Pátek 18. září. Svátek má Kryštof.

Asistenční společnosti se připravují na rušný velikonoční víkend na silnicích

Pojištění 17.04.2019 | 13:03 0 Komentářů

Velikonoční svátky s sebou každoročně přináší intenzivnější provoz na silnicích a tím i vyšší pravděpodobnost, že někteří řidiči do cíle nedojedou kvůli poruše nebo dopravní nehodě. Motoristům v nouzi pomáhají asistenční společnosti, podle České asociace asistenčních společností během Velikonoc vyjedou jejich pracovníci až k 2000 případům nepojízdných automobilů. Zejména tzv. sváteční řidiči častěji chybují a za řadu poruch si mohou sami.

„Velikonoce jsou z pohledu asistenčních společností rušnější než ostatní běžné víkendy či svátky. Na silnice evidentně vyjíždí i obvykle méně aktivní řidiči.  Počet asistenčních zásahů je zhruba na úrovni pracovního pondělí, což obvykle bývá společně s pátkem nejrušnější den v týdnu. Zřejmě i vzhledem k dopravně bezpečnostním akcím Dopravní policie o Velikonocích neevidujeme nárůst počtu asistenčních zásahů v souvislosti s nehodami a převládají spíše poruchy,“ uvádí Marek Jaroš, člen prezidia ČAAS a generální ředitel asistenční společnosti Global Assistance. Členové ČAAS o Velikonocích odbaví průměrně 1500-2000 asistenčních zásahů. „Nejčastější příčinou jsou závady motoru, autobaterie, defekt kola a výměna pneumatiky. Častěji se pak objevují poruchy způsobené přímo motoristou, jako například záměna paliva nebo došlé palivo. Podle ČAAS to pouze potvrzuje předpoklad, že na silnice vyjíždí i jindy měně aktivní, tzv. sváteční řidiči, kteří na své vozidlo nejsou tak zvyklí,“ vysvětluje Zbigniew Macura, člen prezidia ČAAS a provozní ředitel Allianz Partners pro severní a východní Evropu.

Velikonoce: více operátorů, více odtahovek v terénu

Podle zkušeností z minulých let se také letos asistenční společnosti připravují na zvýšený počet volajících motoristů v nouzi a větší nároky na techniku v terénu. „Během Velikonoc posilujeme směny na našich asistenčních call centrech, abychom dokázali motoristům v nouzi efektivně pomoci,“ říká Vladimír Fuchs, člen prezidia ČAAS a generální ředitel asistenční společnosti Europ Assistance. „Asistenční pomoc své pojišťovny si motoristé i o Velikonocích přivolají snadno prostřednictvím Linky pomoci řidičům 1224. Ideální je si číslo uložit do mobilu a v případě potřeby ho mít hned po ruce,“ radí Fuchs. Na Lince pomoci řidičům 1224 motoristu operátor přepojí na asistenční společnost jejich pojišťovny. Motoristé si tak mohou snadno přivolat pomoc technika nebo odtahové vozidlo, které jim vůz zprovozní, případně odtáhne do servisu.

TOP 10 nejčastějších poruch aut, které asistenční společnosti řeší:

  1. Závada motoru
  2. Defekt kola, výměna pneumatiky
  3. Závada dobíjení, vybitá nebo vadná autobaterie
  4. Záměna paliva – o Velikonocích větší počet než obvykle
  5. Nedostatek paliva – o Velikonocích větší počet než obvykle
  6. Spojka
  7. Převodovka
  8. Ztráta klíčů, odemčení zamčeného vozu
  9. Brzdy
  10. Výfuk

Tisková zpráva ČAAS

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.