Neděle 25. října. Svátek má Beáta.

Strach z roku 2010? Nepřipouštím si ho, říká manažer HP

Investice 10.03.2010 | 08:56 0 Komentářů

Loňské Vánoce byly nakonec mnohem lepší než prodejci počítačů předpokládali

Praha – Dopisy Ježíškovi jsou dobrým ukazatelem trendů: počítače sice nejsou typickým vánočním zbožím, ale nyní je v módě notebook respektive netbook. Touží po něm kdejaký teenager, student i profesionál.
„Před loňskými Vánoci se zdálo, že prodeje osobních počítačů budou nižší,“ říká Petr Kheil, ředitel divize osobních počítačů Hewlett-Packard pro ČR a Slovensko, „ale nakonec se lidé i firmy utrhli a nakupovali. Všichni čekali do poslední chvíle, jak rok dopadne –  a zda jim zůstanou nějaké prostředky.“
Celosvětové výsledky společnosti Hewlett-Packard  ukázaly, že v meziročním srovnání 2008/2009 se divizi osobních počítačů HP dařilo růst o 26% v počtu kusů a o 20% v obratu. „Zisk jsme udrželi především proto, že nabízíme široké portfolio počítačů pro různé zákaznické skupiny, takže módní změny s námi tolik nehnou,“ říká Petr Kheil.
Viděno globálně, v roce 2009 byl každý pátý prodaný notebook  nebo počítač na světě značky HP. Být světovou jedničkou, znamená pro jednotlivé regiony nebezpečí závislosti na centru. „Je to nemalý tlak,“ říká Petr Kheil. „Samozřejmě, že i my máme zákazníky na základě globálních kontraktů, které se dojednávají někde jinde, mimo Českou republiku. Ale v posledních letech se nám podařilo závislost na těchto zakázkách snížit. I loni jsme realizovali více obchodů, které jsme ovlivnit mohli, než v uplynulých letech.“

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.