Pátek 18. června. Svátek má Milan.

Pokuta pro UPC za klamavou reklamu platí, potvrdil regulátor

Investice 02.06.2014 | 12:15 0 Komentářů

Kabelová firma slibovala výrobky za „jedinečnou cenu, která platí napořád“, v roce 2013 ale přesto zdražila.

Pokuta pro UPC za klamavou reklamu platí, potvrdil regulátor

Praha – Český telekomunikační úřad (ČTÚ) nevyhověl odvolání největší kabelové firmy UPC proti pokutě jeden milion Kč. Tu společnost musí zaplatit za užití klamavé reklamy.

U některých balíčků svých služeb slibovala garantované ceny, které ale poté změnila, uvedl předseda úřadu Jaromír Novák. UPC si je podle mluvčího Martina Pavlíčka pochybení vědoma a pokutu zaplatí.

„Chceme se touto cestou omluvit našim zákazníkům a ubezpečit je, že tato situace se již v budoucnu nebude opakovat. Podnikli jsme aktivní kroky k nápravě a i nadále se v rámci naší nové strategie snažíme vytvářet transparentnější vztahy s našimi zákazníky,“ říká Pavlíček.

Firma lákala na jistou cenu

Operátor od září 2011 do září 2012 nabízel balíčky svých produktů s uvedením slibu „jedinečná cena, která platí napořád“, od 1. ledna 2013 přestal v původních garantovaných cenách účtovat a úřad mu za to na konci roku udělil pokutu. Proti té se pak UPC odvolala.

Největší kabelová firma v zemi se ve správním řízení hájila tvrzením, že svému závazku nemohla dostát vzhledem ke stoupajícím nákladům, zejména nárůstu plateb za energie a poklesu ekonomické výkonnosti. To ale úřad neuznal.

V rámci šetření ze statistických dat zjistil, že ceny elektrické energie v roce 2012 naopak klesaly a ekonomické výsledky operátora byly v roce 2012 o 130 milionů korun lepší než v roce předchozím.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.