udělaly investorům radost a shodně přinesly výrazné kladné zhodnocení. Co se týká letošního vývoje, dostál vzájemný vztah mezi akciemi a […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 04. 2024

Generační rozdíly v investování. Více než 30 % mladých lidí si aktivně spoří na důchod už teď

Každá generace je definována vlastní perspektivou, která vznikla v důsledku generačního historického kontextu a společenských vlivů. Pokud jde o peníze a investice, každá z nich má své zakořeněné investiční postoje, které reflektují ekonomické podmínky, technologický pokrok a celkovou kulturní vyspělost dané doby. Podívejte se blíže na investiční […]

Text: Redakce

Foto: Shutterstock

26. 04. 2024


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *