Pátek 19. července. Svátek má Čeněk.

Pět finančních ústavů prochází zásadní změnou

Banky Karel Smetana 23.01.2008 | 14:13 0 Komentářů

Akvizicemi HVB Bank a eBanky završily UniCredit a Raiffeisenbank lokální přesuny aktiv na českém trhu.

Zatímco česká HVB Bank spadla UniCreditu (vlastníku Živnobanky) při koupi celé skupiny takříkajíc do klína, Raiffeisenbank o eBanku velice stála.

Jak v rozhovoru pro týdeník EURO potvrdil generální ředitel Raiffeisenbank Lubor Žalman (EURO 31/2006), o této akvizici uvažovalo vedení již minimálně rok. Důvodem bylo více než sto tisíc retailových klientů a několik desítek poboček.

Organicky by totiž téměř 300 tisíc klientů, které bude sloučená banka mít, dosáhla jen velmi těžko, pokud vůbec.

Raiffeisenbank počet svých klientů nezveřejňuje, z neoficiálních informací vyplývá, že jich v současné době má 170 tisíc, především díky masivní kampani jich za dva roky získala 55 tisíc.

eBance po tři roky trvající nákladné kampani přibylo jen 22 tisíc nových klientů. Jelikož svým marketingem obě banky míří na zákazníky cizích ústavů, neboť volní již téměř nejsou, a velké banky se brání a stále více bránit budou, je otázkou, zda by i současnou dynamiku udržely.

Podobně jsou na tom i HVB Bank a Živnostenská banka. Ani jejich dynamika růstu počtu klientů nezakládala předpoklad dosažení „kritické masy“ potřebné pro úspěšný retailový byznys.

Po spojení budou disponovat přibližně 200 tisíci klienty, což je již báze, se kterou je možné začít pracovat.

Raiffeisenbank i UniCredit nyní čeká obtížný úkol. Musejí v první řadě přesvědčit zákazníky akvírovaných bank, aby novému ústavu zůstali věrní.

Celý článek najdete v týdeníku Euro.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.