20. 12. 2017
Během tohoto týdne lidé nakoupí losy za více než 100 milionů korun
Trh stíracích losů v posledních letech neustále roste. Od roku 2012 se objem vložených prostředků do okamžitých loterií zvedl o 2 miliardy korun. I letos dojde ke zhruba 10% zvýšení tržeb. Pro Čechy jsou stírací losy mimo jiné velmi zajímavým vánoční dárkem a ve srovnání s ostatními měsíci se v předvánočním období zvyšují prodeje přibližně o 40 %.
„V posledním čtvrtletí se začínají průměrné týdenní tržby stíracích losů zdvojnásobovat a nejvyšší jsou pak právě v probíhajícím vánočním týdnu, kdy očekáváme, že se tržby budou pohybovat nad 120ti miliony korun,“ říká ředitel komunikace Sazky Václav Friedmann.
Růst trhu okamžitých loterií | |
Rok | Tržby |
2012 | 441 826 390 |
2013 | 1 066 976 039 |
2014 | 1 510 452 711 |
2015 | 1 960 417 291 |
2016 | 2 591 461 799 |
Za rostoucí popularitou stírání losů stojí hned několik faktorů. Tím hlavním je zábavnost a také možnost vybrat si svůj los. Lidé si vybírají takové losy, které jsou jim tematicky blízké, například ženy rády kupují Černé perly a emise s nádechem magie a osudovosti. Muži pak nejčastěji stírají jeden z losů Rentiér, který skrývá hlavní výhru – rentu až 100 tisíc korun měsíčně po dobu 5 let. Širokou škálou designů jsou losy pro zákazníky mnohem více osobní. U losu navíc lidé nemusejí čekat na žádné losování a mohou okamžitě zjistit, jestli si na tom jejich skrývá výhra a jak vysoká.
Na výhry jde až 70 % tržeb
U portfolia Sazka losů platí základní rovnice – čím dražší los, tím vyšší hlavní výhra. Každá emise stíracích losů má jinak rozprostřen daný výherní podíl. Některé losy nabízí jednu velkou hlavní výhru v hodnotě 10 milionů korun, jiné pak skrývají více hlavních výher ve výši 1 milion korun. Například u vánočního losu za 100 korun jde na výhry 65 %, u losu za 500 korun je to dokonce 70 % z ceny celé emise losů.
Společnost Sazka přichází před vánočními svátky s několika speciálními emisemi. Velmi oblíbenou novinkou je los Adventní kalendář, kde na dospělé čeká pod každým prosincovým dnem jedno stírací pole, a to až do Vánoc. Hlavní výhra je milion korun. Už tradičně je populární los Přání, což je arch jmenovek, které lidé využívají k popiskům na dárky nebo si je například dávají pod talíře místo šupinky pro štěstí. Originální je například i otevírací los Vánoční přání, kde je místo i pro osobní vzkaz. Prémiovým svátečním dárkem je los Štědré Vánoce za 500 korun, kde se skrývá hlavní výhra 10 milionů korun.
SAZKA a.s.