Pondělí 14. června. Svátek má Roland.

Otestovali jsme nový Opel Corsa. Útočí komfortem

Investice 28.10.2014 | 16:31 0 Komentářů

Při vývoji nového motoru konstruktéři General Motors nešetřili. Výsledkem jsou téměř neznatelné vibrace v interiéru malého automobilu.

Otestovali jsme nový Opel Corsa. Útočí komfortem

Na českém trhu s malými vozy vzniká na přelomu roku slušná tlačenice. Brzy se začne prodávat třetí generace fabie, připravuje se vstup nového modelu Hyundai i20 a nyní byla představena i pátá generace vozu Opel Corsa. (Porovnání technických parametrů všech tří zmiňovaných vozů najdete zde.)

Opel Corsa před bezmála dvaceti lety pomáhal „motorizovat“ Českou republikou vyspělou západoevropskou technikou, protože tuzemské zastoupení značky dokázalo cenu tehdejší druhé generace srovnat na úroveň domácí felicie. Model se vyrábí již od roku 1982 a od té doby se ho prodalo 12,4 milionu kusů.

Prvních testovacích jízd s již pátou generací Opelu Corsa se ve Frankfurtu a okolí zúčastnil i redaktor online deníku Aktuálně.cz. K dispozici byla tří- i pětidveřová varianta.

Výbava jako v manažerském voze

Opel chce nyní zaujmout mimo jiné širokou nabídkou výbavy. To také nejvíce překvapí při pohledu do interiéru tohoto automobilu, určeného v největší míře pro jízdy ve městě a v jeho bezprostředním okolí.

Za příplatek (nebo standardně ve dražších verzích) může být Corsa vybavena řadou prvků a systémů, které teprve nedávno přešly z vlajkové lodi značky Insignia do rodinné Astry. Nyní se tedy do Corsy dostane například systém pro automatické parkování Park Assist nebo systém upozorňující na vůz nacházející se v sousedním jízdním pruhu v takzvaném mrtvém úhlu (rozsvícením symbolu v zrcátku). Novinkou jsou i kamerový systém pro „čtení“ dopravních značek nebo přepínání dálkových a tlumených světel.

Auto také umí varovat před hrozící čelní srážkou. Má systém pro snazší rozjezdy v kopcích Hill Start Assist nebo režim City umožňující vskutku velmi snadné otáčení volantu při parkování.

Téměř všechny tyto systémy jsme si v praxi vyzkoušeli. Například kamera snímá bezchybně značky s omezením rychlosti a zákazem předjíždění, jejich symbol pak přenese na černobílý displej mezi otáčkoměrem a rychloměrem.

Navigace pouze v mobilu

Méně už jsme při testovacích jízdách byli spokojeni s funkcí multimediálního systému ItelliLink, na jehož sedmipalcový displej se po spárování chytrého mobilního telefonu po kabelu dostávají navigační data. Některé pokyny se totiž k osádce vozu dostaly pozdě, občas nás nejprve poslal špatným směrem. Vestavěná navigace se však nedodává.

Opelu se v nové generaci Corsy nepochybně velmi vydařil interiér. Horní strana palubní desky má dokonce měkčený plast, také textilní materiál na sedačkách vypadá kvalitně a má velice zajímavý design. S povděkem jsme přijali také to, že Opel již opustil řešení mnoha malých tlačítek a celý systém ovládacích prvků zjednodušil.

Sedačky jsou na takto malý vůz snad až příliš mohutné, sedí se v nich však parádně.

Komu by byla zima a nestačilo běžné topení, může si zapnout nejen vyhřívání sedaček, ale i volantu. Škrábání namrzlého čelního skla se můžete vyhnout. Opel totiž do Corsy montuje rovněž vyhřívané čelní sklo.

Skvělý tříválec

Vnitřní rozměry vozu zůstaly prakticky shodné s minulou generací, přestože do délky se nová Corsa o dva centimetry natáhla a také o necelý centimetr narostla do šířky. Výška je naopak o sedm milimetrů nižší. Silueta vozu zůstala shodná s minulou generací označovanou jako D, stejné číslo 285 nalezneme také v kolonce udávající objem zavazadlového prostoru. Takový „kufr“ sice stále ještě postačuje pro potřeby dvoučlenné posádky, ovšem například fabia nabízí téměř o padesát litrů více.

Ve voze jsme otestovali zejména zbrusu nový benzinový litrový motor. Je z hliníku, tudíž lehký. V testovacích vozech byla namontována jeho silnější varianta (85 kW – 115 koní). S ním auto může po německých dálnicích uhánět až rychlostí 195 kilometrů v hodině, na stokilometrovou rychlost se z klidu dostane za 10,3 sekundy a kombinovaná spotřeba činí pouze 4,9 litru na sto kilometrů.

Jak jsme otestovali, na vůz této velikostní kategorie jde o skutečně velmi dobré parametry, byť například Ford zvládá ve fiestě u svého litrového motoru ecoboost ještě o deset koní větší výkon). Jeho hlavní předností je však velmi dobře utlumený chod a minimální vibrace. „Byli jsme si při vývoji vědomi, že je možné udělat stejně velký a výkonný motor i bez vyvažovacího hřídele, nechtěli jsme však dělat žádné kompromisy,“ říká Patrik Dellner, který pracuje v General Motors na vývoji nových tříválcových agregátů.

Jízda s novou Corsou je tak i díky tomuto motoru velmi příjemná. K pohodě na palubě napomáhá i naladění podvozku. Je to určitý kompromis mezi sportovně naladěnými podvozky typu Ford Fiesta a velmi komfortními, jakými disponují zejména francouzské vozy Peugeot 208 či Renault Clio.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.