Sobota 31. října. Svátek má Štěpánka.

Nejen sanitka. Škoda 1203 se dál vyrábí. I po 42 letech

Investice 25.04.2010 | 10:20 0 Komentářů

Dnes si zákazníci přejí hlavně repliky původního vzhledu

Žacléř – Škoda octavia první generace byla natolik úspěšným vozem, že si ji zákazníci kupovali i čtrnáct let od začátku výroby. Na podzim ovšem její produkce v závodě Škodovky ve Vrchlabí skončí. Zajímavé v této souvislosti je, že právě na tomto místě se zrodila jiná legenda českého automobilového průmyslu – Škoda 1203.
Ta přitom ve výrobě nadále zůstává, přestože se dožívá trojnásobného věku než veleúspěšná octavia I. „Dvanáctsettrojky“ měly slabý motor, netopily, rezavěly a měly i spoustu jiných nedostatků, přesto mají nejen u nás a na Slovensku mnoho fanoušků. „Objednávají si je zákazníci z Německa, letos dodáme pět kusů repliky z roku 1973 do Holandska, řekl Roman Jirouš z firmy, která vůz v Žacléři vyrábí. Tohle město je od Vrchlabí vzdálené pouhých šestnáct kilometrů. #infobox
Většinou si objednávají verzi mikrobus. Dvanáctsettrojky se přitom vyráběly jako klasické dodávkové automobily, mnoho si jich obejdnaly zdravotníci či pohřební služby. Jezdily také ve službách policie či hasičů. Zelináři zase využívali verzi s valníkem.
Vyrábí se ročně do deseti kusů
„Vloni jme vyrobili šest kusů, letos zatím tři a v plánu je dalších pět kusů,“ informuje o objemu výroby Jirouš. Objednávek je dost i na další léta. „Zrovna tento týden jsem podepisoval smlouvu se zákazníkem s termínem dodání na květen příštího roku,“ dodává. Výroba dvanáctsetrojek je ale pro jeho firmu v současné době jen doplňkovou činností. „Hlavně vyrábíme náhradní díly na vozy Škoda z 50. a 60 let. Máme na to kompletní technologii,“ říká.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.