Dříve než v Německu měli možnost lidé v normalizací zasaženém Československu jezdit s vozem značky Toyota. Letos je to čtyřicet let, co tehdejší podnik zahraničního obchodu dovezl do Československa 400 kusů japonského vozu Toyota Corona 1500.
Obchod to byl pozoruhodný, neboť šlo vlastně o směnu. Do Japonska výměnou putovaly traktory Zetor. O obchodu se rozhodovalo již v roce 1969 a tehdejší mocipání se rozhodovali mezi čtyřmi modely: Datsun 1000, Datsun 1600 (Datsun je dnešní Nissan), Toyota Corolla 1100 a Toyota Corona 1500. Nakonec byl tedy vybrán poslední z nich.
Přestože se v nabídce Mototechny vůz nabízel s přívlastkem Luxus, ve skutečnosti šlo o základní verzi. (V nabídce už tehdy byly i vozy s klimatizací) Zákazníci si mohli vybírat ze čtyř barev – červené, bleděmodré, šedé a bílé. Interiér byl ve dvou barvách – buď červené nebo černé.
Jiří Grossman jel s Coronou na své poslední představení
Přestože na naše poměry šlo o skutečně moderní a technicky zajímavé vozidlo, ve skutečnosti k nám Japonci dodali výběhový typ. Corona (typ RT40) se totiž poprvé představila v roce 1964 a již v roce 1970, tedy ve stejnou dobu, v jakou k nám byly Corony dodány, se představil následovník Corona RT 80.