Brno – Ruským finančníkům ze společnosti Metropol Investment Financial Company se nelíbí zaregistrovaná značka pro obří pražské nákupní centrum ve Zličíně.
To má chráněnou značku Metropole Zličín centrum módy a zábavy. Rusům to vadí, mají totiž v celosvětové databázi registrovánu značku Metropol.
Podle ruských podnikatelů jsou oba názvy natolik podobné, že by u lidí mohly vyvolat dojem, že patří jedné firmě. Navíc argumentují verdiktem Evropského soudního dvora, který v podobném případě rozhodl, že značky Life a Thomson Life jsou natolik podobné, že si je lidé mohou plést.
Nikdo si to nesplete
U českého Úřadu průmyslového vlastnictví ale Rusové se svými námitkami neuspěli. Úřad už dvakrát návrhy ruské společnosti zamítl. „Není pravděpodobné, že by průměrnému spotřebiteli značka Metropole ve spojením s názvem Centrum módy a zábavy evokovala souvislost s ochrannou známkou Metropol,“ rozhodl předseda úřadu Josef Kratochvíl.