Praha – Převážná většina Čechů hledí na to, jak se firma chová ke svým zaměstnancům (93 %), zákazníkům (92 %) a dodavatelům či obchodním partnerům (85 %).
Vysokou důležitost přiřazují lidé i odpovědnosti k životnímu prostředí (88 %) či sociálně znevýhodněným občanům (72 %). Naopak sponzorské aktivity firmy považuje za podstatné pouze necelá polovina dotázaných. Vyplývá to z nejnovějšího výzkumu společnosti GfK Czech, jehož výsledky má redakce Aktuálně.cz k dispozici.
Není to jen charita
„Elementární slušnost, etika a serióznost byly vedle odpovědnosti k zaměstnancům také nejčastěji spontánně uváděnými odpověďmi na otázku, v čem tkví společenská odpovědnost firem,“ říká Jaroslav Jíra, ředitel pro obchod a marketing GfK Czech. „Tyto hodnoty jmenovala zhruba třetina respondentů, což vypovídá o poměrně vysokém povědomí o obsahu pojmu společenská odpovědnost,“ doplňuje Jíra.