Pondělí 19. dubna. Svátek má Rostislav.

Češi a charita: Komu lidé pomáhají a jak?

Investice 06.05.2015 | 08:46 0 Komentářů

Češi se v přispívání na dobrou věc stále zlepšují. V loňském roce si ze svých daňových přiznání odečetli přes 4 miliardy korun, to jsou však pouze dary, které si takto odečíst lze. Jakými dalšími cestami se peníze na potřebné projekty dostávají? (Tisková zpráva: Štědrý nákup)

Stále nejvyužívanějším způsobem, jak pomáhat, je zaslat peníze vybrané nadaci či charitativní organizaci – částku je možné na základě potvrzení poté odečíst z daní. Tento způsob využívají nejen fyzické osoby, ale velmi často také firmy, které mnohdy darují na dobrou věc opravdu hodně. Loni to bylo 4,122 miliardy korun a toto sympatické číslo rok od roku roste.

Oblíbenou a velmi jednoduchou cestou, jak dostat mnoho prostředků k jednotlivým nadacím, jsou DMS. Jejich největší plus je fakt, že lze díky nim pomoci rychle a vzhledem k tomu, že telefon má dnes téměř každý, může se zapojit hodně lidí. Nevýhodou však je, že odeslaná částka nepřesahuje 30 korun, pokud tedy chceme nějaké organizaci zaslat více peněz, zabere to poměrně hodně času.

Nejnovějším způsobem, který umožňuje jednoduše pomáhat tomu, koho si člověk vybere, je tzv. štědré nakupování. V České republice to umožňuje portál Štědrý nákup, ve světě existují např. goodshop.com, igive.com nebo giveasyoulive.com. Funguje to jednoduše: webový portál shromažďuje internetové obchody a charitativní projekty a umožňuje zákazníkovi, který na svém oblíbeném obchodě nakoupí, aby si vybral, komu procentuální částkou ze svého nákupu přispěje. Nakupující ale neplatí nic navíc – přispívá internetový obchod.

Ne vždy ale lidé chtějí pomáhat prostřednictvím peněz. Naopak mnoho z nich pomáhá tak, že darují důležité věci. Příkladem je poslední sbírka po katastrofě v Nepálu, kdy je možné zasílat deky, oblečení nebo léky. Zajímavé je také darování jídla – prostřednictvím Národní potravinové sbírky se k těm, kteří to potřebují, dostalo v roce 2014 neuvěřitelných 173 tun potravin. 

Podobně je tomu i u oblečení, které lze věnovat do oranžových kontejnerů, které obvykle nalezneme v blízkosti známých barevných určených na papír, plast a sklo. Tam lze vložit oblečení, boty nebo doplňky, které se poté dostanou k těm, kteří to potřebují. Díky těmto kontejnerům se zachrání až 3000 tun použitého oblečení, které by jinak skončilo na skládce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.