Čtvrtek 17. června. Svátek má Adolf.

Škoda loni útočila na první evropskou desítku. Nový žebříček

Investice 16.01.2015 | 12:39 0 Komentářů

Prodeje aut v Evropě loni rostly poprvé po šesti letech, automobilky dodaly přes 12,5 milionu nových vozů.

Škoda loni útočila na první evropskou desítku. Nový žebříček

Brusel – Čtrnáctiprocentní meziroční zvýšení prodejů v zemích Evropské unie a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) zajistilo mladoboleslavské Škodovce 11. místo v žebříčku značek prodávajících nové automobily. Vloni zákazníkům z těchto zemí dodala celkem 582 140 vozů.

Vyplývá to z údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA). Toto umístění je nejlepší v dosavadní historii značky a znamená, že přeskočila i japonskou Toyotu. Za desátým Fiatem přitom Škoda loni zaostala jen o 4131 aut.

Pomyslné stupně vítězů obsadily značky Volkswagen, Ford a Opel.

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii a zemích EFTA se za celý loňský rok zvýšil o 5,7 procenta, a vykázal tak první nárůst po šesti letech poklesu.

„Celoroční růst evropského trhu dává dobrou naději i do budoucna. Očekáváme, že i v roce 2015 trh poroste jednociferným tempem. Výbornou zprávou pro české dodavatele automobilek je, že se daří především německým automobilkám, do kterých míří významná část dílů vyráběných v České republice. Společně s nárůstem výroby všech výrobců působících v České republice to znamená další navýšení pozitivního efektu automobilového průmyslu pro celou ekonomiku,“ říká analytik poradenské firmy KPMG Jan Linhart.

Velké trhy rostly

Za celý rok se v EU a zemích EFTA prodalo přes 12,5 milionu nových osobních automobilů. Podle českého Svazu dovozců automobilů (SDA) se prodej nových aut na českém trhu loni zvýšil o 16,7 procenta na rekordních 192 314 vozů. Po pětiprocentním poklesu z roku 2013 se tak český trh opět vrátil k růstu.

Největší růst z velkých trhů v Evropě zaznamenalo Španělsko a Británie. Nadprůměrně rostl prodej také v Itálii a v Německu, Francie naopak stagnovala.

Odbyt vozů největší evropské automobilové skupiny Volkswagen, k níž patří i česká Škoda Auto, vzrostl loni o 7,2 procenta. Volkswagen Group díky tomu zvýšila podíl na trhu na 25,4 procenta z úrovně 25 procent v roce 2013. Škoda má nyní podíl 4,5 procenta, což je o čtyři desetiny lepší výsledek než vloni.

Největší vzestup v loňském roce zaznamenala rumunská Dacia (+ 23 procent). Za ní následuje právě Škoda a třetí je Seat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.