Čtvrtek 22. dubna. Svátek má Evžénie.

Avast zveřejňuje finanční výsledky za rok 2020

akciové trhy 03.03.2021 | 10:16 0 Komentářů

Hlavní finanční ukazatele:

  • Upravený objem fakturace (billings) dosáhl výše 922,0 mil. USD a vzrostl o 1,2 % při aktuálních měnových kurzech (organický růst 7,1 %)

  • Upravené tržby činily 892,9 mil. USD a vzrostly o 2,3 % při aktuálních měnových kurzech (organický růst 7,9 %)

  • Upravené tržby ze segmentu Consumer Direct Desktop vzrostly na 699,7 mil. USD, tedy o 10,6 % při aktuálních měnových kurzech (organický růst 11,3 %)

  • Upravený ukazatel EBITDA vzrostl o 2,6 % na 495,5 mil. USD; upravená EBITDA marže činila 55,5 % (nárůst o 17 bazických bodů)

  • Konečná dividenda splatná v červnu 2021 je navrhována ve výši 11,2 centů na akcii; celková dividenda za rok 16,0 centů na akcii, což představuje nárůst o 8,8 %

Hlavní provozní a strategické ukazatele:

  • Výrazný meziroční nárůst platících desktopových zákazníků o 7,9 % na 13,6 mil. Průměrný podíl licencí a zákazníků (APPC) vzrostl o 2,8 %, průměrný podíl tržeb a zákazníků (ARPC) o 4,5 % v souladu s očekáváními

  • Společnost úspěšně pokračuje ve své strategii globálního růstu, počty zákazníků se zvýšily jak na zavedených trzích, tak v zemích s nižší mírou penetrace: USA o 6 %, Itálie o 13 %, Mexiko o 33 %, Brazílie o 19 % a Rusko o 6 %.

  • Zaměření na konsolidaci uživatelské základny kolem uživatelů s organickými instalacemi a odklon od méně hodnotného modelu Pay-Per-Instal (PPI)

  • Expanze řešení pro více různých zařízení a více předplatných mobilních produktů, které lze uhradit přes desktop

  • Úspěšná realizace plánů personalizovaných produktů na ochranu soukromí a identity, včetně spuštění produktu BreachGuard v USA v první polovině roku a jeho rozšíření do Evropy a na platformu Mac v druhé polovině roku

  • Spuštění Avast Smart Life pro 5G jako součást nabídky řešení Avastu pro chytrou domácnost

  • Zájem uživatelů o produkt Avast Secure Browser zůstal výrazný, nicméně ztížené reklamní podmínky způsobené pandemií zbrzdily monetizaci. Nabídka prohlížeče byla rozšířena o vydání verze pro iOS a synchronizaci v reálném čase mezi platformami (PC, Android a iOS)

CEO Avastu Ondřej Vlček výsledky komentuje takto:

„Skupina Avast předvedla další rok silného organického růstu, vysoké úrovně ziskovosti a generování cash flow. Upravené tržby skupiny dosáhly 892,9 mil. USD, přičemž organický růst činil 7,9 %, což bylo dáno dvojciferným růstem v segmentu Consumer Direct Desktop.

V roce, kdy se lidé obraceli k technologiím, aby udrželi své životy i práci v chodu, hrál Avast významnou roli v zabezpečení dat a soukromí svých zákazníků. Jsem hrdý na to, že se firma pandemii postavila čelem a středobodem jejího přístupu se stalo rozhodnutí povinnost chovat se jako odpovědný byznys.

Jádro podnikání Avastu a naše klíčové silné stránky se nemění. Nadále efektivně využíváme rozsahu a propracovanosti naší platformy na trhu spotřebitelských produktů a produktů pro malé a střední podniky. Svoji sílu vnímáme ve schopnosti objevovat nové růstové příležitosti, neustále inovovat produkt i technologie a zlepšovat uživatelskou zkušenost našich zákazníků.

V roce 2021 očekáváme organický růst tržeb v rozmezí od 6 do 8 procent podpořený silným růstem fakturace v předchozím roce.”

Výhled:

Jsme přesvědčeni, že náš obchodní model a schopnost odvádět co nejvyšší výkon udrží naše výsledky v dobrém růstu a ziskovosti.

Silný výkon finančního ukazatele billings z předchozího roku bude podporovat výnosy v první polovině nového roku, a proto očekáváme organický růst tržeb v rozmezí 6 až 8 procent za celý rok 2021. Růst organického objemu fakturace pro tento rok očekáváme na spodní hranici tohoto rozmezí se silným tahem do jeho druhé poloviny, částečně kvůli silnému základnímu srovnání ve druhém čtvrtletí loňského roku. Zejména v první polovině roku vzroste tlak na snížení fakturací v souvislosti s přechodem na model jednoročních předplatných, jejichž cílem je zvýšit dlouhodobou hodnotu zákazníka.

Očekává se, že upravená EBITDA marže skupiny zůstane ve srovnání s fiskálním rokem 2020 víceméně stejná, a to navzdory nárůstu provozních nákladů v souvislosti s plánovanou migrací z on-premise firemních systémů do cloudu a v souvislosti s vyšší mzdovou inflací. Skupina si nadále udrží silnou schopnost generovat cash flow, kromě jiného díky nižším investicím do datových center a díky nižším úrokům po dodatečném splacení půjčky v loňském roce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.