CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

08. 04. 2010

28 komentářů

Znalost finančně-poradenských firem je malá, pouze Partners zaujali větší část populace

 


 

Na druhou stranu více než čtvrtina (26 %) těch, kteří nějakou poradenskou společnost znají, jmenovala Partners. Druhou OVB jmenovalo 17 % respondentů, Broker Consulting a Fincentrum 9 % a AWD pouze 8 % respondentů. „Pro poradce je důležité, aby mohli pracovat pro společnost, kterou potenciální klienti znají, které důvěřují a která se odlišuje od ostatních,“ říká Petr Borkovec, ředitel distribuční sítě Partners.

GRAF1. Spontánní znalost finančně-poradenských společností v cílové skupině 25–60, SŠ/VŠ ABC.

Letošní výzkum přitom ukázal nárůst znalosti značky Partners o 8 %, zatímco ostatní společnosti stagnovaly nebo rostly výrazně méně. „Ukazuje se, že se mediální přítomnost opravdu vyplácí a že i mladá společnost může na trhu zaujmout, pokud má dobře promyšlený marketing a hlavně spolehlivou službu, které si klienti cení,“ dodává Petr Borkovec. Ještě lepších výsledků dosahují Partners z hlediska podpořené znalosti značky, kdy dotazovaní vybírají ze seznamu společností.

GRAF2. Podpořená znalost finančně-poradenských společností v cílové skupině 25-60, SŠ/VŠ ABC.

Partners jako první finančně-poradenská společnost využila televizní reklamu, ať už šlo o sponzoring časomíry na České televizi nebo o klasickou spotovou kampaň, aktivně využívá zajímavé venkovní plochy nebo moderní formy internetové reklamy.

REKLAMA

V rámci výzkumu si Partners ověřovali také znalost pořadu Krotitelé dluhů, na jehož vzniku se od počátku podílí, a který se snaží ukazovat, jak se starat o své finance. „Pořad zná plných 42 % české populace, i když v průměru ho každý týden sleduje pouze 20 % dospělých. Ukazuje se tak, že o téma osobních financí mají Češi opravdu velký zájem – a je pouze na poradenských firmách, jak dokážou potenciální klienty oslovit a vysvětlit jim přínosy kvalitního a nezávislého finančního poradenství,“ dodává Tomáš Prouza.

Loading

Vstoupit do diskuze 28 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Michal D.

    8 dubna, 2010

    Z pozice marketéra se musím zeptat, je naskok znalosti Parnters zodpovidajici investicim do reklamy? Neni. A predevsim, reklamu delaji samotni poradci kvalitnim poradenstvim.

    Odpovědět

  • Marcel

    8 dubna, 2010

    Za posledni pulrok jsem ziskal 3 klienty primo z toho, ze videli Partners v TV a dostali nutkani si najit poradce ve sve oblasti, ci zavolali na centralu s zadosti o fin. analyzu. Na doporuceni od nich jsem ziskal dalsi spoustu klientu. Za sebe hodnotim PR a celkove reklamu Partners pozitivne 🙂

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    8 dubna, 2010

    Špatná práce je taky reklama v podstatě.Tenhle výzkum je toho důkazem.Na druhou stranu to,že 62% nedocení přínos finančního poradce,to už je jasně důkazem té špatné práce,kterou poradci v ČR v posledních letech odvedli a stále ještě odvádějí.Nechci se teď negativně vůči nikomu vymezovat,abych nerozpoutal útočnou vřavu,která by ničemu nepomohla.Ale cítím potřebu říct,že finanční poradenství se prakticky nikde nedělá, tak jak má.Žádná z těchto firem a také žádná z těch menších nebo jen méně známých nemá pořádnou koncepci vzdělání a tvrdé certifikace.Neexistují etické limity pro práci a nastavení obchodních modelů.Neexistují standardy pro transparentnost.A hlavně,málokterý poradce je skutečnou pomocí pro klienta,která vede k tomu,že v konečném důsledku má více peněz než bez něj.To jsou všechno příciny toho,proč je povědomí lidí o tomto oboru,tak špatné.

    Poradenské společnosti tvoří dnes pouhý předvoj finančních institucí.Jejich poradenské know how má velmi nízkou úroveň.Obchodní úspěch je postaven na neústálé fluktuaci lidí,které je potřeba držet v počátečním nadšení a dostat je do fáze,kdy mají vrcholnou produkci.Pak dojde k poradenskému vystřízlivění či k přeměně poradce na manažera,který přivede do firmy nové lidi.Díky tomu nejsou dobří poradci nikdy adekvátně servisování nebo zaplaceni,jelikož je nutné platit ty televizní reklamy a Leoše Mareše atd.To znamená,že se generuje velmi malé procento poradců ostřílených bardů,kteří jsou stabilními generátory poradenského či provizního příjmu.

    Co s tím?Řešením by mohlo být zpřísnění vstupu do oboru ze strany regulatorních orgánů,ale v tomto ohledu jsem spíše skeptik,že k něčemu takovému dojde.Druhé a asi jediné řešení je jednoznačné vyprofilování firem a poradců.Zbudou zde firmy,které dělají retail.Ty vždycky budou ždímat ty chudáky takovým způsobem,jaký to dělají a nebude v tom žádný rozdíl oproti tomu,jak to dělají teď.Bylo by hodně naivní se domnívat,že firmám jako jsou OVB,Partners,Fincentrum,Broker Consulting nebo AWD klesne podíl provizí z prodeje životních pojistek na obratu celé firmy někam pod 70%.Stát by se to mohlo,kdyby úplně změnily svojí obchodní politiku a utekli od poradenství zadarmo k poradenství za peníze.Jenže to by znamenalo velké ohrožení stávajích příjmů a na to jsou ti pánové a dámy,kteří tam šéfují příliš pohodlní.Nemají v tom všem cestování po Karibiku,Brazílii a jiných příjemných destinacích čas věnovat se banalitám jako jsou vzdělání,dlouhodobá loajalita klientů vůči jejich poradcům nebo poskytování profesionálního zázemí pro finanční poradce.

    Lovu zdar velrybáři.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    8 dubna, 2010

    Ještě doplním nedokončenou myšlenku z posledního odstavce.Zbudou zde také firmy,které retail nedělají.A to budou ty,které dnes mají nebo v blézké době budou mít odvahu si ten krajíc krátkodobě od úst odtrhnout a investovat do kvalitní vize obchodního modelu,do vzdělání a do dobrých a schopných lidí.Těchto firem je dneska hrstka,ale ten trh spěje k tomu,že jich bude víc.Protože je zde díra na trhu v segmentu klientů,které skoro nikdo dneska neumí obsloužit.

    Odpovědět

  • ach jo

    8 dubna, 2010

    vy jste dobrej jouda, ale prostě úplně mimo pane Zárubo. hodně zdaru v zaplňování Vaší díry a zkuste si zjistit, jak to funguje v zahraničí. vývoj skutečně nebude dle Vašich snů a představ.

    a i tu Vaši klientelu získá jen ten, kdo do toho bude schopen zainvestovat a dát jim něco navíc a to Vy nebudete.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    8 dubna, 2010

    A kam to teda půjde?K tomu,že někdo začne věřit cancům jako je tahle tisková zpráva?

    Odpovědět

  • Zbyněk Svěrkoš

    9 dubna, 2010

    Obávám se ale pak jedné disproporce ve vztazích ke klientům, co se týče té druhé skupiny. A otevřeně říkám, že nevím, jak si na své dilema pak odpovědět.

    To je skupina poradců a firem (tyto druhé), které jsou dnes – vzhledem k většinové finanční negramotnosti- zatím schopny uživit se jen u movitých klientů. Kteří většinou sami bezplatné poradenství odmítají. Zde nastává podstata mé „bezvýchodnosti názoru“. Tihle klienti ale, bohužel, podvědomě očekávají, že jejich poradce je movitý srovnatelně s nimi, ne-li ještě movitější.

    Nebývá vyjímkou, že se rovnou zeptají, jakým objemem svého majetku poradce sám vládne, jak jste si dobře poradil sám u sebe. Pokud jim jako poradce řeknete, že máte 3+1, ojeté auto střední třídy a možná nějakou rekreační chatku, úspory max. v řádu stovek tisíc, tak je tím moc neuspokojíte a mnozí s Vámi pak dál komunikovat nebudou. Přitom znalostně a eticky jako poradce můžete být dost na výši. Ale majetkově pro ně nejste dostatečně rovnocenný partner, což je pro ně bariéra, abyste jim radil, jak zacházet s majetkem ….

    Co s tím ? Ne každý poradce této druhé skupiny poradenských firem, má do začátku několik set tisíc, či lépe milionů, aby měl jak žít, než pozná, jestli to jde či nejde.

    A těžko tomu klientovi vysvětlíte, že nejste manažer s thymolinovým úsměvem a luxusním bourákem třeba právě proto, že jste dřív neprasil a nebouchal (a tedy málo vydělal a majetkově to zatím výš nevytáhl). Není to má vlastní zkušenost, jen vím o takových stavech u jiných lidí…

    Aby těchto firem a poradců bylo víc, musejí přežít začátek. Je na to svět a uvažování movitých klientů dnes stavěný ? Nebo je to celkově názor „mimo mísu“ ?? Nevím…

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    9 dubna, 2010

    Samozřejmě máte pravdu,že určitá skupina movitých klientů takhle celkem logicky uvažuje.Ale někdy je to i výhoda.Nedávno jsme narazili s kolegyní na klienta,kterého obsluhoval bezvadný borec v Porsche,ale když se klient dozvěděl,že si onen milý chlapík o jeho finance stará stylem,že si u něj za 4 roky vydělal 2 miliony a přitom klientovi nevydělal ani korunu,tak je z tohoto postoje rychle vyléčený.

    Odpovědět

  • Marcel

    9 dubna, 2010

    To si klient nevsiml ze po 4 letech neni zadny vystup? Otazka je, kolik takto soucasne obslouzenych klientu si k telu pusti dalsiho cloveka. Pro takto bohate lidi je cas nejvyssi cenou a jen tak nekomu ho nedaji.

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    9 dubna, 2010

    Jasně,že všiml,ale jeho poradce to pořád sváděl na trhy.A pak se nestačil divit,když jsme mu rozkryli tu konstrukci.

    Odpovědět

  • Anonym

    9 dubna, 2010

    Je to sice v pohodě, ale osobně by jsem šel na strategii… taktika je v této situaci opožděná.

    Strategií je zveřejnění přešlapů podvodníků v prospěch graduovaných finančních poradců a rád pomůžu… „inej cesty niet“.

    Odpovědět

  • Anonym

    10 dubna, 2010

    Napsal jsem toho daleko více… asi je i tu problém, ale je to sledované…

    Podstatou jsou podvody v MLM v oblasti finančního poradenství, a na jméně firmy zjevně nezáleží i přes fakt, že jsou mezi nimi rozdíly. MLM ve financích je prostě pouze podvod…

    Odpovědět

  • vasek

    9 dubna, 2010

    tak tomu se říká příspěvek plný zášti.

    Zřejmě jste měl pane Zárubo velmi špatný den.

    Všeobecně,člověk by si měl zamést hlavně před vlastním prahem.

    Odpovědět

  • Anonym

    9 dubna, 2010

    V podstatě souhlas, někteří si myslí, že vydělají i na negativní reklamě. O jejich omylu jasně nasvědčuje fakt, že ta nechvalně známá firma, která fabuluje a používá mimikry pro oklamání potenciálních spolupracovníků a klientů, a pod nátlakem s používáním vyvolávání pocitu ztráty, nutí spolupracovníky inned uzavírat několik smluv a tito ani netuší, že provize z nich má ten, kdo je přivedl… ono se takové podvodné jednání velice rychle šíří cestami podvedených a oklamaných spolupracovníků a klientů, což je rychlá cesta ke konci činnosti.

    Co se týče vzdělání – tak je to také jen pozlátko, zamlčování podstatných informací, postupné dávkování informací s cílem dalších placených účastí na školeních a samozřejmě bez dotazů – nakonec ti přednášející jsou vybíráni z řad servilních a pokud možno mladých a chtivých s cílem „bouchači“. Znalí, vzdělaní, empatičtí a zkušení jsou nežádoucí a „v likvidaci“.

    Řešení je na nás všech – nic nezamlčovat a zveřejňovat negativní zkušenosti s cílem zkvalitnit finanční poradenství. Zastavit klamání a podvádění a nedodržování přednášených slibů. Zapojit potřebné orgány. Navrhnout do parlamentu návrh na změnu zákona v této oblasti.

    Odpovědět

  • drobek

    28 dubna, 2010

    Ondro, von od tebe nikdo nekoupil tu analýzu jednotlivých akcií viď, že se do velkých tak navážíš. :-))) ajajaj

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    28 dubna, 2010

    Trefa do černého:-)

    Odpovědět

  • Anonym

    28 dubna, 2010

    Podle mého názoru nejde o akcie, ale o odbornost ve finančním poradenství, která je žel zanedbávána a na trhu jsou vesměs MLM bouchači bez maturity, bez morálky a svědomí, lákáni na chamtivost. Zdokladovaně.

    Odpovědět

  • Petr Stuchlík

    8 dubna, 2010

    Partners si vyšší znalost jistě zaslouží, nikdo z oboru neinvestoval do ATL marketingu tolik peněz jako oni (resp. AXA). I když máme s RL odlišný názor na objem a zacílení marketingové komunikace, uznávám, je to očekávatelný, ale zasloužený výsledek.

    Ale „větší část populace“? Podle uveřejněných čísel zná Partners spontánně jen 9,9% populace (26% z 38% těch, co vůbec někoho znají). Necelých 10% by za „větší část populace“ nevydával ani David Rath. Znalost ostatních společností je pak na hranici signifikantnosti.

    I těch 9,9% je z výzkumného hlediska číslo spíše nadhodnocené, protože „Partners“ je až příliš blízko názvu další silné (aktivitou, ne marketingem) sítě „Partner České Spořitelny“, navíc působí poněkud genericky (podobně jako „Broker“ u BCAS – Broker trust, XTB…). Problémem z výzkumného hlediska je i podobnost Fincentrum Fitcentrum.

    Fincentrum si nechalo podobné výzkumy provádět v letech 2005 a 2006, tehdy zase znalost značky deformovalo fincentrum.cz pod hlavičkou iDNES. Výsledky stejně byly na hranici reprezentativnosti, proto jsme od výzkumů tohoto typu nadále upustili.

    Petr Stuchlík
    Fincentrum

    Odpovědět

  • Marcel

    8 dubna, 2010

    Nejak stale nechapu, proc se vsichni snazi zaskatulkovat Partners k AXA. Pravda, nebyl jsem u vzniku Partners a tak neznam slozeni tehdejsi produkce, ale za sve rocni pusobeni v Partners jsem udelal cca 5 produktu AXA a neznam nikoho, kdo by spolecnost AXA nejak protezoval ve stavbe svych portfolii.

    PS: Vim o pujce AXY pro Partners pri jejich vzniku 🙂

    Odpovědět

  • Kamil.S

    10 dubna, 2010

    Dobrý den, AXA nám možná pomohla a možná ne, každopádně se stačí podívat na složení produkce, a pak možná někteří pochopí, že to vůbece není jen o axe, ale někteří to nebudou chtít pochopit jen aby pořád dokola mohli omýlat, že AXA nás sponzoruje atd.
    Takže nemá cenu se tím vůbec zabývat a už vůbec ne z úst majitele jiné poradenské společnosti.Protože to pouze ukazuje, že mu na Partners něco vadí, nebo závist, nebo nevím co, každopádně si nedokážu představit, že jsem majitelem firmy, která má docela zajímavý podíl na trhu a neustále se budu navážet do konkurence.To asi naznačuje, že něco co říkám, nebo si zatím stojím není asi úplně tak růžové…a nebo že lovím další struktury nejprve OVB, což beru docela v pohodě, ale Liškaře , které ještě vychvaluji jací to jsou poradci!!!Už chybí jen ZFP a budete úplně nejlepší…

    Odpovědět

  • Kamil.S

    10 dubna, 2010

    To je divné, že zrovna Vy se pouštíte do Partners, vždyť je to pouhá tisková zpráva, kterou dělala nezávislá agentura, a jen tedy Partner České Spořitelny jsem tedy v životě neslyšel, ale jinak hezký pokus.Že Vás to pořád baví se do někoho navážet, Vy jako majitel firmy by jste si to možná už mohl odpustit, nebo malá závist?Pouští se Radim Lukeš do nějakých diskuzí? Tak nám to všem natřete, že jste největší a nejlepší, ale ukažte nám to v číslech a né jen v hloupém napadání ostatních, třeba Vám v těch číslech pomohou finanční poradci z Lišky…

    Odpovědět

  • ManuManu

    27 dubna, 2010

    Jen dodatek – Partner České Spořitelny je reálná společnost, která existuje a vznikla z externí sítě české spořitelny a troufám si říct, že není zrovna nějaký šolichář.

    Odpovědět

  • Kamil

    28 dubna, 2010

    Nikdo z našeho ředitelství o té síti nikdy neslyšel. Stejně je porazíme s Partners bankou!!!

    Odpovědět

  • TM

    28 dubna, 2010

    Z Vás musí mít Radim velkou radost! :-)))

    Odpovědět

  • ManuManu

    29 dubna, 2010

    Hm. Neslyšel. Tak asi proto, že považuješ za vedení tak akorát své nadřízené v kanceláři a pravé vedení moc neznáš.
    Externí síť České Spořitelny je jedna z nejstarších v ČR.

    Odpovědět

  • Max

    10 dubna, 2010

    haha, tak mě tak napadlo, jestli pan Záruba není pan Jedlička a opačně 🙂 Obě identity si tady prostě jedou svoji… 😀

    Odpovědět

  • Ondřej Záruba

    10 dubna, 2010

    Vy jste šprýmař:-)Větší kravinu jsem ještě neviděl.Tohle je dobrá konspirační teorie.Člověk jednou něco napíše a už z něj dělají pomalu nesvéprávného za to,jaký vyjádří názor na podnikání v oboru…

    Odpovědět

  • Anonym

    11 dubna, 2010

    Sranda přímo k popukání :). Stačí pouze více číst příspěvky moje a Ondrovy, rozdíly jsou značné.

    Fakt, že máme podobné názory, je dán pouze tím, že máme podobné zkušenosti. Tyto zkušenosti má ale spousta dalších lidí, takže budou vlastně všichni podle Vás jedním člověkem ? To slovo „identita“ je doopravdy zvláštním vyjádřením vztahu k debatujícím svým vlastním jménem, ne ?

    Odpovědět